ajven

FAP-dieslu hodně škodí

37 posts in this topic

Me cely ten clanek prijde trochu zamereny proti FAP , a zde popisovane systemy PSA nepouziva , je to spise problem VW a Japoncu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma pravdu i ne :) ja si myslim, ze je to ciste spekulace a interpretace dat v prospech jedne strany - v tomto pripade proti FAP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak říkáž Rimmer jo i ne ale s Barenstem tak uplně nesouhlasim,že to neni zaměřené na Peugeotskej FAP.

Citace:"Používaj se dva systémy regenerace filtru,rozuměj spalování sazí.První ja celou dobu provozu sytí aditivem přidávaným do paliva ze speciální nádrže,což pak usnadní spalování".

Dál už to psát nebudu (nejde mi to skopčit,tak to opisuju)Právě případ Peugeotu.Jinak se tam mluví obecně o filtrech pevných částic (jak s aditivem tak bez něj) a regeneraci.

[upravil dne 19.11.2007 sekaj]

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO2 je závislé na množství spálené nafty

Množství spálené nafty je závislé na výkonu (přeneseně účinnosti a hmotnosti)

Filtry pevných částic zachycují saze - nikoliv CO2, NOx

Největším svinstvem dieselů jsou stejně volné aromatické uhlovodíky CNx (nádherně karcinogenní) - a ty nikdo (ani autor "skvělého" článku), bohužel, neřeší.

Jinak je ten článek dobrá patlanina, samé kdyby, a aby, a jestli... a to jen proto, že se v tomhle státě málo hulí... hulení prostě tady nemá vybudovanou tradici :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já nejsem technik. Ale jaktože má stejnej motor s FAPem nižší emise CO2 než bez FAPu? Je jasný, že hlavním účelem jsou pevný částice. ALe zároveň taky vím, že PSA je díky masivnímu nasazení FAPu na čele automobilek při snižování emisí CO2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neberte to neco jako proti peugeotu, spis neco jako proti prilisne snaze vylepsit emise. A prave proto vseho moc skodi. Ja si taky mysli, ze FAP je krok na spatnou stranu. Budoucnost maji alternativni paliva ( nepitvam jake, jakekoliv ), jen ne produkty z ropy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALternativní paliva eště nejsou, takže není co řešit. A FAP je určitě lepší, než nic. Lépeřečeno než čadit do vzduchu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak predevsim by mely mit FAP stary auta ( kolik smradu vypusti stary nakladaky ) a ne novy s minimalni spotrebou. Precti si ten clanek pozorne. FAP snizuje vykon a zvusuje spotrebu. Je to clanek z casopisu autodiesel a na toto tema se tam psalo nekolikrat. Proste si myslim, ze FAP neni zadna ekologicka vyhra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

ALternativní paliva eště nejsou, takže není co řešit. A FAP je určitě lepší, než nic. Lépeřečeno než čadit do vzduchu. ;)

To bych tak netvrdil.

Motory, o kterých se nemluví, ale které jsou již dávno vyvinuté, funkční a neškodí životnímu prostředí (naopak ho čistí) se nemohou užívat jen proto, že ropní magnáti chtějí stále více financí a nedovolí vstup těchto motorů na trh.;)

Takže dokud bude ropa, bude se jezdit na benzín a naftu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: Ferin007

ALternativní paliva eště nejsou, takže není co řešit. A FAP je určitě lepší, než nic. Lépeřečeno než čadit do vzduchu. ;)

To bych tak netvrdil.

Motory, o kterých se nemluví, ale které jsou již dávno vyvinuté, funkční a neškodí životnímu prostředí (naopak ho čistí) se nemohou užívat jen proto, že ropní magnáti chtějí stále více financí a nedovolí vstup těchto motorů na trh.;)

Takže dokud bude ropa, bude se jezdit na benzín a naftu;)

Tohle je další pohádka - podobná té o dubových pilinách v diferáku - nebo té, jak nás soudruzi ze SSSR brzdili ve vývoji :roker

P.S.: Ona ropa není drahá, například v Americe stojí litr benzínu 13 Kč.

Myslím, že ropní šejkové nesedí zase tak daleko :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpovědí je dokonalý spalování, což ani nevím jestli je u nafty možný.

Příkladem je MBenz S600, kterej přo tom objemu žere něco okolo 11-12l a celkově je ekologičtější než šaškárna Prius.

Ale stejnak to ženou ekozmrdi až příliš daleko a především je to jen o politice (viz denní svícení v rakousku).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: Ferin007

ALternativní paliva eště nejsou, takže není co řešit. A FAP je určitě lepší, než nic. Lépeřečeno než čadit do vzduchu. ;)

To bych tak netvrdil.

Motory, o kterých se nemluví, ale které jsou již dávno vyvinuté, funkční a neškodí životnímu prostředí (naopak ho čistí) se nemohou užívat jen proto, že ropní magnáti chtějí stále více financí a nedovolí vstup těchto motorů na trh.;)

Takže dokud bude ropa, bude se jezdit na benzín a naftu;)

Tohle je další pohádka - podobná té o dubových pilinách v diferáku - nebo té, jak nás soudruzi ze SSSR brzdili ve vývoji :roker

P.S.: Ona ropa není drahá, například v Americe stojí litr benzínu 13 Kč.

Myslím, že ropní šejkové nesedí zase tak daleko :nevim

Já bych to jako pohádku až tak neviděl.

Například motor na vzduch..."the air car" od MDI..... "Krátký článek"....Stránky MDI

No nebyla by to paráda:super:super;)

Tomu říkám auta budoucnosti.

PS:"Vzduch vycházející z motoru -15 stupňů"...a hned by nastalo globální ochlazování:D:D:D:D

Omlouvám se že ruším vlákno o FAP.:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: Ferin007

ALternativní paliva eště nejsou, takže není co řešit. A FAP je určitě lepší, než nic. Lépeřečeno než čadit do vzduchu. ;)

To bych tak netvrdil.

Motory, o kterých se nemluví, ale které jsou již dávno vyvinuté, funkční a neškodí životnímu prostředí (naopak ho čistí) se nemohou užívat jen proto, že ropní magnáti chtějí stále více financí a nedovolí vstup těchto motorů na trh.;)

Takže dokud bude ropa, bude se jezdit na benzín a naftu;)

Jasan! Ropní šejkové se poutají řetězama k výrobním linkám vodíkových motorů. :nevim

Zvýšení spotřeby u FAPu je neprosto nepatrný, což milerád vyměním za čistší vzduch. Ale když na tom tak trváš, tak utíkej pro auto s vodíkovým motorem. Pak nám kdyžtak poreferuj. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferin007: kdo mluvil o automobilkach? ty jsou az ti posledni v cele tehle saskarne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

Ferin007: kdo mluvil o automobilkach? ty jsou az ti posledni v cele tehle saskarne ;)

Protože vodíkový motory vyvíjejí mj. samy automobilky. A je to jejich sakra zájem, pač čím dražší palivo, tím nižší prodeje aut. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.