Luig Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 Ahoj, nedávno jsem tu řešil problémy s kuckáním 106ky 1,6 1996, motor NFW 74kW a v jakýmsi programu autodata 02 jsem našel ideální hodnoty jaký by měl potenciometr vykazovat a sice: - kontakt 1+3 3300 - 5000 ohmů při zavřený ŠK - kontakt 2+3 1360 ohmů při zavřený ŠK a - kontakt 2+3 7000 ohmů max při otevřený ŠK měřil jsem to ve vymontovaným stavu mimo auto a otáčel s tim ručně a mnou naměřený hodnoty jsou: - 1+3 2600 zavřeno a plynule klesal odpor k 900 při otevřenu - 2+3 890 zavřeno plynule na 2600 otevřeno - 1+2 1900 při zavřeno i otevřeno ptám se tedy, dá se z těchto hodnot usuzovat že je potenciometr v tahu, případně měřil jsem to vůbec správně? Díky:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stalmik Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 no je to zajímavé.podle tohohle by to mělo sedět že je v tahu. Ale nejsem odborník.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luig Odesláno 17. listopad 2007 Autor Sdílet Odesláno 17. listopad 2007 Takže, v kelly jsem si na pultě změřil nový potenciometr a vykazuje naprosto stejný hodnoty jako můj:myslim Ještě mě napadlo, neni možný že by byla vydřená drážka po který běhá jenom v určitých místech a tím pádem by to na hodnoty odporu nemělo vliv? Nemáte někdo doma starý potenciometr který jste měnili kvůli nějaké závadě a po výměně závada zmizela že byste mi ho změřili, třeba i špatný dává dobrý odpor ale je to v té vydřené drážce... Ideální hodnoty seženu, díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 17. listopad 2007 Sdílet Odesláno 17. listopad 2007 je dobry ho merit ruckovym merakem a sledovat hlavne, jestli se odpor meni plynule. mezni hodnoty, si myslim, budou v poradku i u k.o. potenciometru:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luig Odesláno 17. listopad 2007 Autor Sdílet Odesláno 17. listopad 2007 měřil jsem to sice digitálem ale při otáčení se zdálo že se hodnoty mění plynule... Ale težko říct, na to jsem se při měření novýho zas tak nezaměřil, spíš na krajní hodnoty. Ale zas nevim jestli ty "ideální" z programu jsou v pořádku, nejspíš ne když novej poťák má odpory úplně jiný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luig Odesláno 19. listopad 2007 Autor Sdílet Odesláno 19. listopad 2007 Dneska jsem si všimnul ještě jedný věci, když jedu bez plynu např z kopce a pak opět začnu přidávat tak se ze začátku chodu pedálu nic neděje a asi až po cca 5cm jeho chodu chytne a začne zrychlovat. Nemůže to být tím že dráha potenciometru je vydřená ze začátku a nemá kontakt? Neměl by někdo fotku jak vypadá vydřený poťák? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hribe Odesláno 21. listopad 2007 Sdílet Odesláno 21. listopad 2007 ja mam 405-ku, 2.0i 8V (89kW), potenciometr sem meril nedavno, nevyndaval sem ho, nybrz sem odizoloval ty 3 draty a meril primo napeti : 1.27V @ volnobeh 4.5V @ plnej kotel prubeh napeti mezi tim spojitej ... Zabejval sem se s tim protoze sem mel problemy s nepravidlenym chodem na volnobeh a chcipanim. Na diagnostice nezjisitli nic. Nakonec sem jel do LPG firmy, kde mi delali LPG a tam s tim neco udelali - musim zaklepat, dneska je to OK. Co s tim udelali - to nevim, ale podle me neco odflakli behem montaze ... hribe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luig Odesláno 21. listopad 2007 Autor Sdílet Odesláno 21. listopad 2007 Já napětí měřil jenom na přívodní zásuvce do potenciometru, tam to bylo v pohodě... Průser je že se cukání zas pár desítek km vůbec neprojevilo, takže nevim jestli investovat litra do potenciometru nebo ne:bojim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hribe Odesláno 21. listopad 2007 Sdílet Odesláno 21. listopad 2007 hele, ja sem mel taky podezdreni na ten potenciometr (prislo mi to nejvic pravdepodobny, ze bude vydrenej, moje auto je stary 12 let a ma najeto 150 tis.), ale jak rikam - zmeril sem ho a byl naprosto v pohode ... doporucuju ho zmerit jak sem rikal - odizolujes primo draty, na ty se napichnes a meris primo napeti : JEZDEC (pravdepodobne stredni vodic) vs. ZEM ... napeti tam je i bez behu motoru, staci jenom zapout zapalovani do 2-hy polohy ... klapkou si pak hejbes v motoru sam, jasne, ze analogovej (ruckovej merak) je na tohle mereni idelani, ale ja ho taky nemam, podle me se to da ale videt i na digi. multimetru, jestli napeti kolisa nebo je plynuly ... hribe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luig Odesláno 22. listopad 2007 Autor Sdílet Odesláno 22. listopad 2007 aha, já myslel že to co se má plynule měnit je odpor, nikoliv napětí... V jakém rozmezí má tedy napětí běhat a jak poznám že je potenciometr v tahu? Jenom podle toho skokovýho pohybu na multimetru nebo i podle nějakých max/min hodnot? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hribe Odesláno 5. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 5. prosinec 2007 potenciometr je soucastka, co ma 3 vyvody : - plus - minus - jezdec. Mezi plus-minus je furt stejne odpor. Mezi plus-jezdec a mezi minus-jezdec je odpor zavislej na poloze jezdce ... Kdyz na potenciometru mas napeti, (mas ho normalne zapojenej v aute), tak muzes na dratu, co vede k jezdci merit primo napeti ... Kdy ho vyndas a budes ho merit na stole, tak musis merit odpor ... u myho auta (405 SRI), jak uz sem psal : - volnobeh : napeti JEZDEC - minus(zem) je 1.27V - plnej plyn (klapka plne otervena) napeti 4.5V hribe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.