milda

Zvuk studeného HDi

30 posts in this topic

Zdravim, mám dotaz ohledně nehezkého zvuku studeného motoru. Když teď mrznulo, tak po nastartování měl motor normální zvuk, ale při přidání plynu při rozjezdu měl takový dost ostřejší, klepavý zvuk. Ale bylo to jen při záběru, při tom rozjezdu. Pak už to zas mělo zvuk normální. Jinak chod motoru byl vždy pravidelný, žádné výkyvy. Proto se ptám, v čem je problém? A co by se mohlo dít, kdybych to neřešil a přišly větší mrazy? U těchto HDi 66kW Siemens prý bývají častější problémy se vstřiky, proto mě napadá, jestli všechny pracují správně. Mám je nechat někde proměřit, nebo v tomto problém být nemůže? Přijde mi divné, že je to jen chvilku po startu zmrzlého motoru a jen při záběru. Jinak najeto mám 80tisíc. Poradíte? Dík milda

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jako první se můžeš kouknout na řemenici, pokud je načatá mohla by to dělat. Jednoduchej test s křídou a hned víš jak na tom je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj Mildo, u mna je to same. Ked je opravdu zmrzly, tak aj mne to vydava torchu ostrejsi zvuk pri pridani plynu. Ale po chvilke je to zase v norme. Nezapominaj, ze je to furt 2.0diesel, takze nemozes chcet, aby tichucko septal, ako 1.0 benzin. Nic stym nerob, lebo to len doje.es, a vyhodis zbytecne prachy. Ten 5wXX je dost ridky olej, a moze trochu napomahat temu zvuku. Ps: mam najeto 70tis, a mam tez siemejns, ale bez problemu fachci, jak drak, takze sa teho neboj. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xantik: Zaměřit se na tohle mě nějak nenapadlo, tak to můžu zkusit prověřit. Ale moc šancí tomu nedávám.

Foxo: Jasné, že dýzl má za studena ostřejší zvuk, ale tohle mi přijde až příliš. A hlavně to předchozí zimy nedělalo, až letos. Tak bych to nechtěl podcenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevím moje HDičko je tiché i studené, žádné tupé rány nebo cvakání za studena oproti teplu nepociťuju.

Jinak ten test je vlemi jednoduchý, odděláš za pravým kolem kryt podběhu apod ním je ta řemenice. Uděláš přes ní čáru křídou, pak to pořádně protáhneš a uvidíš jeslti riska se nehla, pokud ano je řemenice načatá. Nic tím zkazit nemůžeš, odděláváš jen šroubky a plastovej bazmek na zacvaknutí. Jinak na rampě se dá riska udělat i bez sundávání toho krytu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak uz to taky chapu. Jinak ten muj motor takhle mlatil vzdycky, uz pred 3 lety co ho tata koupil. Od ty doby najeto skoro 270 000 km a je v poho. Remence se behem ty doby uz menila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no xantiku, uz chapen taky. ale zeby nejaka remenica mala taky vplyv na hluk motora? Na remenici je remen z gumy, takze nechapem, co mam ma mlatit kov o kov, ked je ta remenica v haji??? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: foxo

no xantiku, uz chapen taky. ale zeby nejaka remenica mala taky vplyv na hluk motora? Na remenici je remen z gumy, takze nechapem, co mam ma mlatit kov o kov, ked je ta remenica v haji??? :myslim

Co třeba vibrace vlivem mírné excentricity?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jo, ale proc tam nedali pevnu remenicu bez nejakej gumy v strede? bylo by po probleme, alebo ty dve casti remenice zvarim a je na veky klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A proč si myslíš, že je tam ta guma??? Je tam na tlumení rázu třeba při sepnutí pomocných agregátů. Neboj jen tak z prdele by to tam nedávali, kdyby tam šla dát pevná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.2 ma teda dost kultivovany chod oproti chrochtaku 2.0 :) omlouvam se, ale mame doma i 2.0HDi a je to fakt rozdil, ale co chci rict - ted kdyz bylo rano -7 tak tesne po nastartovani a pridani plynu na rozjezd to taky chrochtalo o dost vic. Ale do nekolika vterin OK. A ta 2.0HDi chrochta dosti vice kdyz to tatik nastartuje. Je to ale dano konstrukci motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je presne to slovo ktery jsem pouzil kdyz jsem to prve slysel - chrochta :D:D a me se i ten zvuk libi, hlavne pri rozjezdu a zarazeni dvojky - zatez + studenej motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

I můj Pažout "chrochtá" :) Od počátku, co ho mám. Když se na to zaměřím, tak se mi zdá, že vydává takový ostřejší zvuk "cak-cak-cak". Jde to, bych řekl, spíše od pravého kola... Pokud vím, má řemenice tlumení vibrací. Možná je toto tlumení již načaté... Kolik to tlumení vibrací vůbec vydrží? Máte zkušenost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám cez 170 000 km a tiež pri mínusových teplotách po naštartovaní /samozrejme na prvýkrát/ má taký ostrý zvuk, dosť nepríjemný:roll. ale štartoval aj pred 2 rokmi keď boli teploty -20 st.C takže to neriešim:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

2.2 ma teda dost kultivovany chod oproti chrochtaku 2.0 :)

mne sa teda nezdá, že by moje 2.0 HDi po zahriatí chrochtalo. práveže sa mi zdá, že je veľmi kultivované, a pri rýchlostiach 100 - 120 km/hod je úplne tichúčke:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.