Ribees

Jaký vybrat benzínový motor?

21 posts in this topic

Jsem tu na fóru nováček a mám v plánu koupit P307 nebo VW Golfa IV. Budu ho používat hlavně na ježdění do práce přes město (několik km), takže plánuji koupit benziňák. Díval jsem se na motorizaci P307 a padl mi do oka 80kW 1.6 16V (optimální výkon/spotřeba).

1.Jaké máte zkušenosti s tímto motorem?

2.Na co si dát pozor při výběru auta?

3.Jako modelovou řadu vybrat, příp. jaký rok?

Počítám s investicí do 200.000 Kč.

Díky za odpověď a pomoc všem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. zkušenosti mám malé, ale zatím dobré. Motor tichý, živý, relativně silný. Ale ve městě dost žere.

2. to se tu probíralo mockrát, zkus hledat, jen si dej pozor ať to nekoupíš od nějakýho šulina nebo šulinskýho bazaru

3. no, při ceně do 200.000 toho moc na výběr mít nebudeš, předpokládám, že seženeš modely kolem r.2003-2004, čili před faceliftem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

1. zkušenosti mám malé, ale zatím dobré. Motor tichý, živý, relativně silný. Ale ve městě dost žere.

2. to se tu probíralo mockrát, zkus hledat, jen si dej pozor ať to nekoupíš od nějakýho šulina nebo šulinskýho bazaru

3. no, při ceně do 200.000 toho moc na výběr mít nebudeš, předpokládám, že seženeš modely kolem r.2003-2004, čili před faceliftem.

P307 se mi hodně líbí a zatím ji upřednostňuji před VW Golfem IV. Jediné, co mě odrazuje, jsou většinou recenze těchto aut, které jsou údajně dost poruchové...

Share this post


Link to post
Share on other sites

radsej by som isiel do Golfa, 307 zdaleka obi, ja mam len zle skusenosti...... a benzinoveho golfa az tak nekradnu....ako naftoveho...kludne chod do VW.... benzin z VW je dobry...hlavne ta 1,6 16V...kamarat to mal, bolo to delo...v plenj palbe okrem koze a navi, seda metalioza na origo 16" diskoch...raketa a samozrejme so xenonmy.... ked budes vyberat rocnikovo rovnake auta tak golf vide o nieco drahsie...aspo u nas na slovensku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mbleho

radsej by som isiel do Golfa, 307 zdaleka obi, ja mam len zle skusenosti...... a benzinoveho golfa az tak nekradnu....ako naftoveho...kludne chod do VW.... benzin z VW je dobry...hlavne ta 1,6 16V...kamarat to mal, bolo to delo...v plenj palbe okrem koze a navi, seda metalioza na origo 16" diskoch...raketa a samozrejme so xenonmy.... ked budes vyberat rocnikovo rovnake auta tak golf vide o nieco drahsie...aspo u nas na slovensku

ako moze radit niekto kto ma diesla a v benzine sa tak akurat vozil?co je poruchove na 307 benzine?

golf je male auto a najst v nom vsetku vybavu naraz bude stastie a bude to drahe.

za tie peniaze je 307 urcite lepsia volba

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj nazor je taky ze moc nezalezi na tom aka je to znacka ale na aky kus clovek natrafi. ja som priznam sa hladal na nete 6mesiacov kym som sa rozhodol. Cital som kadejake recenzie fora atd... a mal som v tom taky gulas ako prasa. Vyberal som z 307,VW5,Stilo. A tiez som rozmyslal ci naftu alebo benzin ci 1,4 alebo 1,6. No nakoniec rozhodla dobra prilezitost a mam to co mam. Spotrebu mam cez leto kombinovanu 5,8 no teraz sa zdvihla na 6,2 a v meste mam 6,7. Myslim ze to je v celku prijatelne a 1,4 16V mi v celku postacuje co sa tyka jazdy som s nim nadmieru spokojny povedal by som ze je celkom svizne. "Nejdem sa hadat 1,6 a vyssie je uz ine kafe" pre moje potreby mi to staci. A co sa tyka benzinu je menej nakladny ako naftak.

Upozornujem toto je moj nazor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: robozv

moj nazor je taky ze moc nezalezi na tom aka je to znacka ale na aky kus clovek natrafi. ja som priznam sa hladal na nete 6mesiacov kym som sa rozhodol. Cital som kadejake recenzie fora atd... a mal som v tom taky gulas ako prasa. Vyberal som z 307,VW5,Stilo. A tiez som rozmyslal ci naftu alebo benzin ci 1,4 alebo 1,6. No nakoniec rozhodla dobra prilezitost a mam to co mam. Spotrebu mam cez leto kombinovanu 5,8 no teraz sa zdvihla na 6,2 a v meste mam 6,7. Myslim ze to je v celku prijatelne a 1,4 16V mi v celku postacuje co sa tyka jazdy som s nim nadmieru spokojny povedal by som ze je celkom svizne. "Nejdem sa hadat 1,6 a vyssie je uz ine kafe" pre moje potreby mi to staci. A co sa tyka benzinu je menej nakladny ako naftak.

Upozornujem toto je moj nazor

Souhlasím s Tebou, taky už asi půl roku přemýšlím, co vybrat a byl jsem téměř rozhodnutý pro Golfa IV. Nyní to ale spíše vypadá, že budu hledat P307, za stejný peníze seženu tak o 2-3 roky mladší krásný auto s lepším interiérem. Co se týče motorizace, potřebuju benzínovej motor a volba padne asi na 1.6 16V 80kW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jozefsv

Původně zaslal: mbleho

radsej by som isiel do Golfa, 307 zdaleka obi, ja mam len zle skusenosti...... a benzinoveho golfa az tak nekradnu....ako naftoveho...kludne chod do VW.... benzin z VW je dobry...hlavne ta 1,6 16V...kamarat to mal, bolo to delo...v plenj palbe okrem koze a navi, seda metalioza na origo 16" diskoch...raketa a samozrejme so xenonmy.... ked budes vyberat rocnikovo rovnake auta tak golf vide o nieco drahsie...aspo u nas na slovensku

ako moze radit niekto kto ma diesla a v benzine sa tak akurat vozil?co je poruchove na 307 benzine?

golf je male auto a najst v nom vsetku vybavu naraz bude stastie a bude to drahe.

za tie peniaze je 307 urcite lepsia volba

clovece......co mi to tu rozpravas....... velmi dobre poznam golfa 1,6 a to iste mozem povedat o307 1,6....uz mi ich cez ruku preslo pomerne vela...nakolko sa zaoberam dovozom aut zo zahranicia...tak sa mi tu nesnaz nabulakat hluposti....kazdy ma na to iny nazor.....a nehovor tak ako keby si ma poznal cely zivot a vedel o mne co robim...co ty vies....prd barani....

bez urazky......

a aky je rozdiel medzi 307 a golf IV....307 je totalny bakelit z hovna.......podvozok by sa dal zrovnavat s golfom ale tam ma tiez golf onieco navrch......akurat ten interier v 307 je vacsi a o nieco modernejsi...ale to je vec vkusu.....

osobne by som isiel do golfa aj keby bol o rok starsi a za tie iste love by som mal 307 o rok novsiu.....golf strati menej hodnotu ako 307 .a lepsie sa preda pri naslednom predaji........

toto je moj nazor, tak nech tu do toho nik nekeca a nehovori ze pisem bludy..... subjektivny nazor...ale rob co myslis.....

[upravil dne 21/11/07 mbleho]

[upravil dne 21/11/07 mbleho]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám 1,6benzín v 307SW a motor je naprosto bezproblémový a tichý. I na tak těžké auto umí krásně táhnout a není problém předjíždět v max,zátěži. Za tři roky provozu, 70000 si nevzal ani deci oleje a při pohodové jízdě se dá jezdit do 7L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak. Já ho mám na 206 a nemůžu na něj říct křivého slova. :) Dá se s ním jezdit i velmi úsporně a když ho trochu roztočíte, tak je to pak celkem fofr, ikdyž na 307 to možná nebude tak markantní, jelikož je výrazně těžší. :) Každopádně motor naprosto bezproblémový, obzvláště, když se mu dají dobré svíčky a nejlépe ještě sportovní vložka vzduchového filtru, to pak jenom přede. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

on ten motor 1,6 benzin...neni taky spatny.....ale bal by som sa elektromagnetickych cievok na sviecky.........to sa lubi vzdy posrat a dodrbkat.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mbleho

Původně zaslal: jozefsv

Původně zaslal: mbleho

radsej by som isiel do Golfa, 307 zdaleka obi, ja mam len zle skusenosti...... a benzinoveho golfa az tak nekradnu....ako naftoveho...kludne chod do VW.... benzin z VW je dobry...hlavne ta 1,6 16V...kamarat to mal, bolo to delo...v plenj palbe okrem koze a navi, seda metalioza na origo 16" diskoch...raketa a samozrejme so xenonmy.... ked budes vyberat rocnikovo rovnake auta tak golf vide o nieco drahsie...aspo u nas na slovensku

ako moze radit niekto kto ma diesla a v benzine sa tak akurat vozil?co je poruchove na 307 benzine?

golf je male auto a najst v nom vsetku vybavu naraz bude stastie a bude to drahe.

za tie peniaze je 307 urcite lepsia volba

clovece......co mi to tu rozpravas....... velmi dobre poznam golfa 1,6 a to iste mozem povedat o307 1,6....uz mi ich cez ruku preslo pomerne vela...nakolko sa zaoberam dovozom aut zo zahranicia...tak sa mi tu nesnaz nabulakat hluposti....kazdy ma na to iny nazor.....a nehovor tak ako keby si ma poznal cely zivot a vedel o mne co robim...co ty vies....prd barani....

bez urazky......

a aky je rozdiel medzi 307 a golf IV....307 je totalny bakelit z hovna.......podvozok by sa dal zrovnavat s golfom ale tam ma tiez golf onieco navrch......akurat ten interier v 307 je vacsi a o nieco modernejsi...ale to je vec vkusu.....

osobne by som isiel do golfa aj keby bol o rok starsi a za tie iste love by som mal 307 o rok novsiu.....golf strati menej hodnotu ako 307 .a lepsie sa preda pri naslednom predaji........

toto je moj nazor, tak nech tu do toho nik nekeca a nehovori ze pisem bludy..... subjektivny nazor...ale rob co myslis.....

[upravil dne 21/11/07 mbleho]

[upravil dne 21/11/07 mbleho]

tak si predstav ze aj ja vozim auta a golfa za nejake lepsie auto od 307 nepokladam.potvrdil si mi moje slova.

nie kazdy kupuje auto s tym vedomim ze sa to potom nasledne po rokoch lepsie predava.

add naprava.golf ako ostatne vw maju napravy tak akurat z blata takze to by som nejak velmi neporovnaval.

peugeot ma vykonejsi motor pri rovnakom objeme napr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky přispěju svojí troškou

jezdím 307break 1.6 16V a není problém. Při běžným popojíždění a klidný jizdě točím něco mezi 2000 a 3000 otáček - spotřeba je v tomhle režimu kolem sedmi litrů a o motoru ani nevíš (neslyšíš ho). Ve městě se dá jezdit na 4ku, kdy se to převaluje kolem 2000 otáček a člověk nepřekračuje limity (motor v těhle otáčkách rozhodně nekucká a nedusí se).

Pokud chci předjiždět, nebo se trochu "projet" - což je jednou začas nutný, tak mu naložím a kolem 4000 se začne něco dít. S předjížděním není problém - stačí podřadit a zapeklit. To je na benzínu pěkný, že při běžných popojížděčkách to jentak lechtáš a když potřebuješ předjet, tak ho podřadíš, točíš a JEDEŠ.

V krátký verzi (myslim hatchback) ta 1.6 bude ideání, ve 206tce to musí být LAHODA (sere mě, že sem tenkrát bral 1.4ku :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

V krátký verzi (myslim hatchback) ta 1.6 bude ideání, ve 206tce to musí být LAHODA (sere mě, že sem tenkrát bral 1.4ku :(

Tak tos o hodně přišel... :D:D:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky Vám za názory, asi teda půjdu do té 1.6 16V. Díval jsem se v Německu na nabídku aut a u P307 se objevuje několik modelových řad (Esplanade, Presence, Premium, ...). Která je nejlepší, případně co byste doporučili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co bych ti doporučil?

No to je jednoduchý - svez se v tom :D Ukecej nějakýho známýho, nebo si zajdi do bazaru, kde ti to pújčijou.

Na co si dát pozor? Jestli bylo auto bouraný, jestli má stažený kilometry (99procent bazaru to dela,ale treba v nemecku se to nesmi - takze je dobry jet primo do nemec a koupit auto tam), kdo byl predchozi majitel, jak se o auto staral (serviska), diagnostika u peugeota hodne prozradi, známý servisák taky hodně pomůže. Podle stavu interiéru se dá taky hodně poznat. Jinak o 1.6 16V sem žádný špatný zprávy nepochytil /žádné tipické závady motoru.

Značení verzí? U nás je to značený jinak než v německu.. u nás bylo XT,XR ...teď je to zase jinak. Zkust ty názvy (esplanade, presence, ...) progůglit a uvidíš v čem bude rozdíl - stejnak to ale budou úrovně výbav (počet airbagů, klima, senzor deště, okna a zrcátka v elektrice - podle toho poznáš o jakou "úroveň" výbavy jde).

přeji šťastnou ruku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.