qity3

MAM KOUPIT 605?

46 posts in this topic

Nazdarek kluci chci se zeptat:

Mam na ruke P 605 r.v 1994, 155 tis km, 21 td, na co si mam pri kupe davat pozor?

co su to za potory a co zavady?

mal som 405 1.9 d a lutujem, ze som ju predal, bo som kupil 306 1.9 td a straaaaasne som sa sklamal tak to nechcem zazit znova. diiik za kazdu radu

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak 605ky bych se osobně bál mnohem víc než nějaký 306ky. Uvědom si, že tohle auto bylo vlajkovou lodí Peugeotu, tzn. že se při nákupu v žádném případě nejednalo o levné auto. Tudíž tahle auta sloužila povětšinou jako manažerská auta a proto většinou mají za sebou spoustu najetých km. Údržba těchto aut je tedy vzhledem k cenám dílů poměrně náročná a vzhledem k rozšíření tohoto typu bych určitě moc nekalkuloval s nákupem dílů na vrakovišti nebo z druhovýroby, spíš počítej s tím, že minimálně 50% věcí budeš muset kupovat nových v pežotích cenách.

Než investovat do 605ky, to bych radši připlatil a koupil 406ku, to bude rozumnější investice.

Pokud se Ti ta 605ka opravdu líbí, vem si s sebou mechanika a důkladně auto prolezte, ať víš, do čeho jdeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

priplatil to jo jenomze zatim co unas v SR 605 - cca 80 - 130 tis 406- cca 180 - 240 tis takze priplatit nie je na miste ale co se muze takyho hrozne zlyho pokazit na 2.1 TD? krom turba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

neee 1.9 td slape na 5.7 v poho len to chcelo uz klapky, remene, kotuce, platnicky, se...e sa mi elektrika, zhavenie a vcul mam posr...tu aj poloos na jednej strane a lozisko na druhej, pridreta zadna naprava, a na streche mi pukol gyz o ktorom som ani netusil. UUUplny uuuzas a je maaaaaleeeee pac mam 3 dv HB a ja mam 196 cm.

Ked som mal 405 1.9 d po prvom majitelovi uuuuplnyyy uzas. No tato 306 srot. nechal som sa ogabat v autobazare. ale to je na dlho a naftu mam po 20 sk liter no myslis ze ma spotreba zaujiiiima? nee

Share this post


Link to post
Share on other sites

netvrdim ze musim 605, rozhodujem sa medzi 405 a 605. ono je sice pravda ze som zatazeny na riadne kaaary.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: qity3

netvrdim ze musim 605, rozhodujem sa medzi 405 a 605. ono je sice pravda ze som zatazeny na riadne kaaary.

Hlavně nikam nespěchej - prolez to s někým, kdo takové auto má a nebo o něm hodně ví.

Taky, a to je nejdůležitější - mysli na to, jak dlouho to auto hodláš mít, protože za nějakou dobu by jsi ho mohl prodat jen s velkou finanční ztrátou.

Diesel se bude prodávat lépe než 3,0 benzín.

A díly - fakt, na tohle se moc druhovýroby nedělá, jak píše Medvěd, takže ceny origo dílů jsou fakt někdy mastný... A na vrakovišti to skoro už někdy nemají a ceny za to budou taky pěkný - takže nejlepší je pak takový auto sehnat ještě na díly, pokud ho máš kam dát...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jednou sem se bavil s clovekem, kterej dela mechanika a myslim, ze tomu celkem dost rozumi, sam ma 405ku 1.8TD, ptal sem se ho tenkrat na konkretne 406-ku s motorem 2.1TD - rikal, ze mi tenhle motor nedoporucuje, ponevadz uz se jedna o 2-komurkovej motor, kterej prej uz neni zdaleka tak uspornej jako klasika 1,9D nebo 1.9TD ... osobni zkusenost s timhle motorem ale nemam, kazdopadne si myslim, ze ani s 2.1TD nebude 605ka zrovna zadna "raketa" ... hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: qity3

oddie takze ty 605 nedoporucujes a proc?

Bylo popsáno - je to auto vyšší třídy, tomu odpovídala pořizovačka, ale i servis a ceny dílů. A zatímco pořizovačka je pasé, náročnost servisu a ceny dílů neoblafneš. Navíc je to auto o řád složitější neýž ty nižší jednoduché řady. To dává dohromady celkem smrtící kombinaci.

Také, jak bylo zmíněno - to si fakt myslíš, že takovéhle auto z r.94 bude mít najeto 155tis km? Ano, bude - minimálně 4x, z toho 2x téměř nez údržby. Ptáš se, co se na tom všechno může pos*at? Úplně všechno - a hlavně to, co v nižších řadách vůbec není. Naletěl jsi s 306? S tímhle naletíš ještě víc, a s láskou budeš vzpomínat, jak ty průsery na 306 byly levné.

Možná ale budeš mít štěstí, a koupíš dobře - šanci odhaduju tak 1:1000. Takže jestli jsi dobrodruh, jdi do toho ;) Mně něco takového domů nesmí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mal som 2 605-ky.prva bola vydareny kus, tam sa menili len bezneveci a na druhej sa sralo snad vsetko a esteaj nieco viac.takze je to kus od kusu.pokial to nema elektricke choroby , motor,prevodovka,spojka je ok a napravy su ako tak tak je to mozno dobra kupa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud váháš mezi 405 a 605 (406 je pro Tebe drahá), pak tedy určitě tu 405ku - na tu se ještě pořád dá spousta dílů sehnat (i když já bych se spíš přimlouval popřemýšlet o 406ce, starej model se dá koupit i pod 100 tKč).

Tebou uváděná cenu u Tý 605ky je podle mě zcela mimo nebo by musela být pozlacená - kámoš teď pořídil 605 3,0 v automatu za 15 000 Kč a i za to dostal vynadáno

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cenach se tady nebavme bo je velkej rozdil medzi CR a SR tu u nas aj za 405 sa najdu lidi co chteji od 45000 do 85000 proste mi slovaci.

Kdyby u nas jela 605 za 15000 tak se tady ani nebavim skratka ji koupim, vyridim se na ni a dam do sberu. Ale diiik za prispevky, koupim radeji 405. netvrdim ze 406 se mi nelibi priam naopak ale naozaj diesle jdou u nas nekrestansky draho. podivejte se na SR autobazare. www.avizo.sk, www.autovia.sk, ... Moooc dikes

Inak posledny krat v zivote som kupil auto z bazaru. Proc? vid moje 306. Oje..at, okradnut, heslo nasich autobazarov.

[upravil dne 22.11.2007 qity3]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co vím, tak jediný jozefsv 605ku měl a proto asi jediný může zasvěceně odpovědět. Kdo z vás ostatních ji provozoval? Mám ji bezmála čtyři roky a netvrdil bych, že to, co jsem měnil, nebo opravoval bych u jiných aut nedělal (protože by se to nepokaziilo, to jen u 605ky). Moudro říká, že na autě se nepos**e akorát to co tam není. Myslíte, že 406ka je jednodušší?? Že je u ní menší možnost, že se něco po****? A že by ND byly řádově dražší bych taky neřekl. A dílů z vrakáren, nebo na inzerát je díky "kreditu", který tohle auto má, díky takovým znalým soudům, které tu hlásáte, je dost a zase ne dražších, než na jiné - oblíbené- typy. Možná, jak píše jozefsv, záleží na kusu, ale u kterého modelu ne? Proč, když někam jedu si raděli vezmu ji, než 406ku?

Původně zaslal: Medvěd

počítej s tím, že minimálně 50% věcí budeš muset kupovat nových v pežotích cenách.

Podle čeho soudíš?? Tvoje zkušenost, či vědomosti? Kolik dílů jsi na 605ku nesehnal v aftermarketu?

Původně zaslal: oddie ..... z r.94 bude mít najeto 155tis km? Ano, bude - minimálně 4x, z toho 2x téměř nez údržby.

To nemyslíš vážně, že ne. Počítám-li dobře, předpokládáš MINIMÁLNĚ 620tis najeto, z toho 310tis bez údržby. Takže mám s 270tis vlastně funglovku. Na druhou stranu jsi tomu autu napsal pochvalu. Pánové - které auto ujede přes 600tis, z toho 300tis bez údržby? Asi nějaké opravdu kvalitní.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jistě že to myslím vážně. Ona je totiž údržba, a "údržba", jestli sis nevšiml. A čím je auto starší, levnější a přesouvá se více k těm co levná auta vyhledávají, tím více pořádnou údržbu nahrazuje zmatlání nejhoršího kalibru. V tomhle ročníku a ceně má velkou šanci, že koupí zbastl z vyhozených dílů, které tam předchozí majitelé cpali aby to chvilku jakž takž jelo.

Takže s tím, že to auto najede 600tis, notabene bez údržby, s touto dedukcí jsi zcela a totálně mimo mísu - nenajede. Tohoto se dožije za cenu poslepování z vraků, takže o nějakém nájezdu nemůže být ani řeči, když už dávno není vůbec nic původní - o kvalitě to tedy nevypovídá zhola nic! Tímto způsobem může jakékoliv auto najezdit klidně dva miliony, a nic to nevypovídá o žádné kvalitě - když se k tomu nedodá, co všechno a jak často se měnilo.

Jestli myslíme, že je 406 jednodušší? Ano, je. K tomu není více co dodat. Nicméně srovnání zde není 605/406, když dotyčný na 406 nemá, má tak maximálně na 405 nebo 306, a tam už vůbec není co srovnávat.

Co se srovnávání aftermarketových cen týče, to je k smíchu, srovnávat ceny spotřebního a rychloobrátkového zboží. To dělá jen ten, kdo do servisu aut nevidí, a v životě se mu nic nepo... Ten, komu se na těhle zázracích kdy pos*alo třeba servořízení, převodovka, a další špeky, a má srovnání, kolik stojí řešení téhož na 405, tak je zelenej vzteky. I ve vrakáčových cenách jsou rozdíly řádové, a když si vezmu, že je dotyčný ze Slovenska, kde je podstatně horší dostupnost dílů z vraků, tak to ještě průserovost umocňuje.

Takže, pokud dotyčný nejde auto, které má najeto opravdu jen 155tis km, a je celou dobu poctivě servisované - jen do toho, super kup. Ale já tvrdím, že takové auto na trhu s ojetinami NEEXISTUJE, a že to co za uváděnou cenu koupí bude několikrát stočený slepenec vrakáčových dílů, na kterém bude záhy měnit vše co se vyměnit nestihlo nebo co bylo vyměněno za šunt - a bude do toho cpát opět zase šunty, protože kvalitu nezaplatí.

A co se týče relevantnosti příspěvků - ty sám máš to auto jedno, takže to také o ničem nevypovídá - jestli je toto někdo schopen realisticky zhodnotit, tak je to servisák (příp. vrakáčista), a piš si, že na to bude mít do písmenka stejný náhled jako já. Ostatně kde myslíš, že jsem asi tak tyto názory získal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm, jestli muzu k te 406, tak nevim jak na slovensku, ale v CR sezenes hodne 406 napr. 1997 2.1TD kolem 90 000Kc, coz se myslim da... Nevim jak to mate s dovozem aut, ale do CR to neni tak daleko. Na slovensku ted mozna neni nabidka starsich 406, ale kdyz budes peclive hledat, tak urcite nejakou peknou 406 za rozumny peniz sezenes. Nemusis hned preci kupovat 2001-ku za 180 000Sk. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hodim sem par cien dielov kupovanych u nas a v polsku.(nikdy vrakac) aby ste si mohli porovnat ceny.

SVK : zvysli cap 350skk, cap riadenia 450 skk, radiator chladenia 1600 skk,homokinetak -repas 2500 skk -novy 3200 skk, zapalovacie kable 1200 skk na V6.

PL : stabilizacne tycky predne 400 skk/ks,zadne 700 skk/ks , brzdne dosticky predne 1000 skk,zadne 700 skk,cap riadenia 400 skk

inac som za 2 roky nekupil okrem naplni a filtrov nic ine okrem vymenovaneho (ceny za filtre a olej su totozne s hociktorym inym autom)

toto som nakupoval na V6 3,0 r.v. 1992 pri km 280 000, kto vie ci skutocnych.inac auto bolo v 100% stave a jazdil som na nom bezne cez 200km/hod.

druha 605 V6 3,0 r.v. 1991 , na tachaci 202 000km vyzera to na skutocny stav pretoze auto poznam uz dlhe roky a viem ako s nim bolo zachadzane predomnou.

na tomto aute sa kazi vsetko ineho typu - stierace strajkuju,vypadava nejaky kontakt na palivove cerpadlo,teraz zacal starter ale na V6 som este nemusel na ani jednom menit prevodovku alebo spojku, takze vacsim investiciam som sa vyhol.

kamos s 2,0 turbo benzinom r.v. 96 menil spojku.nova ho stala 8000 skk.neviem ci je to malo alebo vela, neporovnaval som to s nicim inym.

oddie - to ze je u nas na svk ubohy pristup k dielom na 605 je mozno len dobre pretoze to nie je zbastlenec typu co popisujes.

ja som za cely cas ako som prevadzkoval tieto 605-ky nepouzil ani jeden pouzity diel a v okoli nepoznam jednu osobu so 605 co by to robila a to ich poznam skoro vsetkych a je ich dost.v okoli je nemozne najst vrakac.

ale davam za pravdu ze diesel nemoze mat 155 000 km, to by musel stat v garazi o 3 roky dlhsie ako ta 605-ka co mam s 202 tkm.

inac toto auto jedine ak je niekto nadsencom velkych pohodlnych aut pretoze to bezny clovek nevie ocenit.

edit - zabudol som na svetlo co som raz kupoval nove:

sklo na predne svetlo polsko 2000skk, cele svetlo za 4-ku.

hmlovka co som zistoval 2200skk.

vsetko je to druhovyroba takze neviem odkial beriete to ze z druhovyroby je malo dielov.

[upravil dne 22.11.07 jozefsv]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jozef: jo, ale zapomínáš na jednu věc - 3,0 si nekoupí někdo, kdo má vidinu levného provozu velkého auta. takže srovnáváš dost nesrovnatelné. Ten, kdo pocitově má na 3,0 (rozuměj ve smyslu, že mu nevadí spotřeba), ten většinou také nemá problém zaplatit odpovídající servis - takže tyhle velkoobjemové benzíny jsou stavem úplně jinde (stavem technickým, údržby i počtem km). To platí celkem obecně, nejen pro 605. Kdo si asi koupí starého levného diesela, jak se k němu asi bude chovat, a kdo a jak ho asi provozoval předtím, to je otázka, kterou je třeba si položit předem. Tyhle staré TD jsou hlediska koupě extrémně rizikové.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.