TondaS

Problém s TU3M

60 posts in this topic

Stále mám problém a zatím si s ním nedokážu poradit. Přítelkyně má 205, 90 rok, 1360 ccm, bosch mono motronic, TU3M. Koupila to a dost to blblo v nízkých otáčkách, škubalo to, ale když se to vytočilo, tak to šlo pěkně. Taky to po prudkém ubrání plynu chcípalo. Nejsem zdatný elektrikář, tak diagnostiku neumím, navíc ani netuším, kde je ten konektor. Už jsem tu psal dotaz s prosbou o kontakt na někoho, kdo by na to přišel, ale nikdo se neozval. Vyměnil jsem tedy snímač polohy otáček, dal novou lambdu (stará nebyla vůbec zapojena), a od té doby to nejede, občas to chytne, ale šíleně to cuká, při startování to střílí do sání. Dal jsem tedy nové svíčky, kabely, rozebral snad všechny kontakty, očistil a opět spojil, vyměnil nějaké hadičky, které tady taky někoho z Vás vypekly, ale vysledek je stále stejný. Někdy chytne a běží celkem klidně. Na volnoběh. Na přidání plynu začne cukat nechce se mu do zatížení. Se vzrůstající teplotou se snižují otáčky, až po cca 15 minutách chcípne a už nechytí. Jindy se mu nechce chytit vůbec, jen střílí do sání. Našel jsem tam za vstřikováním nepojení na hadičku, kam mi žádná nevede a pak takovy bazmek, který je někde po nádržkou na brzdovku, vedou z něj dvě hadičky nekam nezapojené, jedno napojení na hadičku neobsazené a hlavne vede do toho konektor. Mohl by mi někdo poradit, kam co patří, co co znamená, popřípadě kdo by byl ochotný se na to podivat. Jsem z prahy západ, ale po domluvě bych se to pokusil dopravit snad už kamkoliv, hlavně ať do jede. Díky

post-0-14109597204921_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: TondaS

Stále mám problém a zatím si s ním nedokážu poradit. Přítelkyně má 205, 90 rok, 1360 ccm, bosch mono motronic, TU3M. Koupila to a dost to blblo v nízkých otáčkách, škubalo to, ale když se to vytočilo, tak to šlo pěkně. Taky to po prudkém ubrání plynu chcípalo. Nejsem zdatný elektrikář, tak diagnostiku neumím, navíc ani netuším, kde je ten konektor. Už jsem tu psal dotaz s prosbou o kontakt na někoho, kdo by na to přišel, ale nikdo se neozval. Vyměnil jsem tedy snímač polohy otáček, dal novou lambdu (stará nebyla vůbec zapojena), a od té doby to nejede, občas to chytne, ale šíleně to cuká, při startování to střílí do sání. Dal jsem tedy nové svíčky, kabely, rozebral snad všechny kontakty, očistil a opět spojil, vyměnil nějaké hadičky, které tady taky někoho z Vás vypekly, ale vysledek je stále stejný. Někdy chytne a běží celkem klidně. Na volnoběh. Na přidání plynu začne cukat nechce se mu do zatížení. Se vzrůstající teplotou se snižují otáčky, až po cca 15 minutách chcípne a už nechytí. Jindy se mu nechce chytit vůbec, jen střílí do sání. Našel jsem tam za vstřikováním nepojení na hadičku, kam mi žádná nevede a pak takovy bazmek, který je někde po nádržkou na brzdovku, vedou z něj dvě hadičky nekam nezapojené, jedno napojení na hadičku neobsazené a hlavne vede do toho konektor. Mohl by mi někdo poradit, kam co patří, co co znamená, popřípadě kdo by byl ochotný se na to podivat. Jsem z prahy západ, ale po domluvě bych se to pokusil dopravit snad už kamkoliv, hlavně ať do jede. Díky

Ahoj,

tak pekne poporiadku. Vstrekovanie u tohoto motora by malo byt Mono Jetronic, mam taky isty motor na 309. Konektor diagnostiky by mal byt niekde v okoli baterky, je dvojpinovy a zelenej farby. Vzadu na motore ti chyba nejaka hadicka podtlaku, kam ma ist, teraz z hlavy neviem, ale mozem sa zajtra pozriet na moje auto. Ale mam silny pocit, ze ma ist do spinacieho ventilu volnobehu - to je ta vecicka pod nadrzkou brzdovky, ktora je na tretej fotke v kruzku. Funguje to tak, ze ked ide auto na volnobeh, ventil je zavrety a predstih reguluje ECU-riadiaca jednotka motora (teoreticky), ked pridas plyn, ventil sa otvori a predstih sa nastavuje podtlakom. Tebe ta hadicka chyba, takze auto ma asi zly predstih v zatazi, preto moze cukat a mat slaby vykon. Hadicka by mala teda ist zo sania motora vzadu do ventilu a dalsia z ventilu do rozdelovaca (taky klobucik).

Ak si menil snimac polohy otacok - asi si myslel potenciometer skrtiacej klapky, tak pritom treba davat pozor a nasadit ho presne. Ako presne, to presne neviem, nakolko som to este nemenil u seba, takze osobnu skusenost nemam. Pri startovani to teoreticky moze strielat do vyfuku preto, ze je zle nasadeny ten potenciometer a dava zle hodnoty ECU, z coho ta potom dava vela paliva do valca, ktore nezhori, resp. hori mimo spalovaci priestor - striela to.

Skus sa najskor pohrat s tymi hadickami podtlaku - nasadit ich na ten ventil a napis, ci sa nieco zlepsilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S hadickama ti ted neporadim, ale k tomu cukani - mi to delalo kdysi neco podobneho a bylo to spatnym relatkem od palivoveho cerpadla, viz tady:

a jeste se cukani resilo v posledni dobe tady, to bylo nejspise prilisnym utazenim plynoveho lanka:

Mrkni na to, treba to pomuze..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky chlapi díky. Jem kdyby nekdo dokázal popsat, popřípadě sem dát fotku zapojení hadiček. Ty na třetím obr, jak na ně ukazují šipky, ty dvě hadičky jsem měl jen svěšené dolů a nikam nevedly. Vůbec netuším kam by měly být zapojeny. Jinak ten vrchni vystup, jestli jsem pochopil durina, tak by měl vést na ten volný vstup na stříkačce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: TondaS

Díky chlapi díky. Jem kdyby nekdo dokázal popsat, popřípadě sem dát fotku zapojení hadiček. Ty na třetím obr, jak na ně ukazují šipky, ty dvě hadičky jsem měl jen svěšené dolů a nikam nevedly. Vůbec netuším kam by měly být zapojeny. Jinak ten vrchni vystup, jestli jsem pochopil durina, tak by měl vést na ten volný vstup na stříkačce?

Ano, tak nejako. Volny vystup striekacka -> Volny vstup ventilu pod brzdovkou, Vystup z ventilu -> rozdelovac. Este musim na to pozriet u mna, ci to ide tam dozadu na striekacke, ale asi az vecer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedivím se, že Pažout nechce jet, hadice má pěkně pomotaný.

Já mám hadice zapojený takhle(snad správně:D:D:D)

P205-hadice.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.

Takže stručně.

Zprovoznění podtlakové regulace.

Podtlakový ventil viz foto a zapojení hadiček

Kontakt volnoběhu.Zkouška podtlakového ventilu a membrány na rozdělovači.Rize amatérskou metodou:).

-------------------------------------------------------------------------------

Ze všeho nejdřív zastrč červený konektor do ventilu a zkontroluj stav podtlakových hadiček.Zapoj jednu z nich do podtlakové membrány na rozdělovači proved zkoušku podtlakové membrány :)a to tak že usty nasaješ vzniklým podtlakem pokud není membrána poškozená by se ti hadička měla přisávat na jazyk či ret.Pokud je to tak zapoj ji pak do vývodu označeného červenou šipkou.

Druhou hadičku zapoj do vývodu označeného žlutou barvou a ze zadu do vstřikovací jednotky.

-------------------------------------------------------------------------------

Tak to by bylo k zapojení,horní výstup ventilu není zapojen,slouží k uvolnění podtlaku na membránu,při seplém kontaktu volnoběhu,kdy je podtlaková regulace nefunkční.A tím se dostáváme ke zkoušce samotného podtlakového ventilu.Ve vysouvací tyčce nastavovače škrtící klapky(krokový motorek) je integrován kontakt volnoběhu,který ti musí spínat.Při studeném startu by neměl být problém,při ohřátem motoru na provozní teplotu musíš mít zajištěnou dostatečnou vůly lanka plynového pedálu(seřizuješ zarážkou),poněvač vysouvací tyčka nastavovače volnoběhu se zasouvá a nemusel by ti spínat.Zapni klíček do druhé polohy,když pak ručně vychýlíš škrtící klapku(rozpojíš kontakt volnoběhu)měl by si slyšet spínání podtlakového ventilu.Pro jistotu mužeš provést zase zkoušku usty.Odpoj hadičku od vstřikování a podtlakové membrány.Při sepl.kont.vol. by ti koncem hadičky od vstř.nemělo jít nasát při rozpojeném už jo (podtlak muže působit na podtl.membr.na rozdělovači).Když pak uzavřeš kont.vol. a skusíš fouknout do konce hadičky od podl.membr. na rozdělovači mělo by to jít profouknout vzduch bude foukat z nezapojeného horního vývodu.(tzv.uvolníse podtlak působící na membránu)

Pokud vše funguje jak píšu je to v pořádku.

------------------------------------------------------------------------------

Takže ted už jen záleží na stavu tvého rozdelovače,seřizení předstihu,nastavení potenciometru atd.

ještě ti doporučím když jsi měnil ty věci odpoj baterku tak tak na půl hodinky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě kté zkoušce ventilu

"Když pak uzavřeš kont.vol. a skusíš fouknout do konce hadičky od podl.membr. na rozdělovači mělo by to jít profouknout vzduch bude foukat z nezapojeného horního vývodu.(tzv.uvolníse podtlak působící na membránu)" A zase při rozpojeném kont.vol. a při ucpání konce od vstřikování by to logicky profouknout nemělo jít.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teda pánové Vopičí a gogogo, strašně moc děkuju!!!! Že mám bordel v hadicích, to mi bylo jasný, ale takovýto... Hned zítra to udělám podle nákresu a dám vědět. Takhle nádherně popsáno, co kam má jít, to nedokáže zjistit ani mechanik od Domanského(osobní zkušennost). Ještě jednou díky a hned zitra večer dám vědět jak jsem dopadl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gogogo

pro -Vopičí- to je,ale pěkný motor jako nový:super hmm ten bych chtěl.

Díky moc:mad::mad:, snažím se co můžu aby byl v cajku. Nemám rád, když je motor jedna velká olejoblátivá koule.

Původně zaslal: TondaS

Teda pánové Vopičí a gogogo, strašně moc děkuju!!!! Že mám bordel v hadicích, to mi bylo jasný, ale takovýto... Hned zítra to udělám podle nákresu a dám vědět. Takhle nádherně popsáno, co kam má jít, to nedokáže zjistit ani mechanik od Domanského(osobní zkušennost). Ještě jednou díky a hned zitra večer dám vědět jak jsem dopadl.

Zatím nemáš zač:D

Ale musím přiznat,že už jsem zvědavej co večer napíšeš...jak to šlo a jak to pomohlo.

[upravil dne 21/11/07 Vopičí]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vopičí

Nedivím se, že Pažout nechce jet, hadice má pěkně pomotaný.

Já mám hadice zapojený takhle(snad správně:D:D:D)

P205-hadice.JPG

No tak tomu hovorim super nakres.:super

Hadicku k ventilu som mal tiez tam vzadu na striekacke.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem právě skončil. Nasadil jsem hadicku na podtlak rozdelovace a at saju jak kojenec, saju furt. Takže je v čudu ta membrána. Nechá se to opravit nebo to musím koupit celé? Pro dnešek končím, je tam tma a nevidim na to pořádně. A může vubec ten můj problém způsobovat nefunkční podtlaková regulace předstihu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sehnat membránu by neměl být problém třeba vrakoviště,ale nejdřív bych se zeptal přímo v Peugeotu na prodeji dílů.

Diagnostický konektor by měl být u expanzní nádržky s vodou zelená barva dvou pinový,ale diagnostiku si můžeš udělat klíčkém,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jsi neměl zapojené ty hadičky tak ti to přisávalo vzduch hled pod škrtící klapkou,ale neřeknuti jestly to byl zdroj tvých problémů.Pokud máš v háji podtl. přepoj hadičku od vstřikování do horního vývodu podtl.ventilu modrá šipka a odpoj konektor,prostě to vyřadit z činnosti,aby ti to nepřisávalo falešnej vzduch skrze prasklou membránu.

Jinak máš správnou vůly ventilů?

Vyblikání chybového registru klíčkem asi znáš,kdyžtak zadej do vyhledávání.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V Peugeotu bude membrána možná dost drahá a možná se ani neprodává samostatně:myslim, ale zkusil bych tam zajít. Když se v Peugeotu nezadaří, tak bych šel na vrakoviště, jde to celkem lehce sundat, je to tam na pár šroubcích, ale nandat je to už horší a navíc v motoru k tomu není zrovna nejlepší přístup a ani moc místa.

Jinak určitě zkus tu diagnostiku klíčkem, jak píše Gogogo. Diagnostika přes konektor i s kódama chyb je tady: http://auto-diagnostika.com/view.php?cisloclanku=2007060002

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama podtlaková membrána funguje jako uspora paliva.Třeba při rychlosti 90 km/hod by ti mělo stačit jen z lehka šlapat na plyn a auto v pohodě rychlost udrží,to proto že při zavřené klapce je podtlak největší,ten působí na membránu která krze táhlo natočí rozdělovač(zvětší předstih)zvíší se otáčky a jedeto na málo plynu(sám pak mužeš vyzkoušet stači při běžícím motoru odpojit hadičku od podtlakové membrány u podtl.ventilu a násat usty a uvidíš jak otáčky půjdou nahoru).Se vzrustajícím uhlem otevření škr.klapky podltlak mizí.

Předstih zapalování mění sám rozdělovač a to odstředivý.

Co se týče té membrány tak ano drží na dvouch šroubkách,ale kvůly tomu táhlu budeš muset rozebrat i rozdělovač,ale jistý si nejsem,záleží možná na typu.Takže jestly ho budeš sundavat označ si jeho polohu,ta však nemusí být správná,každopádně předstih bych si pak nechal změřit,nemusí být idealní podle toho jak si psal že ti auto v nízkých otáčkách nehtělo jet.Což vypadá na pozážech.(za horní uvratí.)

Taky by to chtělo zkontrolovat stav palce rozdělovače a výko.

-----------------------------------------------------------------------------------

Jinak to že nemužeš nastartovat se ti stávalo i před výměnou "snímač polohy otáček"?(nemáš na mysli potenciometr škrtící klapky?)-hod jsem radši fotku cos to vlastně vyměnil za snímač.

Jinak jestly jde o ten potenciometr tak to muže být hlavní problém proč ti auto nejde nastartovat,má vlastní skušenost.(chtělo si to označit

polohu),ale jeto takové pro a proti,protože výstupní hodnoty odporů na svorkách i hodnoty odporových drah se nemusí schodovat s předchozím snímačem.Pak už je to jen metoda pokusů a omylů,ale v amatérských podmínkách ho nikdy přesně nenastavýš.

Pamatuj však po přestavění polohy potenciometru bys měl odpojit baterku,aby si ECU vymazala staré hodnoty a uložila nové.

-------------------------------------------------------------------------------

Jinak další věc co by mohla způsobovat problémy při startování je čidlo na teplotu motoru pro ECU zelený(taky muže bejt modré náhrada za origo.bosh).Stojí do tří stovek.

-------------------------------------------------------------------------------

Taky si měnil lambdu,pak je tady další možnost a to že máš třeba prasklé výfukové koleno či potrubí před lambdou taky se stává že praskne svár okolo ní,přisává to vzduch,ona pak vyhodnotí chudou směs tu pak obohatí,když ktomu pak připočteš vše ostatní palivová směs může být tak bohatá že není schopná zápalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.