Sign in to follow this  
Followers 0
ajsik

kour z pod volantu

19 posts in this topic

tak si to dneska jedu po brne a najednou se mi zacne kourit z pod volantu a smrdi to jako kdyz se pali elektronika :o - okamzite jsem jel ke kraji a psychicky se pripravoval ze dostanu bombu od AIRBAGU :D

jiz delsi dobu mi obcas pri vypinani blinkru zacne jeho relatko splasene cvakat, ovsem dneska to bylo i s kourovym efektem :o

Zkousel jsem pred tim ocistit kontakty relatek pod palubkou ale tam asi problem nebude.

PS: muze byt v haji kontakt na pacce blinkru ... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pokud to i smrdělo tak to tam bude někde zkrat. Rdši bych to hned rozebral a hledal příčinu. Co pojistky?? Píšeš, že cvaká relé - neodešlo náhodou úplně (ten kouř)?? Páčku kdyžtak rozeber (na 306 to de celkem snadno) a proměř. Spíš bych to ale tipoval na nějaký prodřený kabel či tak něco (když jsem poprvé rozhodil část palubky tak jsem se divil kolik kabelů tam bylo úplně oholených ).:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Světla. Vypínač světel na páčce blinkrů je velmi mizerně dimenzován, a světla jdou napřímo - bez relé - takže tím vypínačem teče značnej proud - přes jedinej kontakt. To je hodně častá závada, že to začne hořet...

Nejlepší způsob, jak tomu předejít, je dát potkávačky + dálkové přes relé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jojo pac kdyz jsem vypl svetla tak to prestalo ... :) a tedka mi to obcas nechtelo do jedne strany vubec prerusovat blinkr a blinkr ani na palubce nesvitil a pak to zas zaclo ... fungovat

oddie jak to mam opravit ... ? Mam airbag a bojim se do toho lezt...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty proudy bych celkem pochopil, když to nejde přes relé. Ale proč by to dělalo problém při vypínání blinkru? Pochopil bych při přepínání světel ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dej to někam, kde se airbagů nebojí...

Plasty okolo páček, na sloupku řízení, jdou často sundat i bez sundání volantu. aspoň částečně. No, a když to nepůjde, tak nejdřív odpoj baterku, než začneš něco sundavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo když se odpojí baterka a cca 5 minut se počká (ta jednotka airbagu má v sobě nějaký kondík a ten je pořeba vybít - alespoň tak stojí v manuálu).

Oddie můžeš mi prosím vysvětlit to s tou páčkou - co se na ní začne pálit nebo kde to začne hořet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co na tom chceš vysvětlovat? Prostě je to málo dimenzované, to je celé. Proud do veškerých světel teče přes jeden vstupníkonektor Faston - a přechodový odpor udělá své. A když ne tam, tak v tom spínači uvnitř, tam jsou jen tenké plíšky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Páčku jsem rozebranou měl a ty plíšky jsou tam fakt na hov... Takže by v první fázi mohlo postačit pořádně pročistit, prostříkat a přihnout všechny ty kontakty, ne?? A ve fázi 2 dát ty světla přes relé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo.

Já tohle budu řešit taky, a trochu komplexněji. Mé řešení:

Z předních světel půjdou ven parkovačky, a místo nich 20W žárovky - pro denní svícení. Ty budou svítit na první polohu (jako předtím parkovačky). Teprv druhá poloha budou potkávačky - na noc, a stejně jako dálky budou přes relé (dálky H1+H4 dokážou ten spínač odpálit dost rychle). Nadto, při potkávačkách/dálkách se vypnou ty \"denní\" 20W - kvůli tepelné zátěži světlometů. Pak taky, palubka + spínače budou svítit jen při potkávačkách, přes den tedy neee, a nadto, ještě možná při stojícím motoru půjdou \"daylights\" do série, aby svítily jen jako parkovačky.

Výhoda tohoto řešení - i při denním svícení zůstane funkční světelná houkačka... samozřejmě vyjma toho, že se budou míň vypalovat paraboly, míň odcházet žárovky (i v palubce) a nebude hořet přepínač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zní zajímavě. Co na to ale řeknou na STK a homologace?? Jak teď blbnou s těma Kryštofama tak i schopnější hlídka když si chce něco najít tak si najde. Nehledě na to, že i když budou žárovky v sérii (místo parkovaček) tak to bude svítit 2x tak jak původní parkovačky, ne?? Odpojení svícení palubovky ve dne by ale k zahození rozhodně nebylo :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak, co řeknou na STK? Já se jich chodit ptát nebudu... A s policajtama na cestě nejsem ochoten se bavit o technických věcech už vůbec - ale oni mě stejně nezastavují. Ostatně, čerstvě namontovaný 1,9TD místo původního 1,9D by je stejně asi zajímal víc, než blbý světla... Jediné, co se jim zatím může trochu nelíbit, jsou chybějící zástěrky (ehm, kovářova kobyla...), ale ani na to neměli při \"kryštofu\" námitky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobře, dobře ... Když to máš pevně pod kontrolou tak je to vpoho. Stejně bych to asi nedělal (leda ten vypínač osvětlení palubky - buď automat na senzor nebo dodělat k reostatu). Osobně musím pořešit spoustu jiných kiksů v elektrice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mimochodem me zbyly packy pod volant (leva - blinkry, svetla, prava - sterace) a vcetne drzaku, akorat ty na svetla nejsou i na mlhovky. Takze komu to shorelo :-))) , tak ma moznost na dalsi pokus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, souhlas s vámi a Oddim. Já tam napálil přídavný dálkový přímo přez něj, v domění, že to udrží. A ono jo, ale jenom třičtvrtě roku. Na to, že jsem mu tam přidal dalších 10 A tak se držel dlouho :) Jsem si koupil na vrakáči novej přepínač.

Jo, za 800 Kč mi ho nabízel tady v Brně ve SchrotCaru. Byl ze 405, o 1 cm delší ale jinač stejnej. Byl pořádně olezlej a vůbec prostě strašnej. Tak jsem tomu týpkovi řekl dík a šel. Až v Olmiku mi za pětibábu prodal na 205, ještě ten placatej.

Tolik česu na Oddieho řešení nemám, ale přepojit to přez relé je vyloženě rozumný řešení.

Soutěžní otázka: Dal už někdo do kupi ten přepínač? Já se do toho špatnýho se zvědavosti podíval a tím to taky zkončilo. Nechápu, jak to můžou pásově montovat, protože je to složitý jak sdružený inkaso :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten přepínač není zas tak složitej, rozebraný už jsem jej měl několikrát, a taky jsem dával dohromady ze dvou jeden...

Ten placatý - hranatý - se používal na 205/309 starém modelu - tj. do 89, ten kulatý na novém modelu 205/309 od 90 a starém modelu 405 do 92. Zapojení je pro oba tyhle typy stejné, a stejné jsou i ty funkční vnitřky, jen ta samotná páčka je jiná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A já ho taky měl rozebraný. Teda napřed jsem byl pekelně v šoku, když se to rozskočilo na 54864687312 součástek, ale dohromady jsem to složil. A to jak páčku světel, tak páčku stěračů. Souhlasím s Oddiem - zas tak složité to není. Chce to klid a pevné nervy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já mám přepínač do 106, ale myslím, že pasuje i minimálně do 306, je jak novej, ještě se z něj nekouřilo:-))) a cena 450,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.