Jirka_86

Spotřeba při brzděni motorem

29 posts in this topic

Zdravím vás vespolek.

jsem nový majitel dva roky staré 307 combi s benzínovým motorem 1,6.

Nevím, jestli je to závada, když z kopce brzdím motorem, tak ukazatel spotřeby neukazuje nulu. Např. z prudkého kopce podřadím na 3ku a spotřeba je 3,5 litru.

Prosím reagujte někdo na můj dotaz

děkuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

nulu ti to bude ukazovat jedině,pokud vypneš motor ;).Ono je jedno,jestli brzdíš motorem,nebo jedeš po rovině - spotřeba je závislá především na otáčkách.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: p.etc

Ahoj,

nulu ti to bude ukazovat jedině,pokud vypneš motor ;).Ono je jedno,jestli brzdíš motorem,nebo jedeš po rovině - spotřeba je závislá především na otáčkách.

to sotva.

malo by to ukazovat nulu.len to chce mozno dlhsiu dobu.mne to nulu ukazuje.neukazuje nulu pokial mas vyhodenu rychlost a motor na svoj beh potrebuje palivo.vtedy by sa mala spotreba upravit na nejaky jeden liter.so zaradenou rychlostou nepotrebujes palivo.ide to zotrvacnostou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně to teda nulu ukazuje. Ale záleží na tom, kde se pohybují otáčky. Pokud se blíží řekněme někam k 1300 a níž, tak už to nulu neukazuje. Pokud je motor studený, tak je to ještě výš.

Jinak to zobrazení spotřeby neklesne na 0 ihned, ale až za cca 5 sekund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecně motor na neutrál žere víc, než když má zařazenou rychlost a deceleruje (to je slovo ...), to je snad logický, ne? Když běží na neutrál, tak potřebuje vic šťávy, než když je živený od "vozovky". A to, že ukazuje palubák NULU při vyřazené rychlosti je ryze informativní záležitost a je palubák a palubák ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si myslim že nulu to ,,ukazovat'' nikdy nebude (i když ukazovat to může cokoliv) a to ikdyž pojedete z kopce na neutal nebo i s rychlostí, protože co by se tam asi spalovalo v tom motoru........:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi mas tejny problem jak ja. Me se obcas stane, ze kdyz zacnu brzdit motorem, ukazuje mi to spotrebu cca 3 - 4litry. A strili to do vyfuku. Proste to bubla. Mno a po proslapnutri plynu se to srovna. Bude tam nejaky problem, asi podobny jako u tebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kohlla

Já si myslim že nulu to ,,ukazovat'' nikdy nebude (i když ukazovat to může cokoliv) a to ikdyž pojedete z kopce na neutal nebo i s rychlostí, protože co by se tam asi spalovalo v tom motoru........:myslim

ked pojdeš z kopca zo zaradenou rychlostou spalovať sa v motore nič nebude pretože pri nových motoroch s elektronickým vstrekovaním paliva tu totiž dochádza pri brzdení motorom k zastaveniu prívodu paliva, pri poklese otačiek pod 1500ot/min a pri nafte o niečo menej začne vstrekovať do motora minimalne množsvo paliva aby nedošlo pri vyradeni rýchlosti k zhasnutiu motora:super mazanie motora je zabezpecene olejovou naplnou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u me 1.9 psali v manualu, ze se privod paliva zavira asi nad 1.500 ot/min

ale nevim teda, jestli to bylo u jednobodu, nebo MPI:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MrVain

Původně zaslal: kohlla

Já si myslim že nulu to ,,ukazovat'' nikdy nebude (i když ukazovat to může cokoliv) a to ikdyž pojedete z kopce na neutal nebo i s rychlostí, protože co by se tam asi spalovalo v tom motoru........:myslim

ked pojdeš z kopca zo zaradenou rychlostou spalovať sa v motore nič nebude pretože pri nových motoroch s elektronickým vstrekovaním paliva tu totiž dochádza pri brzdení motorom k zastaveniu prívodu paliva, pri poklese otačiek pod 1500ot/min a pri nafte o niečo menej začne vstrekovať do motora minimalne množsvo paliva aby nedošlo pri vyradeni rýchlosti k zhasnutiu motora:super mazanie motora je zabezpecene olejovou naplnou.

MrVain plne s tebou suhlasim :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 1.6 benzín 80kw r.v. 2006 a při zařezeném kvaltu při jízdě z kopce mě to také ukazuje spotřebu cca. 2-3.Ptal jsem se v servisu a říkali že je to normální,tak to neřeším.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při brždění motorem ECU odpojí přívod benzínu, přesně tak, jak to řekl MrVain. Na displeji pak aktuální spotřeba padá postupně, až se dostane na nulu, nicméně k přerušení dodávky paliva dojde prakticky ihned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U benzinu i hdi mi spotreba na PP pri jizde z kopce pada postupne. Tj. na nulu dojde behem nekolika sekund. PP to proste nejak prumeruje, takze mu to chvili trva, nez se dopocita na nulu.

[upravil dne 20.11.2007 martin1]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bladerunner

mne to ukazuje 0.01:D

to nie je 0,01 litra ale 0,0l - to nie je jednicka za nulami ale L akoze v litroch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná budu blábolit, ale někde jsem četl, že nové motory se vstřikováním common-rail mají právě tu vlastnost, že pokud jedete z kopce a necháte zařazenou rychlost a nešlapete na plyn, tak se do motoru nevstřikuje palivo a motor se točí od kol. Nevím jestli je to pravda, ale pokud ano, měla by být spotřeba nula. Měl by se k tomu ale vyjádřit někdo ze zkušenějších a znalejších problematiky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.