Mahel Odesláno 22. listopad 2007 Autor Sdílet Odesláno 22. listopad 2007 Dobija dobre mam merak a to som uz meral dobija na 14.4V bude asi problem ta kapacita 44ah ja mam velky odber na tak malu baterku :aut:aut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 22. listopad 2007 Sdílet Odesláno 22. listopad 2007 Musíš hrať potichšie, šetri si ušiská To vypadá jako blbá rada, ale keď dáš vačšiu baterku, tak to bude hrať hlasno akurát o pár minút dlhšie, a potom to bude to isté. [upravil dne 22.11.2007 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 22. listopad 2007 Sdílet Odesláno 22. listopad 2007 Aj tak je niečo divné. Keby bola normálne vybitá baterka (hlasnou hudbou bez dobíjania motorom), tak by to nenaštartovalo, a keď by to už naštartovalo, tak potom už by to išlo normálne, bez poklesov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mahel Odesláno 22. listopad 2007 Autor Sdílet Odesláno 22. listopad 2007 mo ja neviem teraz ide bez problemou vsetko zap a dobija na 14.4V aj ked hra radio a idu svetla. Inak teraz lepsie toci aj starter rychlejsie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 23. listopad 2007 Sdílet Odesláno 23. listopad 2007 Původně zaslal: Mahel No takze nabil som Baterku nabijala sa 12hod a teraz to uz nerobi vobec aj ked ide kurenie aj svetla a radio + zosik dnes som celi den jazdil a ani raz to neurobilo. Viete mi povedat aka najvecia aku moze ist do P 306 1.6 r.v 98 na origo altik?:myslim doporučena je 65Ah:papa ak tam maš 44 tak bude asi tam pes zakopaný [upravil dne 23/11/07 MrVain] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
qity3 Odesláno 24. listopad 2007 Sdílet Odesláno 24. listopad 2007 Kluci kde ste poculi ze se dobija baterie voltama????? to asi ne Jedna vec je maximalni zatizeni altika a ta druha prud dobijania akumulatora, to znamena, ze by to malo byt cca niekde na 10 percent z celkovej kapacity baterie, to znamena pokud mas ( priklad je vymysleny), 44 AH bateriu malo by ju nabijat 4.4 Amperami Pri 14.4 V a ak das 65 Ah bateriu tak by ju malo dobijat 6,5 Ampermi pri 14.4 V takze zmeranim voltov nenameras prt. 2. Bateria v zime je nachylnejsia na spickove odbery a preto treba mysliet na to ze ak autoradio papka pri muzike 5A a zosik ked bucha do tubusu duc duc tak vznikaju spicky az do 20A. A ked mas altik s maximalnym odberom cca 60 A tak to s nim maximalne zamava a to co nestaci dodat scucne z baterky. Preto sa davaju na zosiky CAPACITATORY, SILNEJSIE ALTIKY A BATERIE, aby auto malo rezervu NA Prudove SPICKY. Sam dobre vies ze ked upalis zosiku a zapnes dialkove tak ti dialkove stahuje Zarovno s duc duc Subwaferom a ten nedostatok amperov uz nahradze baterka, To znamena ze sa nici a vybija. Bacha na to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 24. listopad 2007 Sdílet Odesláno 24. listopad 2007 Původně zaslal: qity3 Kluci kde ste poculi ze se dobija baterie voltama????? to asi ne Jedna vec je maximalni zatizeni altika a ta druha prud dobijania akumulatora, to znamena, ze by to malo byt cca niekde na 10 percent z celkovej kapacity baterie, to znamena pokud mas ( priklad je vymysleny), 44 AH bateriu malo by ju nabijat 4.4 Amperami Pri 14.4 V a ak das 65 Ah bateriu tak by ju malo dobijat 6,5 Ampermi pri 14.4 V takze zmeranim voltov nenameras prt. No, taky názor... Předpokládám, že mahel nemá klešťový stejnosměrný ampérmetr, a na rozpojování obvodu a vložení ampérmetru nechci navádět. Pokud napětí při běžícím motoru dosáhlo 14,4V, tak lze předpokládat, že altík už dodal chybějící energii do akumulátoru a při 14,4V proud do akumulátoru už klesl, hlavně ale to, že nabíjecí soustava je v pořádku - dobíjí tak akorát. Alternátor se chová jako zdroj proudu, když má akumulátor nízké napětí (např. 12 V, těsně po nastartování), tak alternátor dává docela velký proud, desítky Ampérů. Tento stav trvá jen desítky sekund (to bývá to strašné pískání klíňáku), dodáním chybějících Ampérhodin napětí na akumulátoru stoupne na žádaných 14,4 V, dále nestoupá (díky regulátoru), a proud do akumulátoru sám klesne (akumulátor si cucne míň). Problém může nastat, jestli starší akumulátor má už zvýšený vnitřní odpor, napětí 14,4V dosáhne poměrně rychle, ale to na věci nic nemění. To byl popis normálního dobíjení za chodu motoru. Teď zapneme zesilovač: Pokud motor běží, altík dodá do zesíku podle svých možností, např. 80 až 120 A. Pokud by zesilovač bral ještě víc, pak opravdu bude čerpáno z akumulátoru. Teď s vypnutým motorem: Akumulátor opravdu dostává zabrat, vybíjení desítky minut desítkami ampér, případně hluboké vybíjení mu opravdu nedělá dobře. Ale říkat to HiFistovi je celkem marné. [upravil dne 24.11.2007 P607Olda] [upravil dne 24.11.2007 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 25. listopad 2007 Sdílet Odesláno 25. listopad 2007 P607Olda plne s tebou suhlasím:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
qity3 Odesláno 25. listopad 2007 Sdílet Odesláno 25. listopad 2007 Jo nejak takhle az na to, ze Uz si videl zosik, kteri zere 80 az 120 A ? hmmmm silnej zosik, To by musela bejt na nem taky riadna poistka. 2. Pametaj na to, ze ak das silnejsiu batriu, treba k nej nadstavit aj spravne dobijanie nech ho berieme akokolvek a taktiez pametaj na to, ze kapacitratory Ku zosikom nie su len tak pre srandu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 No, to by mě zajímalo, kolik takový zesilovač bere. Jestli má např. 2 x 200 W výstupního výkonu, účinnost nějakých 60%, tak příkon je 660 W, to je při 12 Voltech 55 A. Ale pořádné HiFi má víc, než 2 x 200W, ne? Rád se poučím, akorát Vás prosím, při odpovědi uveďte, co jste opravdu změřili, a co je domněnka. PS: pro výkony nad asi 40W do impedance 4 Ohmy musí být uvnitř v zesilovači měnič na získání vyššího napájecího napětí? [upravil dne 26.11.2007 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 Zosilovač Magnat RX Mono výkon 1000W má na vstupe 4 poistky á 30A, napájací kabel by nemal mať prierez menší ako 20mm2 s poistkou 120A pri baterii:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
qity3 Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 jojo jenomze mi chces tvrdit ze magnat rx mono mas namontovany? A to hne 2x ? asi tezko pri 44 AH baterii. A jedna vec je to co pisu na obale a druha je realita. Nehadam sa ze ozajstne Hifi zosiky nepapkaju vela ale taky asi tazko napojis na zminenu bateriu a altik. Ale ako si P607Olda spominal su tam skutocne obvody na ziskanie vyssieho napajania, ale nie som si isty do akej miery. Sice som elektrotechnik, ale moj obor boli PCcka. No z nameranych charakteristik, ktere sme dakedy robili boli namerane hodnoty vzdy o podstatne radovo nizsie ako je napisane na obale. Taktiez je treba brat do uvahy prikon ako si uz napisal a VYKON zesiku pri urcitom impedancnom zatizeni. A vzdy tych 220Watt sa nepise zrovna pri 4 Ohmovej zatazi ale zial pri 2, Uz som sa aj stretol 1,8. Ved logicky Prikon je jednosmerne napetie a menovity prud ano? P=U.I A otazka ake napatie je vlastne zvuk? jednosmerne by sme tam asi tazko hladali. Takze nepocitajte, ze ak moj zosik ma vykon 220W zosik a je napajany z 12V zere xy Amperov. nene. Taktiez treba mat na mysly to, ze kuprikladu zosik zere priemerne 20A ale nezere ich stale. Existuju tam tzv Prudove spicky a to su tie duc duc niske frekvencie, kedy si zosik potiahne raaadovo omnoho viac. a Na tieto spicky sa davaju kapacitatory. Este daco Kuprikladu autoradio napisu nan 4x45W, no dakedy chalani od nas to merali a zmerali vystupny vykon RMS cca 20W Uz si to nepametam presne. Taktiez vas nikdy nezaujimalo preco je na reproduktore kam sa napajaju kable napisane + a - ked zvuk je vlastne striedave napetie? atd .......... [upravil dne 26.11.2007 qity3] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 Měl jsem v autě originál baterii z výroby Fiamm 6 let.Nikdy jsem ji nenabíjel.Loni jsem ji pro jistotu vyměnil za Akumu.Jinak by sloužila asi dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
qity3 Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 A kolik mas v aute aparaturu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 Původně zaslal: P607Olda No, to by mě zajímalo, kolik takový zesilovač bere. Jestli má např. 2 x 200 W výstupního výkonu, účinnost nějakých 60%, tak příkon je 660 W, to je při 12 Voltech 55 A. Ale pořádné HiFi má víc, než 2 x 200W, ne? Rád se poučím, akorát Vás prosím, při odpovědi uveďte, co jste opravdu změřili, a co je domněnka. PS: pro výkony nad asi 40W do impedance 4 Ohmy musí být uvnitř v zesilovači měnič na získání vyššího napájecího napětí? [upravil dne 26.11.2007 P607Olda] Možnosti: 1. Bridged bridge 2. Impedance 2 ohmy místo 4 3. Měnič. Jinak je třeba rozlišovat výkon sinusový, hudební a špičkový (přičemž hudební je duchařina, a špičkový jsou opravdu jen špičky). Pokud mluvíme o 40W do 4 ohmů, pak může být řeč jen o špičkovém výkonu, a to ještě při značném zkreslení (vezmu-li, že zesilovač má výstup MOS-FET můstek). Co se týče odběru, tak výkon je samozřejmě třeba odněkud brát, zesilovač není perpetuum mobile, takže vskutku lze celkem snadno spočítat, kolik ampér to pro jaký výkon potřebuje. Z tohoto důvodu je tam ten kapacitor, neb když jsou k baterii nějaké přívodní dráty, tak na nich při odběru (špičce) řádově děsítek ampér vzniká úbytek napětí jak prase, což dále velmi zvyšuje zkreslení. Kapacitor je tam tedy primárně kvůli pokrytí těch špiček, nikoliv aby chránil aku... No a nakonec, co se udávaných vákonů týče - tak štítkové údaje jsou velmi často slušně řečeno nadsazené. Logicky, protože větší číslo lépe prodává. Jsou i značky a "soustavy", kde výrobce na férovku "zapomněl" udělat desetinnou čárku Ještě větší sranda ale je, že samotný výkon nevypovídá o hlasitosti daného zařízení vůbec nic - docela důležitým parametrem je totiž charakteristická citlivost reproduktoru (jednotka je decibel na watt na metr, líp to sem napsat neumím), ta teprve říká, jak hlasitě dotyčný "reprák" bude při daném výkonu vlastně hrát. Na tento údaj se doporučuji ptát - mezi reproduktory obecně jsou dost rozdíly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
qity3 Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 Jo souhlasim je to jak opsany z knizky az na to, ze kapacitator tim, ze vyrovnava napeti ( spicky ) chrani i cely elektronicky mechanizmus pocnuc aku az po altik. chces zict ze ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 Na reprakoch je napisane + a - preto, aby boli spravne sfazovane. To znamena, na priklad ked je monofonny signal (z oboch alebo vsetkych reprakov rovnaky, napriklad spravy), tak aby vsetky membrany isli naraz von a naraz dnu. Ak by si to chcel vyskusat (radsej doma, v izbe, najlepsie repraky na stole), skus dat na chvilu spravne zapojenie a potom na chvilu jednu reprobednu prepoluj. Ked budes stat a pohybovat sa pred reprakmi, tak presne uprostred bude "hlucho", taka divna diera. Je to dost neprijemne, mohla by z toho boliet hlava. Pretoze usi a mozog sa s takym javom v prirode nestretli a nemozu to rozumne spracovat - co s tym zvukom vlastne je... Takze tolko k tomu + a - na reprakoch. [upravil dne 26.11.2007 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 Já ti dám opsaný z knížky, to jsem nadatloval narychlo z hlavy mezi psaním zpráv v práci.... Jo, je fakt, že ty úbytky napětí vznikající cestou, pokud to nemá výhradně svoje dráty až k aku, ale je to zapojeno s něčím společně, mohou v krajním případě i něco poškodit, co to dokáže udělat za špičky. Kór když je cestou nějaký přechodový odpor (konektor atd), a jsou použity nedostatečně dimenzované dráty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
qity3 Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 P607Olda : to byla ode mne jenom kulturni vlozka a ne dotaz. jasne ze chapu tomu co je kladny a zaporna sinusoida Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 26. listopad 2007 Sdílet Odesláno 26. listopad 2007 Původně zaslal: P607Olda Na reprakoch je napisane + a - preto, aby boli spravne sfazovane. To znamena, na priklad ked je monofonny signal (z oboch alebo vsetkych reprakov rovnaky, napriklad spravy), tak aby vsetky membrany isli naraz von a naraz dnu. Ak by si to chcel vyskusat (radsej doma, v izbe, najlepsie repraky na stole), skus dat na chvilu spravne zapojenie a potom na chvilu jednu reprobednu prepoluj. Ked budes stat a pohybovat sa pred reprakmi, tak presne uprostred bude "hlucho", taka divna diera. Je to dost neprijemne, mohla by z toho boliet hlava. Pretoze usi a mozog sa s takym javom v prirode nestretli a nemozu to rozumne spracovat - co s tym zvukom vlastne je... Takze tolko k tomu + a - na reprakoch. [upravil dne 26.11.2007 P607Olda] To taky není úplně tak jednoduchý ale k tomu kdyžtak příště Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.