Sign in to follow this  
Followers 0
fimima

Poraďte s koupi 406 1,9TD

30 posts in this topic

Kolega v praci mě požadal o pomoc pri koupi 406tky v TD.Ma vyhlidnutej v bazaru za 75tisic.Rok vyroby je 96,zelena barva ma to taky slušnou vybavu.Hlavně mě zajima na co jsi dat pozor u motoru 1,9TD.Ta cena mi přijde trocha nižši,ale možna se mi to jenom zda.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: fimima

Kolega v praci mě požadal o pomoc pri koupi 406tky v TD.Ma vyhlidnutej v bazaru za 75tisic.Rok vyroby je 96,zelena barva ma to taky slušnou vybavu.Hlavně mě zajima na co jsi dat pozor u motoru 1,9TD.Ta cena mi přijde trocha nižši,ale možna se mi to jenom zda.:myslim

Obecně 1.9TD motory jsou vcelku spolehlivé. Na údržbu nenáročné. Jsou jen trošku hlučnější. Tyto motory nemají rády dlouhou jízdu ve vyšších otáčkách - pak se deformují hlavy. Jinač bych obecně vyzkoušel jestli funguje klima(spínání sahar po zapnutí klimy), jestli auto topí, zkontroloval bych olej (ryskou) jestli v něm není voda, a určitě bych zkusil, jestli není v sání hodně oleje... popř. stav vzducháče. Olej v sání je vždy, jen by ho tam nemělo být hodně... na to pozor...

Jinač co se týče auta, tak klasicky podvozek, jestli to nebylo bourané (odejmutí těsnících gum u dveří - kontrola laku). Stav pneu (jestli je pneu sjetá rovnoměrně atd.)...

Víc mne teď nenapadá... :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@re dik.Chce s tim jezdit hlavne tady ve městě a občas na delši trasy.Kouka hlavně na spotřebu.Druhu alternativu měl 1,8 benzin,ale to si myslim že tady ve městě by ho to sežralo.To by musel jezdit s hodně lehkou nohou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co jsem se bavil s komisarem (1.8i Combi) - spotreba ve meste do 9.5l/100km, ja mam 2.0i 16V, jezdim vetsinou s pustenou klimou 80% po meste a pocitac hlasi 10.4l/100km .... ale jinak pred nedavnem tu snad byla debata o srovnani 1.9TD a nejakym HDI, zkus se mrknout tam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě by nemuselo být špatnou alternativou 2.1TD pokud by chtěl mít svižnější jízdu, o né tolik dražší...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Alek

Ještě by nemuselo být špatnou alternativou 2.1TD pokud by chtěl mít svižnější jízdu, o né tolik dražší...:papa

Od 2.1TD mně v servise odrazovali... ten 12ventil je prý dost problematický... zvlášť na krátkých jízdách...

Osobně doporučuji to HDI, ale to je zase jiná cenová hladina... Mamča s 1.9TD jezdí za nějakých 6-7.5litrů (klimu nemá), jezdí svižněji a 1.9TD ji plně dostačuje... Já když přejdu z mého coupé V6 do 1.9TD tak se hodně trápím, než si zvyknu na tu dynamiku... :D ale pro nenáročné řidiče dobrá volba...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: švejk

co jsem se bavil s komisarem (1.8i Combi) - spotreba ve meste do 9.5l/100km, ja mam 2.0i 16V, jezdim vetsinou s pustenou klimou 80% po meste a pocitac hlasi 10.4l/100km .... ale jinak pred nedavnem tu snad byla debata o srovnani 1.9TD a nejakym HDI, zkus se mrknout tam

záleží na stylu jízdy ,jinak spotřebu mám dole a je jasno,každý si udělá usudek podle sebe.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele, 75k za 1,9TD je dost nízká cena, takže bude asi vypovídat o autě ... Mylim, že jsem ji i viděl na TIPCARSu a je to druhá nejlevnější. Já osobně bych si raději připlatil. Sice koupí levný auto, ale za servis může během roku vytlačit i další půlku ceny auta (ne-li více). Za tyto peníze bych šel spíš do benálu - je tam menší riziko, že se něco vysere v motoru (jako turbo atp.)... A i s benzínem se dá krotit spotřeba. V popisu mám mojí spotřebu 60%město 40% okresky a dálnice. Sice žádný závodění, ale občas ho taky protáhnu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Neon

Hele, 75k za 1,9TD je dost nízká cena, takže bude asi vypovídat o autě ... Mylim, že jsem ji i viděl na TIPCARSu a je to druhá nejlevnější. Já osobně bych si raději připlatil. Sice koupí levný auto, ale za servis může během roku vytlačit i další půlku ceny auta (ne-li více). Za tyto peníze bych šel spíš do benálu - je tam menší riziko, že se něco vysere v motoru (jako turbo atp.)... A i s benzínem se dá krotit spotřeba. V popisu mám mojí spotřebu 60%město 40% okresky a dálnice. Sice žádný závodění, ale občas ho taky protáhnu ...

S tou cenou maš naprosto stejny nazor jak jsem mu to řekl ja.Dnes jsem se byl na ni podivat a je videt že byla střikana což mě jako vyučenemu lakyrnikovy neuteklo.Licovani dilu je až na oba narazniky v pořadku,je taky vidět že byl měněnej zadni kufr,je malinko ve světlejšim odstinu.Na lemech je oloupana barva až na kov na některych mistech.Jinak celkovej dojem v porovnani k cene je slušnej,zato ve vnitř je bordel jako v tanku.Nemyslim tim moc zničenej,spiš zasviněnej.Auto jsem neskoušel protože jsem tam byl sam bez kolegy,volal mi pak že tam zitra zajedeme a chce to prubnout.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

fimima: tak pak poreferuj ... ale jestli to bude technicky v celku dobrém stavu, tak to bude klika ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já teda nevím, ale pokud se člověk o auto stará, mělo by to být celkově znát. Takže si osobně myslím, že pokud je v tom autě bordel, je to celé odřené, plechy měněné, nebo po laku že to jde poznat, tak technický stav asi nebude o nic lepší.

Ikdyž někteří starousedlíci na tomto clubu budou mít jiný názor :aut

Teďka koukám, že to auto má být hlavně do města a tam, si myslím, že TD nebude moc dobrá volba. Volil bych raději 306 benzín 1.4. Naopak na okresky a dálnice bude ta 406 1.9TD téměř ideální. Nebo pak 306 1.9D, ideální kompromis.

[upravil dne 24.11.07 Dave405]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dave405: Kolega je řidič kamionu tak asi proto padla volba na TD.Nějak se mu to v hlavě rozleželo a jel se podivat po vice bazarech,když nic nenajde tak chce přišti tyden auto vyskoušet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jó, tak to je bez debat :-) Pak bych ale ještě popřemýšlel jestli do města TD nebo D. Přece jen to turbo bude v městském provozu víc trpět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dneska jsme pro zelenou 406tku byli.Jede slušně,motor ma celkem solidni chod.U jednoho vstřiku je trocha oleje,ale to asi teče spod vika.Ve vnitřku auta děs-běs a bordel k tomu.Ručni brzda nefunguje vůbec asi je utržena.Za jizdy se auto chova dobře,ale je slyšet cvakani a mirne klepani od zadni napravy a kol.Něco asi bude dělat ta ručka,ale spiš si myslim že naprava bude chtit zainvestovat.Tak vas chci požadat,jestli nevite o dobrem servisu v okoli MB,nemusi bejt autorizovanej.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim Vas.Takže ten kamaraduv vytouženej Peugeotek šlape až na tu vůli v zadni napravě.Dneska mě požadal o pomoc.Sviti mu občas nějaka kontrolka,nevim jak to vysvětlit,pokousim se ji popsat.Je oranžove barvy,ve tvaru nadobky a v ni je nějaka hladina,nebo uroven nějaky hladiny.Skusil jsem hledat i v knižce co mam na 406tku ale neuspěšně.Nebo nevite někdo link kde se daji ty kontrolky skouknout? je to 1,9td

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voda v palivovém filtru, ale neber to vážně, obvykle to blbne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rebik

Voda v palivovém filtru, ale neber to vážně, obvykle to blbne.

To same jsem mu řekl,že si myslim že je to voda v palivovem filtru.Ale vemte si jak levny to auto bylo,nikdo ho nechtěl a kamarad s tim autem jezdi do Košic a zatim to jede.:myslim:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevím 1.9td je dobrý motor,já osobně mám 2.1td a jsem sním úplně spokojený-(i na krátké tratě) a spotřeba je dobrá

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud mohu taky přispět, taky jsem čerstvým (3měsíce) majitelem 1,9 TD, za tu dobu jezdim priblizne za 6,5 l/100km, coz na najetých skoro 300tis je myslím výborná hodnota. Motor startuje na otočení i za mrazu. Nádherně topí už po necelém kilometru fouká vlažné. Předtím jsem měl 309 1,9D a naprosto stejné výhody. V podstatě bezudržbový motor, super spotřeba. Teda abych nekecal, neberu samozřejmosti jako pravidlená výměna filtrů - všech, a občasná kontrola oleje - jen pro jistotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: maverick.petr

pokud mohu taky přispět, taky jsem čerstvým (3měsíce) majitelem 1,9 TD, za tu dobu jezdim priblizne za 6,5 l/100km, coz na najetých skoro 300tis je myslím výborná hodnota. Motor startuje na otočení i za mrazu. Nádherně topí už po necelém kilometru fouká vlažné. Předtím jsem měl 309 1,9D a naprosto stejné výhody. V podstatě bezudržbový motor, super spotřeba. Teda abych nekecal, neberu samozřejmosti jako pravidlená výměna filtrů - všech, a občasná kontrola oleje - jen pro jistotu.

A jsme doma stara mama!

Ja věděl že jsem keště něco chtěl,a s tim topenim si mě nakopnul.Prej to přestalo topit.Tim myslim že se netoči motorek a teplo jde do interieru jen naporově jak mě to popsal.Ze začatku prej pobouchal po přistrojovce ze spoda a motorek naskočil,ted několik dni ani tuk.Prej rano je to děs jak jede do prace,nemuže odmrazit okna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.