Sign in to follow this  
Followers 0
Luig

Měření odporu potenciometru ŠK

11 posts in this topic

Ahoj, nedávno jsem tu řešil problémy s kuckáním 106ky 1,6 1996, motor NFW 74kW a v jakýmsi programu autodata 02 jsem našel ideální hodnoty jaký by měl potenciometr vykazovat a sice:

- kontakt 1+3 3300 - 5000 ohmů při zavřený ŠK

- kontakt 2+3 1360 ohmů při zavřený ŠK a

- kontakt 2+3 7000 ohmů max při otevřený ŠK

měřil jsem to ve vymontovaným stavu mimo auto a otáčel s tim ručně a mnou naměřený hodnoty jsou:

- 1+3 2600 zavřeno a plynule klesal odpor k 900 při otevřenu

- 2+3 890 zavřeno plynule na 2600 otevřeno

- 1+2 1900 při zavřeno i otevřeno

ptám se tedy, dá se z těchto hodnot usuzovat že je potenciometr v tahu, případně měřil jsem to vůbec správně? Díky:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže, v kelly jsem si na pultě změřil nový potenciometr a vykazuje naprosto stejný hodnoty jako můj:myslim

Ještě mě napadlo, neni možný že by byla vydřená drážka po který běhá jenom v určitých místech a tím pádem by to na hodnoty odporu nemělo vliv? Nemáte někdo doma starý potenciometr který jste měnili kvůli nějaké závadě a po výměně závada zmizela že byste mi ho změřili, třeba i špatný dává dobrý odpor ale je to v té vydřené drážce... Ideální hodnoty seženu, díky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

je dobry ho merit ruckovym merakem a sledovat hlavne, jestli se odpor meni plynule. mezni hodnoty, si myslim, budou v poradku i u k.o. potenciometru:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

měřil jsem to sice digitálem ale při otáčení se zdálo že se hodnoty mění plynule... Ale težko říct, na to jsem se při měření novýho zas tak nezaměřil, spíš na krajní hodnoty. Ale zas nevim jestli ty "ideální" z programu jsou v pořádku, nejspíš ne když novej poťák má odpory úplně jiný:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska jsem si všimnul ještě jedný věci, když jedu bez plynu např z kopce a pak opět začnu přidávat tak se ze začátku chodu pedálu nic neděje a asi až po cca 5cm jeho chodu chytne a začne zrychlovat. Nemůže to být tím že dráha potenciometru je vydřená ze začátku a nemá kontakt? Neměl by někdo fotku jak vypadá vydřený poťák? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam 405-ku, 2.0i 8V (89kW), potenciometr sem meril nedavno, nevyndaval sem ho, nybrz sem odizoloval ty 3 draty a meril primo napeti :

1.27V @ volnobeh

4.5V @ plnej kotel

prubeh napeti mezi tim spojitej ...

Zabejval sem se s tim protoze sem mel problemy s nepravidlenym chodem na volnobeh a chcipanim. Na diagnostice nezjisitli nic. Nakonec sem jel do LPG firmy, kde mi delali LPG a tam s tim neco udelali - musim zaklepat, dneska je to OK. Co s tim udelali - to nevim, ale podle me neco odflakli behem montaze ... hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já napětí měřil jenom na přívodní zásuvce do potenciometru, tam to bylo v pohodě...

Průser je že se cukání zas pár desítek km vůbec neprojevilo, takže nevim jestli investovat litra do potenciometru nebo ne:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele, ja sem mel taky podezdreni na ten potenciometr (prislo mi to nejvic pravdepodobny, ze bude vydrenej, moje auto je stary 12 let a ma najeto 150 tis.), ale jak rikam - zmeril sem ho a byl naprosto v pohode ...

doporucuju ho zmerit jak sem rikal - odizolujes primo draty, na ty se napichnes a meris primo napeti : JEZDEC (pravdepodobne stredni vodic) vs. ZEM ... napeti tam je i bez behu motoru, staci jenom zapout zapalovani do 2-hy polohy ... klapkou si pak hejbes v motoru sam, jasne, ze analogovej (ruckovej merak) je na tohle mereni idelani, ale ja ho taky nemam, podle me se to da ale videt i na digi. multimetru, jestli napeti kolisa nebo je plynuly ...

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, já myslel že to co se má plynule měnit je odpor, nikoliv napětí...

V jakém rozmezí má tedy napětí běhat a jak poznám že je potenciometr v tahu? Jenom podle toho skokovýho pohybu na multimetru nebo i podle nějakých max/min hodnot? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

potenciometr je soucastka, co ma 3 vyvody :

- plus

- minus

- jezdec.

Mezi plus-minus je furt stejne odpor.

Mezi plus-jezdec a mezi minus-jezdec je odpor zavislej na poloze jezdce ...

Kdyz na potenciometru mas napeti, (mas ho normalne zapojenej v aute), tak muzes na dratu, co vede k jezdci merit primo napeti ...

Kdy ho vyndas a budes ho merit na stole, tak musis merit odpor ...

u myho auta (405 SRI), jak uz sem psal :

- volnobeh : napeti JEZDEC - minus(zem) je 1.27V

- plnej plyn (klapka plne otervena) napeti 4.5V

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.