Sign in to follow this  
Followers 0
309Tom

zastavení pomocí rychlosti

25 posts in this topic

může se stát, že když stojím v kopci a hodím tam kvalt, že to auto přesto pojede dolů? dneska jsem měl takovej pocit, že se mu moc stát nechce :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

To výš že jo, záleží na stoupání kopce a jaký máš zařazený rychlostní stupeň (nejjistější je zpátečka)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fusion: Proč myslíš, že by se to nemělo? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já teda dávám jedničku vždy (do kopce nebo z kopce) ale pokud je ten kopec prudší, tak dávám ručku, aby to nenamáhalo spojku a převody. Ten kvalt je tam jen pro sichr.

Jináč samozřejmě možný je, že se auto rozjede z kopce se zařazeným kvaltem. Na jedničku by to ale musel bejt pořádnej prďák.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, a nezabudnut otocit kolesa spravnym smerom, ked sa uz auto rozhodne cestovat bez majitela, tak nech neleti dolu kopcom, alebo do protismeru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiez som videl magora co nezaradil rychlost ani rucnu brzdu. Na zdanlivej rovine zacalo auto naberat rychlost a preletelo dobrou 40-kou cez zastavku plnu ludi az do parku. Nastastie nikto nebol zraneny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono dost záleží i na tom,jak hodně je motor opotřebenej a jaký má tlaky.Ten tvuj jak tak koukám už je skoro dospělej /18/ , tak se pouze na kvalt nespoléhej. Vždy je vhodná kombinace kvalt /1,R/, ruční brzda a dost dám i na vytočený rejd proti obrubníku.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jako zviknete mat zabrzdene auto ruckou alebo rychlostou na rovine pri beznom parkovani. Ked je tam hodena rychlost bez rucky neni nejako namahana spojka a prevody?:myslim:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rychlost zařazuju vždy (síla zvyku) - převážně jedničku (vyšší rychlostní stupně, kor 5tka jsou z kopce takřka bezpředmětné). Ručku dávam jenom z kopce. A v zimě vůbec a nikomu bych to ani moc nedoporučoval na delší stání, kor když mrzne ... :mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

je jedna věc pokud jsou lanovody promazané tak je OK pokud ne tak se zdrží vody a zamrzne.Pokud parkuji v kopci záleží jak stojím bud dám 1 či zpátečku.A pokud stojím někde a nechci dáti ručku tak si jistím i nějakým kamenem pod kolo,zakládací klíny bohužel nevozím:D

[upravil dne 19/11/07 sarkomi]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako většina zde zařazuji první rychlostní stupeň a pokud je potřeba tak použiju i ruční brzdu a přidám pootočení kol proti obrubníku. :papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Schreek

Fusion: Proč myslíš, že by se to nemělo? :myslim

No pokud pak při startování sešlápneš spojku tak to tak nepěkně zaklachtá, nevím jestli to dělá spojka nebo klikovka jak je mirně pootočená a pak se vrací.

Stejnak je nejlepší vytočit rejd a opřít se o obrubník, pak to nemůže nikam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bagr

Ono dost záleží i na tom,jak hodně je motor opotřebenej a jaký má tlaky.Ten tvuj jak tak koukám už je skoro dospělej /18/ , tak se pouze na kvalt nespoléhej. Vždy je vhodná kombinace kvalt /1,R/, ruční brzda a dost dám i na vytočený rejd proti obrubníku.:papa

Chlope, líp bych to nenapsal :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak vas tak slysim, zlaty automat, a zlatejsi C5 - rucka na predek primo na trmeny a brzdi na beton :) Krome komfortu jedna z pramala vyhod automatu, kdyz se tak posloucham :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

jak vas tak slysim, zlaty automat, a zlatejsi C5 - rucka na predek primo na trmeny a brzdi na beton :) Krome komfortu jedna z pramala vyhod automatu, kdyz se tak posloucham :)))

Nevim jak má C5 v automatu řešeno parkování, ale co znám automaty já, tak poloha "P" v kopci bez ručky je dost divná. Ne že by to auto někam chtělo ujet, ale při odbržďování to dává takovou dost divnou ránu a vůbec to vyřazení je celé těžké. Ale uplně nejlepší je, tam vrazit "P" ještě dřív než zastavíš (u novějších aut to asi snad ani nejde - blokování klacku) Já to tam nacpal u R5ky a ten zvuk, co se linul z podkapoty, to bych nikomu nepřál :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

jak vas tak slysim, zlaty automat, a zlatejsi C5 - rucka na predek primo na trmeny a brzdi na beton :) Krome komfortu jedna z pramala vyhod automatu, kdyz se tak posloucham :)))

V tom nevidim výhodu ... maximálně, když to někomu půjčíš, že Ti s tim nebude dělat na sněhu hodiny. Obecně citroeni měly vždycky divnej styl ruček BXo mělo ručku myslim na všechny 4, anebo taky na předek, teď si to nevybavim přesně ... :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.