rkhl

Koupě Peugeota 306

23 posts in this topic

Čau, dosud jsem majitelem staré 309, ale chtěli bychom si pořídit kombika a zatím je mým favoritem 306 kombi. Můj finanční limit je 100 000 kč. Nechtěl bych ovšem koupit nějakej vrak do kterého budeme rvát další prachy(navíc větší auto kupujeme z důvodu přírůstku do rodiny, takže na to ani nebudou finance) a tak bych potřeboval pár rad.

1: Je dobrá volba Peugeot 306 kombi, případně co by za ty prachy bylo lepší

2: Namátkou třeba toto auto http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6001976 by bylo podle údajů uvedených docela super, ovšem nechce se mi věřit jen těch 108 800 km, je nějaká šance jak poznat, že to auto má o 100 klacků snížený nájetý km

3: Netrvám na naftě, měl by rozumnou spotřebu i 1.6 benzín

4: Samozřejmně si s sebou vemu nějakýho mechanika, ale obecně je lepší - autobazar, soukromí inzerát nebo nechat si to dotáhnout z Německa

5: Na co obecně je dobré se při koupi zaměřit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě tak pro doplnění. Dají se různě slyšet či přečíst názory, že jsou peugeoti obecně dost poruchová a náhradní díly nejsou také z nejlevnějších. Co si o tom myslíte, jak to je ve srovnání např. s Opelem či Renaltem. Já nevím, ale vždyť těch Peugeotů tu jezdí tolik, že kdyby to byla tak špatná značka, tak jich tu tolik vidět není.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot není o nic horší než Opel nebo Renault. To že někdo tvrdí o tom, že mu Peugeot nesmí do baráku, protože měl tu smůlu a koupil ojetý auto ve špatným stavu neznamená, že všechny Peugeoty jsou na tom stějně. Některý model se povedl víc, některý míň, ale to je stejné jako u ostatních značek. Jinak co se týká cen náhradních dílů na tu 306ku tak to je tak nastejno jako ostatní značky. Dá se koupit spoustu kvalitních dílů z druhovýroby (kromě plechů, ty je lepší koupit na vrakáči) a ceny nejsou tak hrozný.

Jinak jestli chceš kombíka tak se koukni buď po té 1.6 nebo po 1.9 D nebo TD. Pokud chceš jezdit na spotřebu tak není špatný ten atmosférický diesel, sice to není závoďák, ale pokud mu dáš základní údržbu tak je to spolehlivý a nenáročný motor. Jinak pokud koupíš auto, který bylo předchozím majitelem alespoň trochu udržováno tak budeš mít bezproblémový provoz.

Jinak určitě nevěř údaji na tachometru, je víc než pravděpodobné, že to bude mít najeto víc než těch 108tis.

[upravil dne 24/11/2007 Driver]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem 5 let P 306 D a nedám na něj dopustit. Teď s ním jezdí táta další 4 roky a to samé. V pohodlí možná překoná i P 307...Podle mě když Peugeota, tak jedině diesel. Hlavně nebrat Renaulta nebo Opla. A na ten stav km. 100 tis. nebo 200 tis. - to je jedno. Na diesela zajeté auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Určitě bych bral raději 406, za prakticky stejné peníze, nevidím žádný argument pro 306 (ve firmě máme a jezdívám i 306 i 406, ale rozhodně jsem pro 406). Už kvůli zadní nápravě.

Na stav km zásadně nekoukej, opravdu jen to jen o klamání kupce. 406 (i 306) vydrží hodně.

PS: co tohle

[upravil dne 24.11.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já jsem původně chtěl také jít do 406, ale po procházení inzerátů jsem dospěl k názoru, že do 100 klacků bude k mání 306 v lepším stavu než 406. Přeci jenom ten výběr 306 do 100 tis je o dost větší.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Určitě bych bral raději 406, za prakticky stejné peníze, nevidím žádný argument pro 306 (ve firmě máme a jezdívám i 306 i 406, ale rozhodně jsem pro 406). Už kvůli zadní nápravě.

Na stav km zásadně nekoukej, opravdu jen to jen o klamání kupce. 406 (i 306) vydrží hodně.

PS: co tohle

[upravil dne 24.11.2007 P607Olda]

Pokud jsem dobře četl, tak v zadání je i "rozumná" spotřeba a to u 1.8 benzínu v 406ce určitě nehrozí.

Já mám 306D Break - je to model 2000, má najeto 170kkm je v plné výbavě včetně klimy a na letos jaře stál 125 kkč. (jo a byl kdysi bouranej) u autorizovanýho dealera.

Kolega má 306 1.9D z roku 98, zatím údajně najeto ca 180 kkm a jen do toho leje naftu a mění olej.

Myslím si, že 1.9D je dobrá volba (i když pravda, že na kombík by motor mohl být o něco silnější). Spotřebu mám kolem 6,5l/100km při smíšeném provozu.

Hlavně nezapomeň po koupi udělat rozvody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máme 406 1,8 benzín sedan, spotřeba je na dlouhé tratě kolem 6,5, jinak kolem 7,5, tedy na benzín úplně normální. Firemní 306 a 406, oba benzíny, berou zhruba stejně.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Máme 406 1,8 benzín sedan, spotřeba je na dlouhé tratě kolem 6,5, jinak kolem 7,5, tedy na benzín úplně normální. Firemní 306 a 406, oba benzíny, berou zhruba stejně.

To jsem taky myslel že tak velké auto jako je 406 slupne víc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co myslíte o rozhodování bazar, dovoz nebo inzerát. Namlátit hubu si můžu kdekoli to je jasný, ale kde je menší pravděpodobnost. Říká se ale, že z německejch silnic jsou auta méně dobitá. Ale zase možnost reklamací skrytých vad je nulová, i když v autobazaru asi taky nepochodím.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rkhl

A co myslíte o rozhodování bazar, dovoz nebo inzerát. Namlátit hubu si můžu kdekoli to je jasný, ale kde je menší pravděpodobnost. Říká se ale, že z německejch silnic jsou auta méně dobitá. Ale zase možnost reklamací skrytých vad je nulová, i když v autobazaru asi taky nepochodím.

Mno pokud koupíš u solidního autorizovanýho myslím, že i nějakou tu vadu uzná. Viz můj jarní problém http://www.peugeot-club.com/index.php?/topic/19686-xmb/

Přeji, abys nic podobného řešit nemusel. (jinak moje auto bylo původně v Německu, pak jezdilo nějaký čas tady v čechách)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: purkmistr

Původně zaslal: rkhl

2: Namátkou třeba toto auto http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6001976 .

no nevím nevím, už si viděl na 306 break rv 2000 oválné mlhovky? 00 už je druhý facelift a patří tam kulaté.

To jsou právě ty detaily, kterých já bych si nevšiml a nebo o tom vůbec nevěděl, podle kterých lze poznat, že není vše ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rkhl

Původně zaslal: purkmistr

Původně zaslal: rkhl

2: Namátkou třeba toto auto http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6001976 .

no nevím nevím, už si viděl na 306 break rv 2000 oválné mlhovky? 00 už je druhý facelift a patří tam kulaté.

To jsou právě ty detaily, kterých já bych si nevšiml a nebo o tom vůbec nevěděl, podle kterých lze poznat, že není vše ok.

V první chvíli jsem si nečetl popis vozu .. že je tam rok 2000 ... to opravdu není.

Od modelu 2000 (t.z.n. už vozy vyrobené na podzim 1999) kulaté mlhovky, plasty na prázích a nárazníky v barvě vozu.

Rok výroby asi nejlíp poznáš podle oken (je tam koncové dvojčíslí roku) a plastů (mají vytlačen rok výroby a týden). Pokud jsou pomíchané, svědčí to o bouraném kousku.

To auto co ukazuješ je minimálně 1999 nebo starší. Na druhé straně to svědčí o tom, že snad nebylo bourané na předek (by tam dali mladší předek aby šlo líp na prodej)

[upravil dne 25.11.07 RichVa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za všechny reakce. A kdybych se zeptal takto: Proč koupit Peugeot 306, respektive proč nevzít třeba Ford Escort/Mondeo combi, Opel Astra/Vectra combi, Renault Laguna/Megane combi, vše v požadované cennové relaci. Samozřejmě pomineme-li vzhled, každému se líbí něco jiného.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rkhl

Díky za všechny reakce. A kdybych se zeptal takto: Proč koupit Peugeot 306, respektive proč nevzít třeba Ford Escort/Mondeo combi, Opel Astra/Vectra combi, Renault Laguna/Megane combi, vše v požadované cennové relaci. Samozřejmě pomineme-li vzhled, každému se líbí něco jiného.

Dobrá subjektivní hodnocení:

Ford Escort - podle zkušeností kolegy rezne jak liška

Ford Mondeo - poněkud vyšší spotřeba + náhon na zadek

Opel Astra - starší model problém se rzí, na novější model asi nedosáhneš cenou

Opel Vectra - ohromná loď co Tě sežere

Renault Laguna - maximální poruchovost hlavně v elektrice

Renault Megane Combi - snad rozumná volba - pokud máš poblíž šikoného mechanika na renaulty.

Pravda je ta, že mít lva ve vepředu na kapotě a uprostřed volantu je pro mě srdeční záležitost - už od mé 205ky. Ber mé hodnocení jako subjektivní názor.

Nezapomeň si auto vybrat i podle toho, k jakému šikovnému mechanikovi jsi zvyklý jezdit, protože každé jeté auto hi bude občas potřebovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem R Megane 1.9 dTi. Tam ti praskne drážkovej řemen, ten skočí pod rozvoďák a můžeš dělat GO motoru. Vlastní zkušenost. Ten znak už sám o sobě něco napovídá. Auto na pi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Los 50:50 ber nebo ne/dneska je snad na to dajaký pořad v TV, stejně se na něho nedívám/ - ovšem máš lepší šanci než ve sportce 1:8 000 000 ...........:papa

Ovšem u "RichVy" to už máš 1:7....

A tož kerééé ??? :papa

Ale ty poměry jsou "OK".

Ovšem to je pouze fór, rozhodni se sám......

Share this post


Link to post
Share on other sites

406 kombi za kilo bude pekna plecka, to jen tak na okraj. jinak se poohledni po nejakem slusnem servisu v okoli, a podle toho si vyber ;) ono nezalezi jenom na modelu auta, ale taky na motoru vevnitr. a uplne nejvic na tom, v jakem je dany kus stavu, coz znamena tam jit s clovekem co ty auta zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vvitty

406 kombi za kilo bude pekna plecka, to jen tak na okraj. jinak se poohledni po nejakem slusnem servisu v okoli, a podle toho si vyber ;) ono nezalezi jenom na modelu auta, ale taky na motoru vevnitr. a uplne nejvic na tom, v jakem je dany kus stavu, coz znamena tam jit s clovekem co ty auta zna.

Tak úplně nesouhlasím, ta 406ka, na kterou někdo v počátku odkazoval je servisovaná u Valdy a co vím, tak i Řebík to chválil jako rozumný auto. Pokud je auto pravidelně servisované a servis mi k tomu dá i nějakou záruku, tak bych se toho nebál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.