Guest jarosujo

Vymena baterie

26 posts in this topic

Zdravim,

potreboval by som vymenit bateriu na 1.6 benzin. V navode pisu obratit sa na servis :myslim

Problem je, ze ani neviem, aku tam mam dat, mozem zohnat pomerne lacnu novu 40Ah (tusim 400A max). V servise spominali ze mi tam daju 44Ah + praca = 3000 co sa mi zda dost vela. Okrem toho sa vraj moze zablokovat autoradio ked tu staru odpojim a vraj treba zhadzovat podblatnik atd. aby sa dala vobec vybrat. Je pravda, ze je umiestnena na velmi nepristupnom mieste, ale snad dokazem vymenit autobateriu :mad:

Vdaka za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, jestli poradím...Ale ted jsem měl auto u známého, baterii vyndaval a rádio jede v pohodě...Navíc ji vyndal normálně zhora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja som ju menil akurat vcera, priznam sa ze o autach neviem nic ale zvladol som to sam.

Najtazsie ide dole ten kryt, ale potom som ho rovno vyhodil:-)Inak tam nie je co pokazit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

presne neviem a auto mam daleko. V servise sa kukli do tabuliek a povedali ze tato:-) Viem ze ju dlhsie hladali bo je najslabsia ci take nieco. V tomto nech Ti radsej poradi niekto kto sa tu v tom vyzna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozor pri vyndavani baterie. Stava se to jednou za deset let a stalo se to zrovna mne. Vyndal jsem baterii, a totalne se smazal cely pocitac v aute.

Zablokolvalo se startovani, radio, vsechny funkce v aute byly mrtve... nasledoval odtah do servisu, odblokovani diky kodu z karticky a nove cele nakonfigurovani auta...

Pry by se to stavat nemelo, ale zrejme jsem se trefil do spatneho postupu pri odpojovani baterie, klicek v zamku apod.

V aute bud napeti musi byt, nebo vubec...problem je kdyz klesne pod nejakou hranici... nejspis :o(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak moudrá kniha povídá: Zavři okna, deveře, deaktivuj alarm. Po vypnutí zapalování počkej alespoň 2 minuty. Mezitím můžeš odmontovat schránku vzduchového filtru. Zvedni kryt + pólu, odpoj + pól, zvedni kryt -pólu, odpoj -pól. Povol upevňovací šroub baterie a vyndej baterii. To by mělo být celé.

Chytrá kniha dále říká, pokud chceš vyndat i schránku baterie, je třeba sundat kolo, podběh atd... Jen nevim, proč bych to měl chtít dělat. Jediný důvod je ten, že nová baterie by se na místo té původní prostě nevešla. Doporučuji si baterii nejdřív změřit. Pokud tam byla 44Ah, tak tam dej zase 44Ah nebo větší. Tím nic nezkazíš. 40Ah by sice mohla stačit, ale lze očekávat, že bude schopna dát i menší maximání proud, takže bys třeba mohl někdy nenastartovat.

No a montáž je obrácený postup demontáže. Po připojení baterie zapni zapalování a před nastartováním počkej alespoň 1 minutu. Prý kvůli řídícímu systému a stabilizaci jednotek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dik.

V peugeot servise maju vartu 44 Ah za 2000, s vymenou to vraj bude do troch tisic :o

Dat tisicku za vymenu baterie, no neviem...

Hned sa mi nezdalo, ze by bolo treba davat podblatnik dole - takze to bolo kvoli drziaku baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne v servise povedali ze origos som mal 640a. lenze rozmerovo som taku bateriu nenasiel.. 640a su uz dlhe. maju cca 275cm a mne sa vojde 245cm. tak aku mam kupit? varta silver 61ah 600a bude ok?

[upravil dne 12/6/13 13:51 od obika00]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupoval jsem před vánoci autobaterii VARTA SILVER Dynamic 54Ah, 12V u battery- import.cz, teď stojí necelých 1600,- do P 307, 1,4/16V přesně pasovala. Na stránkách mají uvedeny rozměry. Práce na cca 15 minut ( v zimě).

Blue dynamic je ještě podstatně levnější.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volil jsem tu nejjednodušší a bezpečnou cestu. Zajel jsem do servisu Peugeot, dal si kafe a nechal si baterku vyměnit. Záruka, nemusím řešit jakou, zda něco polámu apod. Cena dobrá, baterie origoš, co tam má být.:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

na benzín v pohode stačí 44Ah, štartovací prúd si už presne nepamätám (originál z prvovýroby) a tie bývajú dokonca menšie ako je miesto pre batériu, takže vôbec nemusíš riešiť ktorá bude stačiť, ak dáš podľa maximálnych rozmerov aká sa zmestí tak baterka bude mať ešte veľku rezervu oproti tomu čo je potrebné...

...keď som ju menil, dával som podľa maximálnych rozmerov Varta Silver Dynamic tuším 55Am

tých 640A sa mi zdá, že je nezmysel:myslim

[upravil dne 12/6/13 16:36 od 307rg]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som tam dal približne rovnakú ako origo. Predtým Varta 50Ah/480A. Nahradil som s Vartou Blue Dynamic 52Ah/470A. Menil som si ju sám. Len treba dávať pozor na vzduchový filter a kryt batérie aby si dačo nezlomil. Kryt ide dolu blbo a ešte horšie sa tam dáva naspäť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

245cm? :o:D

Vartu a řadu silver bych vůbec nebral... je to odpad... osobně bych zajel do Peugeotu.. Baterie nemají tak drahé a hlavně se kvalita nedá rovnat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám 1.6 16V a je tam 60Ah baterka,podľa se serviceboxu je tam originál :aut

mám tam prvú čo je v zozname

štítok vrátane rozmerov http://www.peugeot-club.com/forum/files.php?pid=1562360&aid=119928

edit: ak odíde do večných lovíšť tak beriem znova originál(dobíjam ju každý rok pred zimou :P )

[upravil dne 13/6/13 18:46 od Gabriel 307]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znamená že moja originálna L1-300-480A-50Ah made by VARTA bola šmejd?

Pežot si predsa batérie sám nevyrába.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nevím, kdo pro ně baterky dělá, ale na 406 jsem měl AKB Peugeot

Najlepšie baterrky sú Varta, typ silver.

Share this post


Link to post
Share on other sites
245cm? :o:D

Vartu a řadu silver bych vůbec nebral... je to odpad... osobně bych zajel do Peugeotu.. Baterie nemají tak drahé a hlavně se kvalita nedá rovnat ;)

No vidíš! A mě nedávno ve Zdibech říkali, že Peugeot bere baterky od Varty :bacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

prečo by ich mali brať iba od Varty??? resp. prečo by nemohli byť práve od Varty???

všetky diely sa berú minimálne od dvoch alternatívnych výrobcov, väčšinou je ich viac...

a postupom rokov sa samozrejme dodávateľ môže meniť...

v mojom aute bola skutočne originál iba 44Ah malá batéria (ono tá kapacita závisí tak trošku aj od výbavy auta), keď som ju prvykrát videl tak som nechápal, nebyť veľkej nálepky Peugeot (iná značka tam nebola) by som bol presvedčený, že ju pôvodný majiteľ vybral zo starej škodovky keď auto predával....a treba dodať, že slúžila poctivo sedem rokov bez zaváhania čo svedčí aj o kvalite originál batérie ale aj o nenáročnosti benzínového agregátu:)

k tým vartam asi iba toľko: stačí si porovnať nejaký starší kus s tým čo je na pultoch dnes... viacero značiek evidentne pochádzajúcich z rovnakej formy (plasty), ktoré sa líšia iba nálepkou, preloženo do zrozumiteľnej reči: výrobca už nie je výrobcom ale iba nakupuje od iného lacnejšieho výrobcu a predáva pod svojou rokmi zabehnutou značkou... tak sa nečudujme:grr

[upravil dne 15/6/13 10:39 od 307rg]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.