Sign in to follow this  
Followers 0
hribe

VYMENA SPOJKY NA 405 2.0i (model 92-96) ?

11 posts in this topic

pratele, jelikoz mam tuhou spojku jak hovado, ze me noha v zacpe brni, dospel sem k zaveru, ze ji potreba vymeeeeniti jest ...

spojka sice vypina dobre, ale je fakt tuha a cas od casu se pri rozjedu ozve takovy jako "huceni", coz sacuju na lozisko, takze to bude asi potreba vymenit komplet ...

chci se zeptat, jak je takova vymena narocna, jestli ste to nekdo delal ??? jestli ma smysl se s tim trapit doma, nebo to nechat udelat v servisu ... co sem tak koukal, tak cela spojka by mela bejt asi za cca 5 tis, nebo se pletu ???

dik moc za reakce, hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, cca před 10měsíci jsem nechával měnit 3dílný komplet (lamela,přítlačák a ložisko), byl to originál Valeo (cca5000,-) a vyšlo to na nějakých 7000 s prací,tak se asi vyplatí to přenechat odborníkům. Jinak spojka mi jde stále ztuha jako předtím,asi je na vině spojkové lanko :myslim. I když sem promazal pedály a nepatrně se to zlepšilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to je zajimavej postreh !!! totiz jak rikam, spojka vystavuje dobre a ani nijak neprokluzuje, lozisko (pokud to vubec je lozisko) se ozyva jen zridkakdy - takze v podstate jedinej duvod, proc chci spojku vymenit je ten, ze jde hrozne ztuha - fak me z toho nekdy boli noha, blbe se s tim rozjizdi, blbe se s tim parkuje a dokonce i blbe radi ...

prave sem cet taj na foru, ze spojka je tuha v pripade, pokud uz je vymackana naka pritlacana (nebo vraceci) pruzina a kdyz se vymeni, tak je to vyrazne znat ... alespon to psal nekdo ze 406-kou ...

nerad bych dal 7-ku a mel pak spojku furt tuhou jak beton ...

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam může být víc věcí. Nejčastěji bývají probroušené paprsky přítlačáku od přidírajícího se ložíska. Přidírající se ložisko obyčejně vydává zvuky.... Může být ojetý komínek, co se po něm posunuje ložisko a zároveň od toho ojetého komínku vydřený otvor, což má za následek, že ložisko se na komínku příčí. To lanko samozřejmě vyloučit nelze, ale nebývá to častý případ. A nebo to bude kombinace všech možností.... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

lanko - resp. ja tam nemam klasicky kovovy zilovy lanko, ale takovej umelohmotnej lanovod, nebo to tak vypada, asi to bude nakej lepsi material ... - kazdopadne lanko sem promazaval, pedaly taky .... hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já měl na P405 1.9SRi taky hodně tuhou spojku, zkoušel jsi porovnat s jiným SRíčkem?? Po výměně za Sachs se to o chlup zlepšilo, ale i tak když si tam sedl někdo cizí nebo nějaký "suchar", tak měli co dělat aby ji sešlápli.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Každopádně na spojkový sadě nešetři a nekupuj věc typu STARLINE atp. (jde to pak dost ztuha). Takže VALEO to jistí. Mě stála sada na ropise něco kolem 4ky. Ale jako první bych koupil nový lanko (může být už dost jetý) ... cca 1000,- a zároveň i nový plastík k lanku, kterej je dobrý rovnou vyměnit taky a tím snížíš jeho možný prdnutí. Plastík mají druhovýrobu v benexu za asi 60,- a zápražku k němu v Peugeotu asi za 30,-. Vyměnil byhc pro jistotu oboje. (Plastík u Peugeota asi 300,-). Takže tím bych začal - lanko, plastík, zápražka, jsi tam asi za 1300,- a kdyby se to nezlepšilo, tak teprve potom sada spojky, kor, když Ti ještě šlape a zabírá, jak má ... Já osobně se na ropisovi trápil se spojkou asi rok a nepomohla ani výměna sady, ale výměna lanka ... :papa

Obecně ale mají 405tky o poznání tužší spojky, než jiná auta ... :nevim (co jsem si tedy z vlastních zkušeností stihl všimnout)

[upravil dne 24/11/2007 Neon]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak tak, jak jsem začínal jezdit a nebyl zvyklý co chvílí jezdit s hiným autem tak jsem vždycky po víkendu málem prošláp podlahu ve služební filetě :D

jinak už se mi taky při rozjezdu ozývají ze spojky prapodivné zvuky :grr a doufám že do jara to ještě vydrží, musí!!!:P;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to presne, jak pisete, spojka je tak tuha, ze ma pak clovek totalne namakanou nohu ... kdyz se mnedavno sednul do sierry, tak sem si myslel, ze ma prdly lanko vod spojky, necejtil sem vubec zadnej vodpor, jak uz mam hnatu zdrevenelou ... no, vono to pri jizde az zas tak nevadi, blby je to pri parkovani, nebo treba zacpe - hotovy peklo ... ale co

si budem povidat, kazdy auto ma neco - holt 405ka ma tuhou spojku, desivy razeni, zadni napravu a plasty v interieru - ty cou taky vesely ... ;)

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
je to presne, jak pisete, spojka je tak tuha, ze ma pak clovek totalne namakanou nohu ... kdyz se mnedavno sednul do sierry, tak sem si myslel, ze ma prdly lanko vod spojky, necejtil sem vubec zadnej vodpor, jak uz mam hnatu zdrevenelou ... no, vono to pri jizde az zas tak nevadi, blby je to pri parkovani, nebo treba zacpe - hotovy peklo ... ale co

si budem povidat, kazdy auto ma neco - holt 405ka ma tuhou spojku, desivy razeni, zadni napravu a plasty v interieru - ty cou taky vesely ... ;)

hribe ;)

přesně..když jsem si zvykl na svyho peugeot a sedl mamě do matiza tak jsem si taky myslel že ji prdlo lanko :D byl to velkej nezvyk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

majitel SRi se hlásí.....samo že spojka jde víc ztuha než u jiných aut...ale když si na to člověk zvykne tak už mu to ani nepříjde...a to jsem jel už ve třech 405kách (všechny ročník 93) a spojka tuhá....sedl do Yarise..spojku jsem necítil...sedl do Megana a to samé. Je to prostě asi jen o zvyku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.