honzasl

Blikání všech světel

12 posts in this topic

Mám P309, 1,4, rv. 1990

Když motor běží na volnoběh, tak mi pohasínají světla tak 2krát za sekundu. Svítivost kolísá tam mezi 80 - 100%. Když přidám plyn tak se kolísání malinko zrychlí, ale není úměrné otáčkám. Při jízdě je to dost nepříjemné. Když vypnu motor, světla svítí krásně naplno. Volnoběžné otáčky motoru jsou nepravidelné, kolísají ale v jiném rytmu, než světla, takže to možná nesouvisí.

Kde mám hledat závadu? Myslíte, že to bude regulátor v alternátoru? Nebo řízení motoru?

Navíc mi strašně moc odcházejí žárovky v předních světlech, měním je snad jednou za měsíc - ale to asi souvisí s tím kolísáním, ony jsou halogenky citlivé na snížené napětí.

[upravil dne 24.11.2007 honzasl]

Share this post


Link to post
Share on other sites

altik stopero , pred tremi roky jsen na 309 mel to same a repase za 1800,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co tam při té repasi dělají?

Altík má snad tyto součásti:

Statorové vinutí, statorové plechy

Rotorové vinutí, kroužky

Kartáče, regulátor buzení

Diody

Nic víc tam není, co tam za těch 1800 vymění?

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi takhle

Referenční číslo Označení Množství Cena bez DPH Cena s DPH Celkem s DPH Volba

0000570590 ALTERNÁTOR NE 7 630,36 CZK 9 080,00 CZK 9 080,00 CZK

00005705HH ALTERNÁTOR EST 4 350,44 CZK 5 177,00 CZK 5 177,00 CZK

00005705K4 ALTERNÁTOR NE 9 325,53 CZK 11 097,00 CZK 11 097,00 CZK

0000570589 ALTERNÁTOR NE 6 357,94 CZK 7 566,00 CZK 7 566,00 CZK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, já se nebouřím proti ceně, nejsem z Marsu a vím, kolik co stoji.

Mě by spíš zajímalo, co konkrétně se v něm rozbilo. Já rozhodně neberu altík jako černou krabičku, která se mění celá. Přece jen tomu trochu rozumím, jen se pohybuju v malinko jiném oboru (elektrárny, vedení)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jen si pamatuji že mi udělali komplet vnitřek , už si nepamatuji co přesně.

nedavno repasoval i Buml na 406 a toho to stalo bůra

Share this post


Link to post
Share on other sites

segra ma na 309 obdobný problém, taky ji bliká elektrika sice ne tak silně ale vidět to je, sice s tím není žadný problém, auto je jinak v pořádku ale prostě to vadí.

jinak altík jsme vyměnili a je to pořád stejné. nenapadá vás ještě něco jiného krom toho altíku ???

jo ještě je jedno jaké tam jsou otáčjy kolísá to furt stehně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při repasi altíku se běžně mění ložiska, stírací kroužky, kartáče (uhlíky) a regulátor. V případě potřeby se mění i diodový blok;):super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znáte někdo zapojení regulátoru?

Já osobně si myslím, že tam je chyba, protože žádný jiný prvek v autě nemůže mít vliv na napětí. Neboť autoalternátor se nám chová jako generátor v ostrovním režimu, kde napětí při konstatních táčkách regulujeme velikostí budícího proudu.

Tipnul bych si, že v tom regulátoru bude nějaký kondenzátor, který stárnutím změnil svoji kapacitu a regulátro je nestabilní, tj. nedokáže se ustálit.

A ještě pravděpodobnější bude, že jsou v čoudu kartáče a mají proměnlivý odpor, čímž nám kolísá budící proud atak dále. Protože mám dojem, že kartáče a regulátor jsou nedělitelný blok, tak je to vlastně jedno a musí se to vyměnit celé. A to asi nejlépe za nový kus, do konce života auta by s ním neměly být problémy......

Share this post


Link to post
Share on other sites

U starý škodovky 105 mi to dělalo to samý jak popisuješ, měl jsem tam elektronickej regulátor, po jeho výměně se to srovnalo, pak to vždycky bliklo jen jednou pokud regulátor sepnul při zvýšení otáček. Takže bych se přikláněl k chybě v regulátoru, ale pokud je zabudovanej uvnitř altíku tak bych to nechal udělat komplet když to už bude rozebraný;)

[upravil dne 25/11/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém vyřešen!!

Koupil jsem regulátor, stál asi 500 korun. Vyměnil jsem si ho sám, trvalo to asi 10 minut. Ten starý měl úplně sjeté kartáče, takže se nebylo čemu divit.

Bohužel, to je zhovadilost výrobců aut, másto dvou kartáčů na padesátku se mění funkční regulátor. Bohužel, je to jeden celek a nedá se to asi udělat jinak.

Krásně všechno svítí, motor beží plynule, předtím kolísaly otáčky, jak se asi neustále odlehčoval a zatěžoval altík.

Doporučuji u starých trosek jako 309 si tohle zkontrolovat, je to dva roky, kde mi ze stejného důvodu (sjeté kartáče) dojel startér, tak nám to udělal elektrikář, i s vyčištěním za 500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.