Steiner

Jaký převodový olej do Pažouta?

16 posts in this topic

Sorry, už se to tu řešilo mnohokrát, ale jsem trochu zmaten... Opakování je matka moudrosti:D

Jaký převodový olej (specifikace) patří do 306 HDI? Odborníci, co přesně říká předpis výrobce? Je to API GL-4, GL-4+ nebo GL-5? Jaký je vůbec mezi nima rozdíl?:o

Předpokládám, že výrobce předepisuje spíše oleje 75W-80 než-li 75W-90?. Ptám se, neboť dostávám protichůdné informace... U Pažouta mi řekli, že dávaj Schell 75W-80. kterej má specifikaci API GL-4+. Avšak když se podívám na Valvoline, ten doporučuje 75W-80 API GL-5 speciálně vyvinutý pro převodovky koncernu PSA...

O víkendu jsem na jiném foru četl, že je potřeba opravdu držet specifikaci API a je prý velký rozdíl mezi GL-4+ a GL-5... Je to fakt takový rozdíl? Pokud je prý předepsána GL-4 (příp. GL-4+) a použije se řídká GL-5, odrovná se prý převodovka spíše jí to uškodí... Začně olej propuštět atd. Co vy na to?

A jaký olej byste dali do starších 405? Taky řiďoučkou API GL-5 75W-80 nebo syntetiku 75W-90 API GL-4? Dal jsem kdysi do 405 tuto syntetiku od Castrol a myslím, že je to v pohodě...:roker

Dík za vaše názory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

75W-80W Total BV Transmission - to by měl být GL4+, a je dlouhodobě osvědčený. Já tam nedávám nic jiného.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dávam tam to isté ako Oddie. Pred piatimi som dal Total do 309.

Prevodovka bola ako vymenená. Starý olej bol ako s nastrúhaným bronzom. Teraz som ho menil po 45 000 a tiež bol taký istý. Asi by som mal meniť olej častejšie, alebo bol už najvyšší čas.

Mimochodom, mám 406 r.v. 2003 118 000 najazdené odporúčali mi olej nemeniť, aspoň zatiaľ. Vraj originál náplň je to najlepšie čo tam môže byť. A potom už olej tak dlho v takej kvalite nevydrží. Čo je na tom pravdy? :myslim Nebol niekto plničom prevodoviek vo fabrike?:D Alebo nákupcom :D Cao

[upravil dne 26/11/07 igor.sk]

[upravil dne 26/11/07 igor.sk]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Originál náplň je s největší pravděpodobností právě tento Total, takže bych ho vyměnil s úplným klidem :)

Na výměnu není předpis, náplň převodovky se bere jako "celoživotní" - problém ale je, že projektovaná životnost je jen nějakých 150-200tis km, kdežto auta se ve skutečnosti dožívají podstatně vyšší nájezdů, takže je vhodné ten olej vyměnit. Já to beru jako doporučení při rozvodech, spojce atd., tedy po cca 100tis km - prostě v rámci nějakého většího servisu přihodit i výměnu převodového oleje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dík za dobré info.

Ví tady někdo, jaký olej přesně (myslím specifikaci API a ACEA) předepisuje výrobce? Jaká je předepsána specifikace API nebo ACEA? Pokud je specifikace, na výrobci nezáleží.

U Pažouta v Olomouci dávají Schell 75W-80 API GL4+, tzn. to stejné co Total. Je to řidká syntetika, kde je i na kanystru napsáno, že bylo vyvinuto speciálně pro PSA, stejný jak Total viz. výše. V mototechnách i jinde na Internetu je doporučován a prodáván Valvoline HP Gear Oil 75W-80, který je však API GL5! Opět prý vyvinuto pro koncern PSA. Zase řídká syntetika, stejné ACEA, ale má to jiné API...

Jaký je rozdíl API GL4+ a GL5? Je vůbec relevantní rozdíl mezi GL4+ a GL5, když ACEA je stejná? Mám to vůbec řešit nebo můžu považovat Valvoline 75W-80 API GL5 jako to samé jako Total 75W-80 API GL4+...?

Dali byste tyto moderní řídké syntetiky i do 405? Nebo tam je lepší "starší" syntetika 75W-90 API GL4.

Opravdu jsem se trochu polekal po přečtení jisté diskuze ohledně olejů do převodovky, byť se jedná o vysoce kvalitní náplně.

Jsu z toho fakt magor...:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Steiner

Dík za dobré info.

Ví tady někdo, jaký olej přesně (myslím specifikaci API a ACEA) předepisuje výrobce? Jaká je předepsána specifikace API nebo ACEA? Pokud je specifikace, na výrobci nezáleží.

U Pažouta v Olomouci dávají Schell 75W-80 API GL4+, tzn. to stejné co Total. Je to řidká syntetika, kde je i na kanystru napsáno, že bylo vyvinuto speciálně pro PSA, stejný jak Total viz. výše. V mototechnách i jinde na Internetu je doporučován a prodáván Valvoline HP Gear Oil 75W-80, který je však API GL5! Opět prý vyvinuto pro koncern PSA. Zase řídká syntetika, stejné ACEA, ale má to jiné API...

Jaký je rozdíl API GL4+ a GL5? Je vůbec relevantní rozdíl mezi GL4+ a GL5, když ACEA je stejná? Mám to vůbec řešit nebo můžu považovat Valvoline 75W-80 API GL5 jako to samé jako Total 75W-80 API GL4+...?

Dali byste tyto moderní řídké syntetiky i do 405? Nebo tam je lepší "starší" syntetika 75W-90 API GL4.

Opravdu jsem se trochu polekal po přečtení jisté diskuze ohledně olejů do převodovky, byť se jedná o vysoce kvalitní náplně.

Jsu z toho fakt magor...:mrk

Podle mne jsou oba uvedené oleje stejně husté, akorát GL5 bude výkonově lepší než GL4+. Já však dal do převodovky taky Total, přesně ten co mám doporučen od výrobce a s jinými značkami jsem neexperimentoval a na API nekoukal (od jiných značek mne taky odradily zkušenosti jiných, kteří měly po jiném oleji s převodovkou potíže – je na typ oleje dosti náchylná).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opravdu nikdo neví specifikaci co je předepsána výrobcem? Zkušení jistě vědí, kam se podívat a vložit sem obrázek....Jen by mě to opravdu zajímalo...:roll

Nikdo neporadí, jaký olej do starších 405? Řekl bych, že v době jejich vzniku a provozu v mladším věku :D se ještě moderní řidoučká 75W-80 nepoužívala... Tehdy byly jen syntetiky 75W-90 s API GL4. Jaký olej mají nebo měly předepsány v době vzniku 405-tky?

Jiná značka nemůže hrát žádný vliv, pokud se splní předepsané parametry (SAE 75W-80 a potom API GL4+ nebo GL5?). Osobně si taky myslím, že GL4+ a GL5 je v podstatě to samé, pokud je SAE stejné. Někteří mí známý mají Valvoline a spokojenost. Značka nemůže hrát žádnou roli.

Jinak ale dík všem za rady.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš ji napsanou v servisní knížce, kde je doporučený typ od firmy ESSO a TOTAL.Pokud nemáš příručku, tak ji nalezneš na www.peugeot.cz v PDF.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MartinR

Máš ji napsanou v servisní knížce, kde je doporučený typ od firmy ESSO a TOTAL.Pokud nemáš příručku, tak ji nalezneš na www.peugeot.cz v PDF.

Sorry, ale servisku mám, origo francouzskou, ale o převodovém oleji ani vidu ani slechu... Jen 60 tis. km kontrola hladiny, myslím :myslim Nic víc.

Přestože

[upravil dne 27.11.07 Steiner]

post-0-14109597237761_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MartinR

Máš ji napsanou v servisní knížce, kde je doporučený typ od firmy ESSO a TOTAL.Pokud nemáš příručku, tak ji nalezneš na www.peugeot.cz v PDF.

Pro "olejáře" - přestože tady již několikrát proběhla diskuze o tom, že výrobce nepředepisuje jaký olej do motoru, tak tomu tak úplně není... Je předepsána "semithetique", což je polosyntetika i přes moji bídnou znalost fracouzštiny, samozřejmě splňující výkonovou specifikaci ACEA A3/B3. Naopak "plná" syntetika se doporučuje jen jako alternativa...:papa

post-0-14109597237879_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výrobce předepisuje u motorového oleje hustotu a výkonovou specifikaci. Výrobce si může určit každý sám (tak to mám i v české příručce). U převodového oleje mám napsáno výhradně ten Total BV Transmission, takže pokud uživatel tam chce dát na vlastní nebezpečí něco jiného, tak by měl dodržet hustotu a výkonovou specifikaci tohoto oleje.

V podstatě nevím proč tam dávat něco jiného než říká výrobce, když jsou toho 2 litry (cena do 400,-) a mění se to jednou za dlouhou dobu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady jde spíš o převodový olej.Aha.V české verzi to mají, pokud se podívám u sebe.Nicméně na strákách Peugeotu to najdeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám už Valvoline HP Gear Oil 75W-80 (API GL5) doma. Nic víc. Chtěl jsem znát jen názor zkušenějších. Koupil jsem si ho, neboť splňuje předepsané parametry, až na ten "nesoulad" GL4+, resp. GL5.

Vyhledávač Peugeot mluví o specifikaci GL5, přestože Total BV Transmission má myslím GL4+... Ono je to asi stejně jedno a jedná se o to samé... Valvoline věřím a nemyslím si, že by se jednalo o špatný olej, když to výslovně předepisuje pro koncern PSA. Valvoline byla a je velmi dobrá značka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.