pyžik

U které spol. tankujete?

97 posts in this topic

Chci se zeptat u které společnosti tankujete?Jestli možno důvod.

Měl jsem Astru(diesel), dost starou,tak jsem o tom nepřemýšlel,bylo mi jedno kde.Ta spapala všechno(friťák nelil).

Teď u Shell (taky diesel),mám jí naproti,OMV 500m. Myslím si že mají kvalitu stejnou:myslim Vedle je Unicorn ale tam mám strach o kvalitu.

Děkuji za odpověď.

[upravil dne 16.11.2007 pyžik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sranda je, že unicorn, benzina a třeba shell mají stejného dodavatele,ne? Takže když byla v televizi nouva aféra s vadným palivem(nafta v benzínu, nebo benzín v naftě, ... už nevim :myslim), tak se ukázalo, že měli problém všichni řidiči tankující v daný den u výše uvedených benzinek, bo ty benzinky maj stejnýho dodavatele.

Rozdíl bude v aditivech. Ti lepší/dražší by měli palivo aditivovat.

Já osobně beru u benzny, bo ji mam přicestě a bo mají "pečeť kvality" (dle jakési kontroly) a vůbec - neslyšel sem, že by benzina měla problém s kvalitou. (a taky na benál od benziny dojedu dál - ověřeno systémem plná nádrž na benzině, plná nádrž v benzince Makra - vynulování a dojezd na svítící hladové oko).

Jo a taky sem slyšel v rádiu, že je rozdíl v oktanových číslech, že třeba konkrétně benzina to prodává jako 95ku, ale v reálu to má víc (97 tušim).

Shellem neuděláte chybu,s OMV mám taky dobrý zkušenosti, benzina jakbysmet. Zklamal mě agip, o zbytku se nebavim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo, je to o aditivech a celkové péči (kvalita a stav nádrží atd.).

Agip nemusím a Benzině se pokud možno zdálky vyhýbám. Kvalitou prej nic moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tankuju v Makru. Natural 95. Důvody jsou tři. 1. to mám blízko. 2. jsou nejlevnější a navíc mám 50hal/l slevu. 3. Je to velká firma a pokud by se stalo, že mi nekvalitním nebo zaměněným palivem zničí motor, nebude problém s krytím škody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tý doby co dokonce i do JH pronilo "ONO", beru N95 tam.Před tím jsem bral u OMV a žádný rozíl nepociťuju, (kromě ceny) :P:P:P:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

tankuju na Shellu, predtim jsem bral benzin na EO a rozdil znatelnej, jak na chodu motoru tak na spotrebe..:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ticcino : Ad makro. Jak sem psal -> hůř to jelo (pocitově) a mělo to větší spotřebu (ověřeno). Možná je ta 1.4 8v citlivější na kvalitu paliva, fakt nevim.

Jestli se ti zničí motor, tak určitě ne ze dne na den. Tady ti nikdo moc nepomůže - leda že by popletli stojany a ty bys vzal něco špatnýho místo benzinu.

Možná by bylo ideální jednou za čas vzít plnou nádrž nějakýho echt dobrýho paliva (rozuměj vyšší oktan a plně aditivovaný), aby se vozítko trochu pročistilo (usazeniny, vstřiky atd).

Stejnak si ale myslim, že na levnějším benzínu člověk zase tolik neušetří (nižší výkon, vyšší spotřeba)

Chtělo by to najít na webu test benzinek - benzinových společností (vim, že se dělaly rozbory paliv u všech benzinek a výsledky....výsledky si nepamutuju:D vim, že S hell, oMV a benzina dopadli dobře).

Na druhou stranu je pravda, že benzíny nejsou tak citlivý na kvalitu paliva (narozdíl od dýzlů, kde je fakt potřeba si dávat pozor).

Ať vám to sqvěle jezdí, dopřejte svým plechpvým mazlíkům jednou za čas kvalitní papání :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

tanagy: Samozřejmě jsem vyzkoušel i kvalitní 98 oktan. Kromě toho, že byl o 10% dražší nežli normální Nat95 jsem nezaznamenal žádnej rozdíl. Spotřeba stejná, výkon stejnej, naopak se mi zdálo, že motor jede víc ostře a je hlučnější.

Kdy jsem si ovšem všimnul, že radikálně vzrostla spotřeba, je teď jak je mráz. Dokud teploměr neukazuje kolem 80 stupňů (což trvá cca 5 minut jízdy) tak to žere řekněme 9 (na čtyřku, mírný kopec nahoru - skoro rovina, 60km/h). Po ohřátí pod 8. Bohužel mi cesta do práce trvá asi 8 minut, tak mám nepříznivý průměr. Po vynulování a cca 150km to bylo 9,4 litru. Pak jsem dal Liberec -> Jičín a zpět a spotřeba klesla na 8,2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mě při natur.98 klesla spotřeba asi o 3deci, pozorováno v létě.Spotřeba v zim.období jde dost nahoru, nejhorší je jet v zimě 10km usek,třeba dvakrát zastavit,vypnout motor a znovu se rozjet,307SW,1,6benz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tankuju Globusu na Zlicine, maj levny benzin a zatim zadny problem, snad to maj v poho, jezdi tam mraky lidi. obcas u OMW beru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě k tomu zahřívání motoru v zimním období. Kdysi sem řešil to, že se mi na 206tce ukazuje na budíku teplota motoru kolem 70ti stupňů. Měřením teploty vody v chladiči se přišlo na to, že mi špatně ukazuje rafika (nebo je špatný čidlo dávající údaj o teplotě na budíky). Termostat dobrej, teplota vody taky....Ale co sem chtěl říct - v severských zemích jsou prý termostaty naladěný na jinou otevírací teplotu, takže se motor dřív zahřeje atd.

Takže rada - na zimu si vyměňte termostat za "zimní" a zakryjte si přední masku auta hadrem nebo papundeklem :mrk:mrk (jak se to dělávalo u starých škodovek - a vlastně nejen u nich :papa)

[upravil dne 16.11.07 tanagy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při plný nádrži (u mne 60 l) při rozdílu cca 0,50 kč na litru toho člověk moc neušetří.U nás neni moc s čeho vybírat.Buď SHELL nebo EUROOIL takže neni nad čim přemejšlet.Tankoval jsem kdysi i někde jinde než na SHELL a stalo se mi že jsem měl pak do nádrže rezavou čůrku.Levným palivům se raději vyhýbám :roker.Vědšinou se to někde odrazí (větší spotřeba,lenivost mot.,nemluvě o nákladech na opravu např.:pal.čerpadlo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tankuju všude, kde se namane (jen to občas propláchnu V POWER DIESELem od SHELLu) a zatím bez problému.

Co se týče papundeklu přes chladič, sorry, ale právě proto, že nemám Š105/120 u mě nikdy papundekl ani nějaká jiná kravina u chladiče nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medvěd: To s tím přikrytím chladiče byl samozřejmě ftip (doufám, žes to tak vzal - i když to podle tvého příspěvku tak nevypadalo). Pro připomenutí věcí ne až tak minulých sem si dal práci a našel jsem na netu vychytávku, kterou jsem měl namysli - socialistický tuning nejvyššího stupně :D:D:D masakr prostě. Kožený návlek na chladič - opatřený nejspíš "cvoky" pro pohodlnější aplikaci na vozidlo :potlesk:potlesk

No a jelikož nechci jen tak kecat a nedržet se tématu, tak tady máte stránku s vyčerpávajícími informacemi ústavu paliv a mazil

btw, benzina RULEZ

http://www.dobrapumpa.cz/cs/obsah/cerpaci-stanice-s-peceti-kvality

[upravil dne 16.11.07 tanagy]

post-0-14109596994721_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.