Sign in to follow this  
Followers 0
Luig

Nestálý volnoběh - může to být elektrikou?

8 posts in this topic

Ahoj, před nedávnem jsem tu řešil cukání za jízdy a občasné zhasnutí na volnoběh. Vypadalo to na potenciometr ŠK, vyměnil jsem ho, zdá se že cukání zmizelo ale dneska jsem si všimnul nestálýho volnoběhu. Při dojíždění na křižovatku vyšlápnu spojku, volnoběh padne někam k 500 - 600 a tak po 5s se ustálí na normál. Vim, vypadá to na krokáč jenže můj motor ho NEMÁ. Přijedu dom a napadla mě jedna věc, jestli to dělá i s VYPNUTEJMA světlama. A nedělá. Na neutrál jsme motor střídavě vytáčel na 2000 se světlama a bez nich a při ZAPNUTÝCH jak popisuju, otáčky rychleji padají až pod volnoběh, motor zavibruje jak je podtočenej a pak se ustálí. BEZ světel padají otáčky stejně rychle ale cca na 1200 se padání zpomalí a krásně si sednou na +-900. Zkoušel jsem to opakovaně a pokaždý to samý. Napadá mě jestli nemůže jít o dobíjení, kdysi mi podobně zlobila jawka 350. Nedobíjela a bez světel prostě nejela. Vim je to něco jinýho ale co když je to stejná příčina? Ptám se co tedy proměřit na co mrknout a jestli jste se s tim někdo nesetkal.

Jinak pro doplnění moje předcházejíci dotazy jsou tady: a

jde o 106 1,6 74kW rok 1996 motor NFW. Poťák ŠK je tedy nový + nové kabely a svíčky, díky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: klumir

lambda sonda-zajeď na dianostiku,nebo ji změř osciloskopem....

jak přesně změřit prosim, v elektrice se vůbec nevyznám a jaký hodnoty by mělo měření ukázat?

a na diagnostice jsem byl před nedávnem a o lambdě řec nebyla :myslim

[upravil dne 27.11.07 Luig]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty máš osciloskop??OK.Tak připoj ten černý drát co vede z lambdy a nastartuj motor.Napětí na lambdě by mělo při prudkém přidávání plynu a klesání na volnoběh kolisat mezi 0-1V.křivka by měla být hladká,bez většího rušení a reagovat by měla prakticky okamžitě(ihned po přidání plynu se musí zvedat napětí a opačně...)

Pokud se pohybuje pomalu,nebu nedosahuje mezních hodnot-je zralá na výměnu-auto pak přinejmenším hodně žere....

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, tak to nemám, už vim o co jde :D

akorát se mi zdá divný že by to před časem na diagnostice bylo v pohodě a teď najednou by měla zlobit. Nemůže to být spíš to dobíjení?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam asi neco podobnyho - 405 2.0 SRI, kdyz to proturuju, tak posleze otacky klesnou nekam na 500 a az teprve pak se ustali na cca 900 - je to divny a urcite se to tak chovat nema, ale zatim to nechcipa, tak to radsi neresim ... nicmene Tvoje domenka, ze by to mohlo DOBIJENI mi pride zajimava ...

na lambdu bych to osobne nevidel - z duvodu, ze je rodil mezi tim, kdyz mas-nebo nemas zaply svetla ...

zkus k tomu zapnout dalsi odber - vyhrejvani zadniho okna, klimu, dalkovy svetla, mlhovku, nech auto vohrat, az se spusti sahara ... mozna pak budes chytrejsi ...

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mam rovnaky problem a myslim ze to bude fakt nieco z dobijanim. Aj mne to so zapnutimy svetlamy neroby. Skus nabit baterku mozno to na nejaky cas pomoze. Ja som ju dobil prestalo to a po cca 2 tyzdnoch znova zas som musel nabijat. Pritom som dobijanie meral a je tam 14,4V

Moj prispevok

[upravil dne 6.12.2007 Mahel]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže po nějaký době je muj stav takovej že se zdá všechno v pohodě, cukání zmizelo a to občasný poklesnutí volnoběhu snad taky. Nebo už si toho možná ani nevšimnu, nechcípá to tak to zatim neřešim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.