Sign in to follow this  
Followers 0
Fulda

Blikání venkovní teploty na panelu

21 posts in this topic

Při nízkých teplotách cca pod 2°C mi začne blikat údaj teploty na displeji v kapličce. OK, beru jako varování před námrazou, ale protože mě to celkem ruší, tak stisknu tlačítko aby se zobrazily hodiny. Bohužel po cca 30 sec tam opět skočí a bliká teplota. Docela mi vadí, že mi něco pořád bliká v zorném poli. Je to standartní chování? Nedá se s tím něco udělat?

Diagnostikou poladit BSI jsem zkoušel - a nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to mas aj tak stastie ze si to prepnes aspon na minutu, pretoze ja mam dvojriadkovy displey a tam mi to blika stale a nemozem to ani prepnut :) , je to somarina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak, pokud je teplota pod +3 °C, tak začne blikat. Jen si teď nejak nedokážu vybavit, jestli bliká pořád, nebo jen určitý čas po nastartování. Nějak jsem si na to zvykl a nijak zvlášť mně to neruší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve 206 je údaj o teplotě ve středový kapličce úplně nahoře uprostřed palubky. Ve dne sou s rozsvícenejma světlama veškerý údaje na displeji nečitelný, takže blikání nevadí :D V noci to ale otravuje, to je pravda. Bylo by fajn, kdyby to blikalo třeba minutu a pak přestalo. Ale žít se s tím myslím dá ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MirasCC

Bylo by fajn, kdyby to blikalo třeba minutu a pak přestalo. Ale žít se s tím myslím dá ;)

A ono to fakt bliká furt, když je pod +3 °C? Já mám tu 206ku už čtyři roky, ale tohle si vůbec nevybavuju. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

My jsme opravdu národ, který má pořád výhrady. Majitelé jiných značek by tento jev rádi přivítali.

Z praxe Ti řeknu, že při jízdě z CB do místa bydliště, projíždím místa, kde se mění teptota celkem 3x za sebou a už nejednou bych toto uvítal v podnikové Octavii, protože u P406 jsem tento stav přívítal a vrátil mě nohu z pedálu směrem nahoru. Rozdíl teplot je až 5 st C a člověk přivítá, když na něho zabliká kontrolka s teplotou. Podíváním na teplotu venku člověk jen ověřuje stav, který je v našich končinách během 100 metrů jiný, směrem pod bod mrazu a 100 metrů jízdy je cca 5 sec. To by člověk pořád jen čuměl na venkovní teplotu a né na silnici!

Share this post


Link to post
Share on other sites

me to bawik dela taky. Vzdy pipne, kdyz spadne teplota a sviti na teplomeru teplota. Pak se to zpet prepne na hodiny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tož, díky za odpovědi. Moc jste mě nepotěšili.

Speciálně pro Marcela.Z bych měl, že se nejedná o nějaký vrtoch z nespokojenosti, ale jen bych chtěl, aby to fungovalo pořádně a trochu domyšleně. Pokud si sám cíleně přepnu zpět na hodiny, pak bych jako programátor předpokládal, že uživatel bere na vědomí nebezpečí námrazy a dále bych s tím neotravoval. Pokud by došlo ke změně teploty během cesty např o 2°C, pak bych to opět rozblikal - jednoduché prosté, ale to by programátor musel trochu myslet. To neustálé blikání je, co se týče varování, spíš horší, protože po hodině jízdy už to absolutně nevnímáš jako varování - prostě tam něco bliká na palubce, a protože už to bliká dlouho "nic se neděje". Navíc si myslím, že řidiče to zbytečně periferně rozptyluje - zkuste si schválně někdy koukat na monitor v jehož rohu bliká malá ikonka. Uvidíte, že za hodinu bude vaší prioritou její odstranění. Taková je praxe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš sice pravdu o nepříjemnosti blikání v periférním viděním, ale neděje se ten stav du určité teploty směrem do mínusu. Já si teď zpětně vzpomínám, že na jednom autě jsem to měl taky, ale dělalo to jen do určité teploty,protože hranice přes nulu je nejhorší.

[upravil dne 21/11/07 Marcel.Z]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulda: Mám pro tebe programátorskké řešení. Vypnout motor, vysednout z auta, zamknout auto a pak ho zase odemknout, nasednout, nastartovat a doufat, ze to znovu neudela :D:D A nebo jak tady uz nekdo psal -> prelepit to místo, kde se ti obejvuje teplota lepící páskou.

Ale teď vážně. Taky mě to štve - ani ne proto, že to bliká, ale proto, že když na zlomek sekundy hodím okem na středovou kapličku (samozřejmě je pod 3 stupně), tak pokaždé trefím okamžik, kdy je ten údaj o teplotě zhasnutý. Opravdu iritující :grr

Mohli to vyřešit jen blikajícím symbolem námrazy, nebo mohla blikat jen jednotka teploty (st. celsia).

Jinak by se to určitě dalo vydusit (teda u dvouřádkovýho displeje). dal by se sledovat pokles napětí na segmentech zobrazujících teplotu a tím by se odhalilo to blíkání -> pak už bych věděl, že nemám signál teploty vypínat, ale nechal bych ho stále svítit. Jenže komu by se s tím chtělo dělat, že. Je to kravinka, na kterou se dá zvyknout.

btw. MirasCC - mám pro tebe novinu. Display v 206tce jde číst i za denního světla (musíš však odstřihnout kablík po kterým jde signál o stlumení displaye). V praxi to vypadá tak, že display svítí pořád stejně intenzivně (nezáleží jestli máš zapnutý světla nebo ne :D pohledej v diskuzích - už se to tady řešilo. Pokud nenajdeš, nafotím ti to

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

btw. MirasCC - mám pro tebe novinu. Display v 206tce jde číst i za denního světla (musíš však odstřihnout kablík po kterým jde signál o stlumení displaye). V praxi to vypadá tak, že display svítí pořád stejně intenzivně (nezáleží jestli máš zapnutý světla nebo ne :D pohledej v diskuzích - už se to tady řešilo. Pokud nenajdeš, nafotím ti to

Jj, vím, jas displeje ve dne byla jedna z prvních věcí, kterou sem řešil. Možnosti cvaknout drátek sem si vědomej, ale předpokládám že by to pak v noci bylo zase moc jasný. Napadaj mě tři řešení:

- zkusit to hodit na regulaci jasu přístrojovýho štítu

- cvaknout a dát na nějakej přepínač

- denní svícení

Zatím se přikláním ke třetí variatně, jen se k tomu dokopat...

Ale díky! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

MirasCC : No, denní svícení sem zavrhl - zatím sem četl akorát to, že to někdo dodatečně zprovozňoval a dodrbal to kompletně :potlesk Já nevim jak seš na tom ty, ale já světla zapínám tak nějak automaticky - ještě se mi nestalo, žebych na ně zapoměl. K regulaci svitu - taky sem z toho měl obavy - jestli mě to v noci nebude oslňovat a výsledek? .... Neoslňuje. Fakt v tom nevidim jedinej problém. pokud by to někomu vadilo, tak se přikláním k variantě ukrytýho spínače, kterej by ten ufiknutej vodič zase spojil (jednoduchá záležitost). Ale jak říkám - přeruš vodič a uvidíš, že tě nic rušit nebude (navíc se budeš divit jak si bez toho cvaknutýho vodiče mohl doteďka jezdit :potlesk:potlesk

Jo, nepokrytě závidím ten 2.0 16V - v 206tce to musí trhat asfalt .wrrrrrrrrr

[upravil dne 21.11.07 tanagy]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

MirasCC : No, denní svícení sem zavrhl - zatím sem četl akorát to, že to někdo dodatečně zprovozňoval a dodrbal to kompletně :potlesk Já nevim jak seš na tom ty, ale já světla zapínám tak nějak automaticky - ještě se mi nestalo, žebych na ně zapoměl.

Na předchozím autě sem denní svícení měl, takže ze začátku bylo trochu náročnější na světla nezapomínat. Teď už je to v pohodě, automatika. Takže vlastně jediná věc co mi vadí, je ten nečitelnej displej. Nehrabal bych se v tom sám, nechal bych to nějaký firmě. Uvidíme, zkusím se někde zeptat na kolik by ta sranda přišla a popřemejšlím.

Původně zaslal: tanagy

K regulaci svitu - taky sem z toho měl obavy - jestli mě to v noci nebude oslňovat a výsledek? .... Neoslňuje.

Nepamatuješ si kde je tady ten návod? Někde sem to viděl, ale teď ne a ne to najít. Můžeš prosím někam hodit ty fotky? Mrknul bych na to a uvidíme, za zkoušku nic nedám. Díky!

Původně zaslal: tanagyJo, nepokrytě závidím ten 2.0 16V - v 206tce to musí trhat asfalt .wrrrrrrrrr

Díky! Je to žihadlo a je to super! Ne že by to pár koníků ještě nesneslo, ale k překročení maximálky na dálnici stačí tři rychlosti, takže na ČR víc než dostatečný :) Přijeď na sraz a uvidíš ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdo hledá, najde :mrk

(link na vypnutí ztlumování podsvícení kapličky)

S tím denním svícením sem to myslel tak, že u novějších modelů (od 2000) se to dá nastavit softwerově v BSI (v autorizováném servisu). No a četl sem tady, že po aktivaci automatického svícení v autorizovaném servisu (a po přehrátí SW řídící jednotky) začalo auto dělat neplechu. Myslim, že to byla 307mička a že blbnuly světla, stěrače a klakson (ale to taky mohlo být jednotkou páček COMM 2000 - to zvykne zlobit).

Srazy zatim neabsolvuju, ale třeba se to změní.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám denní svícení nastavené od výroby v BSI a bez problému. Jen jsem jednou měnil celý COM 2000 kvůli mechanické závadě na spínači blinkrů...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi to dělá taky,ale podle mě je to tak,že tě to upozorňuje na nízkou teplotu,ale když teplota klesne myslím pod -3 tak už mi to nebliká

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

Gdo hledá, najde :mrk

Zupa, dík! :super

Původně zaslal: tanagy

S tím denním svícením sem to myslel tak, že u novějších modelů (od 2000) se to dá nastavit softwerově v BSI...

Ptal sem se, moje BSI to ještě neumí.

Původně zaslal: tanagySrazy zatim neabsolvuju, ale třeba se to změní.

Doporučuju, zkus se na nějakým objevit a uvidíš že příště přijedeš zas ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.