mira206

Zápach nafty

16 posts in this topic

Měl bych jeden skromnej dotaz.Zdá se mi,že pri volnoběžným chodu motoru je z ventilace cítit zápach výfuku.Čim to může být?Když dám vnitřní okruh,tak necítím nic. Nějaký špatný filtr?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapach vyfuku muze zpusobovat praskly vlnovec, je kousek za turbem.Smrdi to vic kdyz zastavis na semaforu nez kdyz jedes? Kdyz das vnitrni okruh je dobre ,ze nic necitis - klapka ti funguje.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejvíc je to cítit právě při stojícím autě,třeba na semaforech.Co se tá dělat s tím vlnovcem,jak jej zalátat?Nemůže být ještě někde problém?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ucpi při volnoběhu dlaní výfuk a uslyšíš zda to vepředu syčí. Foukání se pozná také omakem dlaní, ale pozor na popálení o výfuk (dělat při studeném motoru).

Já jsem na podzim vařil střední orig. část výfuku, celý ho natřel (nevím zda to něčemu pomůže) a příští rok se chystám také na ten vlnovec (mám prasklých pár drátků).

Jsou dvě řešení:

1. Koupit celý přední díl výfuku i s vlnovcem a katalyzátorem.

2. Koupit samotný vlnovec, oddělat přední část výfuku, odříznout vlnovec a navařit nový.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mě přimělo k hledání zápach výfukových plynů v kabině a našel jsem toto

Je to ten vlnovec o kterém mluvíte? je to jen na ochranu trubky, nebo i nejaká jiná funkce

post-0-14109600654243_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím o radu, jak to je moc závažné a jé jsou možnosti opravy

kromě výměny předního dílu za 15tis.:(

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novej vlnovec a dírky zavařit :aut

Chvilku to vydrží.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mmmb

Taky mě přimělo k hledání zápach výfukových plynů v kabině a našel jsem toto

Je to ten vlnovec o kterém mluvíte? je to jen na ochranu trubky, nebo i nejaká jiná funkce

Je to ten vlnovec. Podle mne je to ohebné a slouží to k tomu, aby se nepřenášely vibrace motoru na zbytek výfuku. Ten vlnovec navař nový a ty díry šikovně obvařit novým plechem. Ty gumy bych asi neřešil, pokud nejsou utrhané (mrkni se kolik stojí a pro klid je můžeš vyměň taky).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten gumový držák stojí kolem 500,-

Takže to budu muset vyhodit tem celý přední díl a mrknout se na to. Ten vlnovec je pod tou drátěnou sítí?

Jak poznám že je katylazator v pořádku?(abych to za rok nemusel rozdělávat znovu).

Čím se to vaří ? plynem, nebo COčkem? Nebo máš zkušenosti s těmi izolepami na opravu výfuků? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mmmb

ten gumový držák stojí kolem 500,-

Takže to budu muset vyhodit tem celý přední díl a mrknout se na to. Ten vlnovec je pod tou drátěnou sítí?

Jak poznám že je katylazator v pořádku?(abych to za rok nemusel rozdělávat znovu).

Čím se to vaří ? plynem, nebo COčkem? Nebo máš zkušenosti s těmi izolepami na opravu výfuků? Díky

- Vlnovec je to s tou drátěnou sítí jako celek (mění se hlavně kvůli těm popraskaným drátům).

- Jestli je katalyzátor v pořádku jsem nikdy nezkoumal (pozná se to asi při měření emisí), ale s tím by nic být nemělo (pokud není děravý).

- Ve svařování se moc nevyznám, ale není plyn a COčko to samé? Dělal mi to kamarád tak, že z plechu vystřihnul patřičný tvar (třeba kolem toho držáku), naohýbal, přiložil a přivařil COčkem. Izolepy budou jenom dočasné řešení.

[upravil dne 19/5/08 Leo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepšie je použiť COčko ale dá sa i plynom. Pri použití plynu sa viacej vypáli uhlík z materiálu a okolie spoja je náchylnejšie na koróziu.

Nakoľko potrebuješ prevariť vlnovec tak nemá zmysel špekulovať nad zalepením dierky pastou alebo páskou. Pri tom varení ti to môže opraviť.

Katalizátor sa neopotrebova. Môže sa zaniesť splodinami alebo rozpadnúť vložka. Oboje spôsobuje jeho upchatie a spoznáš to na chode motora. Bude sa dusiť vo vyšších otáčkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky, COčko tu někdomá, atak by to neměl být problém. Od 2,2tis. otačk do 3,5 to táhne, tak sned bude ještě dobrý.

jinak vlnovec jsem viděl za cca 800,- až 1000,-. A celý přední díl neoriginá za 5700,-, toje třetina originalu.

Ale jak to dostanu dolů? musí se rozdělat nějaké krytky?

- odšroubovat ten držák

- tu svorku na prvním obrázku

- a ještě něco???? nebo na co si dát bacha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mmmb

Díky, COčko tu někdomá, atak by to neměl být problém. Od 2,2tis. otačk do 3,5 to táhne, tak sned bude ještě dobrý.

jinak vlnovec jsem viděl za cca 800,- až 1000,-. A celý přední díl neoriginá za 5700,-, toje třetina originalu.

Ale jak to dostanu dolů? musí se rozdělat nějaké krytky?

- odšroubovat ten držák

- tu svorku na prvním obrázku

- a ještě něco???? nebo na co si dát bacha

Podle mne by se měla odšroubovat ta horní spojka na prvním obrázku a stejná je na druhé straně pod autem. Ten silentblok oddělávat nemusíš, z toho by to mělo jít vysunout. Nejtěžší asi bude rozpojit přední a střední díl výfuku – jsou to dvě trubky v sobě (nebo odhákni ze silentbloků celý výfuk a vyndej ho jako celek – budeš moci prohlédnout jestli není ještě někde děravý).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.