Sign in to follow this  
Followers 0
Mahel

otacky a spotreba elektriny

50 posts in this topic

Mam taky problemyk ked idem autom a mam zapnute stvetla tak ked viradim rychlost tak otacky klesnu na 500 akobi chelo zadochnut ale potom uz vidu na 1000 a drzi normalne len raz sa mi stalo ze zadochol motor. Takze klesnu z 2000 na 500 a potom ostanu na 1000 volnobech. Ked mam vip svetla tak to nerobi cim to moze bit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak mas starou baterku ? mozna je slaba, nebo by to chtelo vetsi kapacitu nebo novou

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma 1 rok AKUMA 44Ah nebola este nabijana. Moze to bit ze je slaba mam v aute aj zosik a radio hrava dost hlasno aj ked auto len stoji. A co ma spolocne otacky s slabou baterkou to alternator tak brzdy PS nerobi to vzdy vecinou len rano ked nastartujem a idem svetla su zap tak to robi.:bojim:bojim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm 44Ah je docela mala kapacita, ja mam u stejneho motoru 55Ah a davaji si i treba 74Ah, ono cim vetsi pokles napeti v siti, tim vice musi dobijet alternator a tim vetsi ma odpor a zatezuje motor, ve spojeni s nizkyma volnobeznyma otackama to pak dela tohle.Ten zesilovac se svetlama je docela zatez, kdybys mel vetsi baterku, byla by schopna vice filtrovat ty vykyvy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi kupim silnejsiu len som nevedel cim to je. Myslel som ze motor blbne. Skusim ju dat na nabijacku ci to zacne potom robit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabij ji a pak vyzkousej, kdyz se to nezmeni, tak si puc nejakou jinou od nekoho. Nemyslim, ze 44Ah baterka by mela byt malo, ostatne kapacita neni vse. Pokud ovsem neni ta baterka spatna ze, coz bys ale zase poznal pri startovani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim jestli silnější baterka něco vřeší. Já mám v 1.6i 55Ah a když zapnu výhřev z. okna, pustim ventylátor topení a zapnu světla, tak se mi vypíná rádio (samo když je hodně nahlas).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co tam mate teda za radia by me zajimalo - pojizdna diskoteka ? Kdyz jsem mel repasovany altik na 605 - 70A alternator - cili neni to taky nic super extra - proste bezny vykonny altik na svou dobu, tak jsem meril napeti na volnobeh po zapnuti uplne vseho co slo v aute (krome sahar na plne kule - ty zerou fakt hodne), tak se to pohlo o 0.1V. Takze jestli to pokud je altik OK nebude spis necim jinym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterií to být může. Taky koupím 74Ah protože když mám puštěný zesík, výhřev, ventilátor topení, světla a popř. mlhovky tak ty světla normálně pohasínají...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

Co tam mate teda za radia by me zajimalo - pojizdna diskoteka ? Kdyz jsem mel repasovany altik na 605 - 70A alternator - cili neni to taky nic super extra - proste bezny vykonny altik na svou dobu, tak jsem meril napeti na volnobeh po zapnuti uplne vseho co slo v aute (krome sahar na plne kule - ty zerou fakt hodne), tak se to pohlo o 0.1V. Takze jestli to pokud je altik OK nebude spis necim jinym.

Ono jde i o to, jaký je rozdíl v koruťáku motorů. Benzínová 1,6ka asi bude na volnoběh na zatížení altíku citlivější, než 2,1 diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mahel

ma 1 rok AKUMA 44Ah nebola este nabijana. Moze to bit ze je slaba mam v aute aj zosik a radio hrava dost hlasno aj ked auto len stoji. A co ma spolocne otacky s slabou baterkou to alternator tak brzdy PS nerobi to vzdy vecinou len rano ked nastartujem a idem svetla su zap tak to robi.:bojim:bojim:myslim

Pokud si do auta nandáš hafo spotřebičů navíc, je třeba upravit i kapacitu Aku, ale i výkonnější altík. Prostě jsou oba (Aku i altík) na hraně možností a zapnutí světel tu hranu přesáhne. Otáčky a altík mají hodně společného. Čím větší proudový odběr, tím větší buzení alternátoru, aby stačil dobíjet a tím větší odpor otáčení a tím vyšší zatížení motoru na volnoběh a prohoupnutí otáček. Při nastartování ze sebe baterie hodně vydá a proto ji musí altík hodně dobíjet a na světla už moc nestačí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

keby ste tam nemotnovali spotrebice, ktere maju vecsi spotebu, jak cele origo prislusenstvo dohromady, nemate take problemy... A inac je to pubertalne, ked pocujete najprv velke bum-bac-tresk velke dosco, a po minute dojede aj konecne auto.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: foxo

keby ste tam nemotnovali spotrebice, ktere maju vecsi spotebu, jak cele origo prislusenstvo dohromady, nemate take problemy... A inac je to pubertalne, ked pocujete najprv velke bum-bac-tresk velke dosco, a po minute dojede aj konecne auto.....

Myslim si že tohle je věc vkusu. Já mam v autě aparaturu taky mega kalibru. Žádnej problém jsem s přidáním zesíku nepozoroval. Ten problém tu byl i pokud jsem ho tam neměl.. Nicméně silnější baterii i altík dodělám. A říkat že je to pubertální?? Proč?? Prostě je to vkus. Někdo mění motor kvůli pár koním někdo dělá muziku a někdo nedělá nic protože proč by do toho investoval je to jenom auto.. prostě každy sme jiný ;):super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozicaj si inu baterku, zosik nezapinaj a vyskusaj. (Zapinaj len spotrebice, ktore su povodne na aute).

Ja myslim, ze to nebude zosikom, ale nieco v motore alebo v alternatore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Pozicaj si inu baterku, zosik nezapinaj a vyskusaj. (Zapinaj len spotrebice, ktore su povodne na aute).

Ja myslim, ze to nebude zosikom, ale nieco v motore alebo v alternatore.

No bude to mat nieco so spotrebou lebo ked nejdu svetla tak je to v poho az ked je veci odber tak to trochu blbne ale potom sa to ustali. Edit: zacalo to robit teraz cez zimu ked je vonku zimsie.

[upravil dne 21.11.2007 Mahel]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No takze nabil som Baterku nabijala sa 12hod a teraz to uz nerobi vobec aj ked ide kurenie aj svetla a radio + zosik dnes som celi den jazdil a ani raz to neurobilo. Viete mi povedat aka najvecia aku moze ist do P 306 1.6 r.v 98 na origo altik?:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi ti slabo nabija. Mozno su vadne uhliky alebo regulator na alternatore. Zmeraj voltmetrom, kolko voltov mas na baterke pri nastartovanom motore, pripadne ked pridas plyn. Malo by byt stale asi 14,5 V, bez ohladu na otacky motora a na zapnute spotrebice (bezne, napr. svetla).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterku tam mozes dat najvacsi rozmer, ako sa vojde - odmeraj si rozmery. Altik ju dobije. Ale este raz - myslim, ze ti slabo dobija.

[upravil dne 22.11.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.