ajsik Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 tak si to dneska jedu po brne a najednou se mi zacne kourit z pod volantu a smrdi to jako kdyz se pali elektronika - okamzite jsem jel ke kraji a psychicky se pripravoval ze dostanu bombu od AIRBAGU jiz delsi dobu mi obcas pri vypinani blinkru zacne jeho relatko splasene cvakat, ovsem dneska to bylo i s kourovym efektem Zkousel jsem pred tim ocistit kontakty relatek pod palubkou ale tam asi problem nebude. PS: muze byt v haji kontakt na pacce blinkru ... ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.wolf Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 Tak pokud to i smrdělo tak to tam bude někde zkrat. Rdši bych to hned rozebral a hledal příčinu. Co pojistky?? Píšeš, že cvaká relé - neodešlo náhodou úplně (ten kouř)?? Páčku kdyžtak rozeber (na 306 to de celkem snadno) a proměř. Spíš bych to ale tipoval na nějaký prodřený kabel či tak něco (když jsem poprvé rozhodil část palubky tak jsem se divil kolik kabelů tam bylo úplně oholených ). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 Světla. Vypínač světel na páčce blinkrů je velmi mizerně dimenzován, a světla jdou napřímo - bez relé - takže tím vypínačem teče značnej proud - přes jedinej kontakt. To je hodně častá závada, že to začne hořet... Nejlepší způsob, jak tomu předejít, je dát potkávačky + dálkové přes relé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajsik Odesláno 11. listopad 2003 Autor Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 jojo pac kdyz jsem vypl svetla tak to prestalo ... a tedka mi to obcas nechtelo do jedne strany vubec prerusovat blinkr a blinkr ani na palubce nesvitil a pak to zas zaclo ... fungovat oddie jak to mam opravit ... ? Mam airbag a bojim se do toho lezt... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.wolf Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 Ty proudy bych celkem pochopil, když to nejde přes relé. Ale proč by to dělalo problém při vypínání blinkru? Pochopil bych při přepínání světel ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 Dej to někam, kde se airbagů nebojí... Plasty okolo páček, na sloupku řízení, jdou často sundat i bez sundání volantu. aspoň částečně. No, a když to nepůjde, tak nejdřív odpoj baterku, než začneš něco sundavat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.wolf Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 Jo jo když se odpojí baterka a cca 5 minut se počká (ta jednotka airbagu má v sobě nějaký kondík a ten je pořeba vybít - alespoň tak stojí v manuálu). Oddie můžeš mi prosím vysvětlit to s tou páčkou - co se na ní začne pálit nebo kde to začne hořet?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 Co na tom chceš vysvětlovat? Prostě je to málo dimenzované, to je celé. Proud do veškerých světel teče přes jeden vstupníkonektor Faston - a přechodový odpor udělá své. A když ne tam, tak v tom spínači uvnitř, tam jsou jen tenké plíšky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.wolf Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 Páčku jsem rozebranou měl a ty plíšky jsou tam fakt na hov... Takže by v první fázi mohlo postačit pořádně pročistit, prostříkat a přihnout všechny ty kontakty, ne?? A ve fázi 2 dát ty světla přes relé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 Jo. Já tohle budu řešit taky, a trochu komplexněji. Mé řešení: Z předních světel půjdou ven parkovačky, a místo nich 20W žárovky - pro denní svícení. Ty budou svítit na první polohu (jako předtím parkovačky). Teprv druhá poloha budou potkávačky - na noc, a stejně jako dálky budou přes relé (dálky H1+H4 dokážou ten spínač odpálit dost rychle). Nadto, při potkávačkách/dálkách se vypnou ty \"denní\" 20W - kvůli tepelné zátěži světlometů. Pak taky, palubka + spínače budou svítit jen při potkávačkách, přes den tedy neee, a nadto, ještě možná při stojícím motoru půjdou \"daylights\" do série, aby svítily jen jako parkovačky. Výhoda tohoto řešení - i při denním svícení zůstane funkční světelná houkačka... samozřejmě vyjma toho, že se budou míň vypalovat paraboly, míň odcházet žárovky (i v palubce) a nebude hořet přepínač. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.wolf Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 To zní zajímavě. Co na to ale řeknou na STK a homologace?? Jak teď blbnou s těma Kryštofama tak i schopnější hlídka když si chce něco najít tak si najde. Nehledě na to, že i když budou žárovky v sérii (místo parkovaček) tak to bude svítit 2x tak jak původní parkovačky, ne?? Odpojení svícení palubovky ve dne by ale k zahození rozhodně nebylo . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 Jak, co řeknou na STK? Já se jich chodit ptát nebudu... A s policajtama na cestě nejsem ochoten se bavit o technických věcech už vůbec - ale oni mě stejně nezastavují. Ostatně, čerstvě namontovaný 1,9TD místo původního 1,9D by je stejně asi zajímal víc, než blbý světla... Jediné, co se jim zatím může trochu nelíbit, jsou chybějící zástěrky (ehm, kovářova kobyla...), ale ani na to neměli při \"kryštofu\" námitky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.wolf Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 Dobře, dobře ... Když to máš pevně pod kontrolou tak je to vpoho. Stejně bych to asi nedělal (leda ten vypínač osvětlení palubky - buď automat na senzor nebo dodělat k reostatu). Osobně musím pořešit spoustu jiných kiksů v elektrice. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robert Odesláno 11. listopad 2003 Sdílet Odesláno 11. listopad 2003 mimochodem me zbyly packy pod volant (leva - blinkry, svetla, prava - sterace) a vcetne drzaku, akorat ty na svetla nejsou i na mlhovky. Takze komu to shorelo :-))) , tak ma moznost na dalsi pokus. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajsik Odesláno 12. listopad 2003 Autor Sdílet Odesláno 12. listopad 2003 na jaky model ty packy jsou ... ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 12. listopad 2003 Sdílet Odesláno 12. listopad 2003 No, souhlas s vámi a Oddim. Já tam napálil přídavný dálkový přímo přez něj, v domění, že to udrží. A ono jo, ale jenom třičtvrtě roku. Na to, že jsem mu tam přidal dalších 10 A tak se držel dlouho Jsem si koupil na vrakáči novej přepínač. Jo, za 800 Kč mi ho nabízel tady v Brně ve SchrotCaru. Byl ze 405, o 1 cm delší ale jinač stejnej. Byl pořádně olezlej a vůbec prostě strašnej. Tak jsem tomu týpkovi řekl dík a šel. Až v Olmiku mi za pětibábu prodal na 205, ještě ten placatej. Tolik česu na Oddieho řešení nemám, ale přepojit to přez relé je vyloženě rozumný řešení. Soutěžní otázka: Dal už někdo do kupi ten přepínač? Já se do toho špatnýho se zvědavosti podíval a tím to taky zkončilo. Nechápu, jak to můžou pásově montovat, protože je to složitý jak sdružený inkaso Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 12. listopad 2003 Sdílet Odesláno 12. listopad 2003 Ten přepínač není zas tak složitej, rozebraný už jsem jej měl několikrát, a taky jsem dával dohromady ze dvou jeden... Ten placatý - hranatý - se používal na 205/309 starém modelu - tj. do 89, ten kulatý na novém modelu 205/309 od 90 a starém modelu 405 do 92. Zapojení je pro oba tyhle typy stejné, a stejné jsou i ty funkční vnitřky, jen ta samotná páčka je jiná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.wolf Odesláno 12. listopad 2003 Sdílet Odesláno 12. listopad 2003 A já ho taky měl rozebraný. Teda napřed jsem byl pekelně v šoku, když se to rozskočilo na 54864687312 součástek, ale dohromady jsem to složil. A to jak páčku světel, tak páčku stěračů. Souhlasím s Oddiem - zas tak složité to není. Chce to klid a pevné nervy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robert Odesláno 12. listopad 2003 Sdílet Odesláno 12. listopad 2003 já mám přepínač do 106, ale myslím, že pasuje i minimálně do 306, je jak novej, ještě se z něj nekouřilo:-))) a cena 450,- Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Niklak Odesláno 31. srpen 2020 Sdílet Odesláno 31. srpen 2020 (upraveno) Zdarec, jen tak nahodou koukam na prispevky a u me 106 stare verzi uz se mi taky 2x kourilo za volantem v te mezere a sla citit elektrika, to same s klikanim rele. Chtel bych se zeptat co mam kde rozebrat a na co se podivat... Upraveno 31. srpen 2020 uživatelem Niklak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.