Sign in to follow this  
Followers 0
dusek24

Relé žhavení zůstává sepnuté

10 posts in this topic

Zdravim. Osešlo mi relé žhavení na motoru 1,9 td DHX /peugeot expert/,koupil jsem nové/stejný typ/ a po zapnutí klíčku relé sepne ,ale zůstává stále sepnuté a kontrolka žhavení vůbec nesvítí.Nevíte,jak to žhavení u tohoto motoru funguje?Zda-li žhavení vypíná teplotní snímač nebo časový spínač.Prosím o radu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

řekl bych, že kontrolka zhasne po nějaké době, kdy už můžeš začít startovat a relé ještě žhaví dál. obojí je dáno časově a pevně nastaveno časovacím obvodem

Share this post


Link to post
Share on other sites

spíše podle teploty motoru žhaví určity čas ,čím chladněji tím déle. Jak se chová relé když je teplý motor???Bud pak nežhaví vůbec

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dusek24

Zdravim. Osešlo mi relé žhavení na motoru 1,9 td DHX /peugeot expert/,koupil jsem nové/stejný typ/ a po zapnutí klíčku relé sepne ,ale zůstává stále sepnuté a kontrolka žhavení vůbec nesvítí.Nevíte,jak to žhavení u tohoto motoru funguje?Zda-li žhavení vypíná teplotní snímač nebo časový spínač.Prosím o radu .

Oba, jak teplotní, tak časový.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ladak: kontrolka se nerozsvítí vůbec,ale žhavení se po zapnutí klíčku sepne.Zkusim ještě co to udělá při zahřátém motoru. Zatim díky všem za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pri teplote okolo 5°C a studenom motore sa to chová takto: cca 10s žhaví, potom zhasne kontrolka,ale ešte 10s je napatie na žhavičoch až potom vypne rele žhavenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opravdu jsem koupil nové,s kontrolkou žhavení byl problém už dříve-během jízdy problikávala.Zkoušel jsem co to bude říkat při zahřátém motoru,ale je to furt to samé.Časový spínač je přímo v tom relátku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo, to relátko má v sobě elektroniku.

Poslyš, zkontroluj přívody k tomu relátku. To by se takhle chovat nemělo, tam bude nějaká problém v připojení, já odhaduju špatné ukostření nebo něco podobného.

[upravil dne 11/23/07 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

souhlasím s oddim. Koukám se do schematu na xantii 1,9TD, kterou jsem měl a mám dojem, že typ motoru byl stejný. Kontrolka žhavení je jedním vývodem na kostře a druhým jde přímo do žhavícího relé. Je zde ještě přižhavovací relé, které prodlužovalo dobu žhavení při studeném motoru. Řízené je teplotním spínačem, který byl v bloku termostatu nebo palivového filtru (už si moc nepamatuju). Přižhavovací relé - klasické relé s cívkou a přepínacím kontaktem a teplotní spínač (zelený) - spínací kontakt na zem. Jediná elektronika, ta časovací, je součástí relé žhavícího.

[upravil dne 23/11/07 ladak]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.