Sign in to follow this  
Followers 0
Vopičí

Jak máte zapojenej kapacitor ??

23 posts in this topic

Tak o co jde:

Potřebuju ujistit, jestli mám dobrou myšlenku nebo jsem úplně vedle.

Dnes jsem si do auta zapojil kapacitor. Zapojil jsem ho zatím takhle:

-zesilovače: kostra auta

+zesilovače: na kapacitor a dál přes ???spínací skříňku??? na baterku

+REMOTE zesilovače: do ISO konektoru u autorádia

-kapacitoru: kostra auta

Problé je v tom, že když vypnu zapalování, tak auto je chvíli napájený z kapacitoru (žárovky na palubce a jinde nezhasnou hned, ale postupně pohasínaj)

Řešení by bylo:

1.Připojit +zesilovače a kapacitoru přímo na baterku (tím bych se dostal před spínací skříňku), ale zase by na zesilovači bylo pořád 12V, což se mi moc nezamlouvá

2.Zapínat kapacitor pomocí relátka, který bych napojil na +REMOTE kabel co je na rádiu (stejnej kabel, kterým se dává povel k zapnutí zesilovače.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aspoň se dozvím, co je to kapacitor...:aut

Jestli je to to, co si myslím, tedy filtrační kapacita, která má pokrýt - vyhladit proměnný odběr zesilovače (i jednotlivé půlvlny signálu), tak jedině svorky kapacitoru přímo, nejkratším silným vodičem na napájecí svorky zesilovače.

Tak naschvál, napište, jestli se mýlím, toto jsou obecné zásady filtrace v elektronice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste doplnim,ze kapik je nejlepsi umistit co nejblize k zesilovaci,nejlepsi do30cm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Aspoň se dozvím, co je to kapacitor...:aut

Jestli je to to, co si myslím, tedy filtrační kapacita, která má pokrýt - vyhladit proměnný odběr zesilovače (i jednotlivé půlvlny signálu), tak jedině svorky kapacitoru přímo, nejkratším silným vodičem na napájecí svorky zesilovače.

Tak naschvál, napište, jestli se mýlím, toto jsou obecné zásady filtrace v elektronice.

Joo je to přesně to co myslíš...kondenzátor s velkou kapacitou (např. 1 Farad) pro vyhlazení odběrových špiček od zesilovače. Ale to zapojení který tu uvádíš mi nepomůže:(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: genzer

http://www.carhifi.prodejce.cz/images/poradna/kapacitor.JPG

jeste doplnim,ze kapik je nejlepsi umistit co nejblize k zesilovaci,nejlepsi do30cm

Tohle zapojení se uvádí všude, ale neřeší problém, že je kapacitor pořád pod napětím (byl by nabitej a ten voltmetr na něm by pořád ukazoval) a na zesilovaši by bylo taky pořád 12V i když by bylo vyplé zapalování. Takže by to 24 hod. denně sálo baterku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hochu,hochu,pokud mas kapik s displejem,tak ten ma v sobe zabudovanou elektroniku,ktera po nekolika minutach necinosti kapiku kapik vypne.pak jsou jine typy,ktere maji remote,tzn. ze na sroubek musis privest 12V stejne jako na zesik

pouzivam kapacitory tri roky a mam to zapojeny popodobne jako na planku a nikdy nebyl zadny problem.

jeste pred pripojenim si nabij kapacitor pomoci 5w zarovky nebo prilozeneho odporu,nebo odpalis elektroniku na kapacitoru

[upravil dne 25/11/07 genzer]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: genzer

hochu,hochu,pokud mas kapik s displejem,tak ten ma v sobe zabudovanou elektroniku,ktera po nekolika minutach necinosti kapiku kapik vypne.pak jsou jine typy,ktere maji remote,tzn. ze na sroubek musis privest 12V stejne jako na zesik

pouzivam kapacitory tri roky a mam to zapojeny popodobne jako na planku a nikdy nebyl zadny problem.

jeste pred pripojenim si nabij kapacitor pomoci 5w zarovky nebo prilozeneho odporu,nebo odpalis elektroniku na kapacitoru

[upravil dne 25/11/07 genzer]

:super:superTak to by byla paráda. Remote konektor nemá a je s elektronikou. Takže v tom případě je ten plánek na zapojení OK:mad::mad::mad:

Díky moc, hned jak budu mít čas, zkusím jestli se vypne.

PS:Celej problém je asi v tom, že u kapacitoru nemám českej návod.:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no hlavně přes skřínku bych to vůbec nedával, protože jí můžeš taky přetížit:o, podle mě když tim nebudeš živit tu část za klíčkem tak to dělat nebude, tím že je to připojené za klíček tak po rozepnutí tí tam kapík dává štávu, čili oddělat z klíčku a vést kabel přes pojistku robnou do zesu a kapu a mš pokoj;) kdyby jste nevymíšleli hovadiny tak to nedělá:super

jj kap by měl mít bud rem (remote)stejně jako zesík a zapítat od rádia nebo má elektroniku, která vypne když není odběr, je fakt že zapne při každém odběru např otevření dveří...

k zapojení lze ještě vést - ze zesíku na kap a odtud na kostru, ale chová se to furt stejně, občas se to využívá k rozvětvení a přechodu na menší průměr do více zesů.

to že je kap pod napětím ničemu nevadí, elektronika nebo rem by ho mělo přes své relé odepnout stejně jako u zesáku. na autě je více věcí takto pod stálím připojením, neznamená to ale že přes ně teče pořád proud i když jsou vypnuté, ten jde jen třeba u rádia kde živí pamět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro představu: kap je něco jako malá slabá baterka, a tu máš připojenou za klíček, kdyby to byla normální baterka tak ti pár dní nevypne:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky díky, zapojím to podle toho obrázku co je pod odkazem od Genzera.....maličká úprava bude, že tam dám mezi kapacitor a baterku pojistku.

Jinak jsi Mk 405 přesně vystihl a vyřešil můj problém.:super

Tak ještě jednou díky kluci:super:super, jako vždycky jste mi hodně pomohli.;)

[upravil dne 25/11/07 Vopičí]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě bych poznamenal - v obrázku se nezdůrazňuje, že kostřicí body mají být blízko sebe. Zapojil bych to tak, aby kostra zesíku a kostra kapacitoru byly pokud možno do jednoho bodu a aby délka kostřících kabelů mezi zesíkem a kapacitorem byla co nejkratší. (Když tedy použít kapacitor a napájení zesíku z co nejtvrdšího zdroje, tak jo, miliohmy hrají roli.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejlepší je plus i minus ze zesu na kap (nejkratší možná vzdálenost) a z kapu muže být kostra klidně delší, hlavně at je pořádná (ne na nějakej plech z dírou), doporučuji nepodcenit protože to pak bývá častý problém s rušením.

ty voe kabel bez pojistky:roll doufám že to není nějaká 4mm:bojim dej patřičnej kabel s příslušnou pojistkou (dle zesu), pojistku co nejblíž baterce.

nezapomen dát novou kostru od baterky stejnym kabelem jako plus na zesák;)

[upravil dne 26/11/07 mk405]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jasan, přece nebudu napájení tahat nějakejma vláskama:D:D.

Jo a díky Mk405 za připomínku na tu kostru od baterky, tu bych určitě zapomněl udělat:mad::mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

přispěju troškou do mlýna. Já to mam tam že od baterie mi vede silový vodič průměru 1cm až do kufru (ještě před tim do 100A pojistky) v kufru do kapacitoru a z kapacitoru po 20cm do zesilovače. Zesilovač je spínán s první polohou klíčku a to samý s vypínáním. Prostě vyndám klíče vypne rádio a s ním zesilovač. Nikdy žádný problém a přes spínačku určitě ne protože bys taky mohl vyhořet!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: stalmik

přispěju troškou do mlýna. Já to mam tam že od baterie mi vede silový vodič průměru 1cm až do kufru (ještě před tim do 100A pojistky) v kufru do kapacitoru a z kapacitoru po 20cm do zesilovače. Zesilovač je spínán s první polohou klíčku a to samý s vypínáním. Prostě vyndám klíče vypne rádio a s ním zesilovač. Nikdy žádný problém a přes spínačku určitě ne protože bys taky mohl vyhořet!!!!!!

hmm, takže zapneš klíček tím zapneš zesík a hned mu dáš ránu poklesem napětí pi startování:roll:roll:roll

přitom tu samou funkci by udělalo rádio kdyby to bylo připojeno na rem jak to má být, tím že vytáhneš klíček vypneš rádio a rádio vypne zesík i kap, ale s tím rozdílem že rádio zes i kap zapneš až po nastartování ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No,když jsem si kupoval cca před 2kapacitor tak od té doby ho zapojuju rovnou,to znamená,že ho nenabíjím přes žárovku či ten odpor co k němu bly (tenkrát jsem nevěděl že se to má). Jak zjistím,že ta elektronka je v háji? A jaká je nevýhoda,když to mám zapojené stejně jak na obrázku viz nahoře,akorát - ze zesilovače jde na kapacitor a z kapacitoru na kostru auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: M.a.R.i

No,když jsem si kupoval cca před 2kapacitor tak od té doby ho zapojuju rovnou,to znamená,že ho nenabíjím přes žárovku či ten odpor co k němu bly (tenkrát jsem nevěděl že se to má). Jak zjistím,že ta elektronka je v háji? A jaká je nevýhoda,když to mám zapojené stejně jak na obrázku viz nahoře,akorát - ze zesilovače jde na kapacitor a z kapacitoru na kostru auta?

ta žárovka je jen pro šetrnější/pomalejší nabití, u tech s elekronikou to zajištuje elektronika.

elektromika by měla mít barevné diody, které signalizují např u mého zelená nabíjení, červená otočené poly, obe barvy provoz.

elektronika ještě dělá ochranu proti přepolování, obyč mohou explodovat.

nevíhoda dlouhý kabel, doporučuje se co nejblíže zesu, max je 30cm ale čím blíž tím líp

Share this post


Link to post
Share on other sites
:myslim ak teda kapacitor sluzi ako ``dalsia bateria`` tak bude znasat aj ine odbery ako subwoofer? napriklad ked mi zopne chladiaca vrtula tak vidim ako stiahne elektrinu v celom aute ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.