Sign in to follow this  
Followers 0
Kelfik

Vadný potenciometr? Motor 1.4i

21 posts in this topic

Zdravím, potřebuju pomoct, mám Peugeot 306 1.4i, rv.93, motor KDX. Motor na 1/4 plynu nereaguje, při stání zdechne pokud přidám trochu plynu. Pokud přidám hodně plynu na místě normálně se vytočí do otáček. Při jízdě do 1/4 plynu to nejede, pak začne škubat(v určité poloze plynu) a na půl plynu a výše jede normálně. Četl jsem nějaké dotazy ale bylo tam spustu nesrovnalostí aslovíčkaření a nikdo moc nevěděl. Na AUTOKELLY je "snímač polohy škrtící klapky", jednak dle obrázku to je něco jinýho a co jsem vyčetl, tak toto zařízení registruje jen 2 polohy- volnoběh(zavřená škrtící klapka) a škrtící klapka otevřena. ALE potenciometr je připojen přímo na škrtící klapku a registruje přesnou polohu otevření.

Diodou jsem si vyblikal diagnostiku a vylezla mi z toho tato závada "21-snímač polohy škrtící klapky/spínač volnoběhu", ale jelikož by toto zařízení mělo být zavislé na potenciometru, tak hláška diagnostiky by mohla být vadná. Zajímá mě váš názor na věc, popřípadě, kde se dá sehnat ten potenciometr a na kolik to výjde??? Jinak jsem slyšel, že jde nahradit zařízením z favorita, ale musí se zkoušet který.

Zde posílám vymontovanou část potenciometru šktrtící klapky, ty bílá místa vypadají že je vydřený.

[upravil dne 26.11.2007 Kelfik]

post-0-14109597235429_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím jak na 306ku, ale je tady potenciometr z favorita do 309ky. Třeba ti to k něčemu bude :myslim

Tady je plno kutilů, možná když budeš hledat? :papa

[upravil dne 26.11.2007 309Tom]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potřeboval bych ale zjistit nějak jestli je opravdu ten potenciometr vadný nebo ne, dá se to nějak změřit prosím? Potenciometr má 4 výstupy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to stalmik: Normálně jsem oddělal sání + filtr, odpojil konektor a povolil 4 šroubky. Ale mám 1.4i motor, takže to bude nejspíš jiný než u Tebe, jinak já bych měl mít stejný potenciometr jak u Favorita s BMM. Takže by to mělo pasovat, jen je otázka zda to je opravdu ten problém a za kolik se to dá sehnat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kup hodně měkkou tužku a ty poškozené místa pořádně začmárej a namontuj to zpátky.mělo by to chvíli fungovat normálně,nebo alespoň znatelně lépe.takže si potvrdíš,jestli hledáš závadu na správném místě....

Share this post


Link to post
Share on other sites

to klumir: to není špatný nápad, ještě mě napadl vodivej lak, ale nevím jak by to vydržel, spíš jsem myslel že by to s tím šlo spravit na delší dobu. Ale je to dobrej nápad na vyzkoušení, pokud by to aspon chvíli fungovalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muzu nabidnout komplet karbec z felicie 1,3 to je uplne stejne jako favorit jednobodova strikacka!!

Cena tak 1000,- !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kelfik

to klumir: to není špatný nápad, ještě mě napadl vodivej lak, ale nevím jak by to vydržel, spíš jsem myslel že by to s tím šlo spravit na delší dobu. Ale je to dobrej nápad na vyzkoušení, pokud by to aspon chvíli fungovalo.

ten vodivý lak ti na tom uhlíku nebude držet.s tou tužkou tu dělají i profíci.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

vodivy lak je blbost, kdyz je to odporova draha :roll

tuzkou to "pujde", otazka, jak dlouho :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

TO XtraiL: Ozvi se mi prosím na mail ohledně toho karburátoru z feličky, díky moc. Mail: 10chip@atlas.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nedavno sem se zabejval problemem volnobehu u moji 405ky 2.0SRI, u tyhle prilezitosti doslo i na potenciometr, taky sem resil jestli je spatnej nebo ne ... nakonec sem ho promeril - normalne sem ho nechal zapojenej, odizoloval sem ty 3 draty, co k nemu vedou a multimetrem meril ss napeti na jezdci - to je samozrejme zavilsy na poloze skrtici klapky - u myho auta 1.28V (volnobeh) ... 4.5V (plnej kotel), celej prubeh musi byt spojitej-kontinualni (rucka meraku ti nesmi skakat ...)

jelikoz tam mas 4 draty, tak si najdi :

napajeni (plus), zem a ty zbejvaly draty musej vykazovat nakou napetovou zavislot na poloze sktrici klapky ... pak mer stejne, jako ja ...

jinak, jestli ho mas vyndanej, tak mer rovnou odpor - taky se nesmi menit skokove, kdyz s nim budes otacet ...

ten napad s tuzkou ja zajimavej, ale ... funguje zejven diky tomu, ze tuha z obyc tuzky je prekvapive vodiva ;) ale zivotnost tyhle "repase" bych videl tak na 100km ... ;) to leda bys s sebou porad vozil tuzku ;)

hribe ;)

[upravil dne 30/11/07 hribe]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Karel: Ale jo já tu koukal několikrát denně, kdo mi poradí ;) . Koukám, že jsi z FM, často tam jezdím. Ty už jsi měnil ten potenciometr? Pokud ano, máš to od té firmy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to:kelfik

pokud ještě sháníš ten snímač polohy škrtící klapky-co je na fotce,mám ho doma a úplně krásný.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.