Sign in to follow this  
Followers 0
Michal.B

Bouchlej rafek-jízda po chodníku

10 posts in this topic

Zdarec, před par dny se mi stala takova nehoda,když jsem odbočoval na křižovatce tak mě oslnilo slunce a při odobčovaní jsem neviděl chodník a najel jsem na něho kolem.Byla to pěkna rána,až mi to ohlo rafek.Rafek jsem vyměnil a co jsem to trochu zkoušel tak nic nehazí,ale uvidim až při vyšší rychlosti.Mohlo by se tam něco posrat?Tahne mi to teť trošku do prava,ale zkusím udělat zbíhavost a snad to bude v poho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ráfek je nejlépe zout a pokusit se ho vyrovnat. Určitou házivost eliminuje vyvážení. Nech udělat celkovou geometrii nápravy, tedy nejen sbíhavost, ale i odklony kol a záklony čepů. Pokud ti auto táhne, není to vina sbíhavosti, ale je hnutá geometrie nápravy. Blbé je, že vlasně jen sbíhavost je seřiditelná, ostatní je pevně dáno konstrukcí. Mohl se např. ohnout tlumič.

[upravil dne 21.11.07 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A plášť máš dobrej? Aby se ti na něm časem neudelala boule, nebo se při vyšší rychlosti nerotrhl. Když to dostalo ranu až na rafek, tak se radři taky na něj mkrni, nebo pokud si ho vyměnil, tak ok , ale v příspevku si nic nepsal :roker

[upravil dne 21.11.07 Opl405]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Opl405

A plášť máš dobrej? Aby se ti na něm časem neudelala boule, nebo se při vyšší rychlosti nerotrhl.

Pneu je také lepší zkontrolovat sundanou (při rpznání ráfku), když na plášť nepůsobí tlak. Po uvolnění tlaku bys na pneu viděl volnější část.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když budu dělat tu geometrii tak předtím ješte vyměním axialní tahlo řízení.Mění se jen jedna ta tyč nebo obě,je rozdíl v levé a v pravé,protože v obchodě píšou L/P.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Michal.B

Když budu dělat tu geometrii tak předtím ješte vyměním axialní tahlo řízení.Mění se jen jedna ta tyč nebo obě,je rozdíl v levé a v pravé,protože v obchodě píšou L/P.

Stačí vyměnit jen tu, která má vůli. L/P znamená, že je stejná pro obě strany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To se stane, zvlášť, když jsou někde obrubáky uprostřed silnice jako ostrůvky a ještě k tomu dodělávané dodatečně.Nicméně tu pneumatiku bych raději už nepoužíval,aby to nedopadlo ještě hůř,až pojedeš rychle.Za to těch cca 1600Kč nestojí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

Ráfek je nejlépe zout a pokusit se ho vyrovnat. Určitou házivost eliminuje vyvážení. Nech udělat celkovou geometrii nápravy, tedy nejen sbíhavost, ale i odklony kol a záklony čepů. Pokud ti auto táhne, není to vina sbíhavosti, ale je hnutá geometrie nápravy. Blbé je, že vlasně jen sbíhavost je seřiditelná, ostatní je pevně dáno konstrukcí. Mohl se např. ohnout tlumič.

[upravil dne 21.11.07 Kdo]

suhlasim s tebou. Mne sa stalo nieco podobne este na Ticu. Tak som isiel do pneu servisu, tam mi to spoluziak vyrovnal pneu nahodil naspat a vyvazili to. Myslim,ze to beha este doteraz u noveho majitela. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.