Sign in to follow this  
Followers 0
I3enny

Ventilátor CHladiče

27 posts in this topic

Čus lidičky mám 406 2.0 HDi r.v.1999 nový model a mám takovou patáliji s ventilátorem chladiče. Ten co tam byl byl roztřískanej a vedli zněj 2 dráty do takovýho konektoru no a těd jsem koupil jinej a z toho vedou taky 2 silný dráty a ještě 3 slabný...

Nevíte někdo z jakýho modelu to může bejt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tohle http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=1&browse_page=0#img je motor ventilátoru chladiče s elektronickou regulací otáček. Má 5 vývodů (2 tlusté a 3 tenké). Takhle http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&browse_page=0&view_page=6#img je s kabeláží. Může být trochu odlišná (bez relé). Motor je na vyšší napětí než 12 V a při 12V se točí pomalu. Vyšší napětí pro rychlé otáčky je záležitost měniče, který je součástí motoru (pod přívodním konektorem) a je to řízený z ECU. Byly v modelech r. 2003-2004 a pouze 1 ventilátor. Pokud je motor jen se dvěma vývody, tak je to klasika, kde je motor na 12V a regulace otáček do pomala je pomocí odporů, které se spínají relátky nebo kombinace 2 ventilátorů a odporů.

[upravil dne 15/11/07 ladak]

Share this post


Link to post
Share on other sites

:papa Potřeboval bych poradit, na diagnostice mi vymazali chybu ventilátoru chladiče, a technik říkal že bude asi vadný odpor. tak jsem se na ně doma podíval a že je proměřím. Je tam odporový drát v sérii s nějakou polovodičovou součástkou a nemůžu nic naměřit. Odporové spirály jsou vpořádku, ale tu součástku nemůžu změřit, ani jako diodu ani odpor.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vem si pořádný multimetr, tím pořádným myslím takový, který dokáže měřit i miliohmy, a měř. A měř od pokojové teploty až po těch 80°C nebo i víc, a uvidíš. Něco určitě naměříš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měřil jsem to PU 510 kou, taky jsem si říkal že by to mohly být termistory, tak jsem je zahříval, ale pořád nekonečno i v rozsahu do 200M.:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

A opačně jsi zkoušel měřit, to znamená ne megaohmy, ale miliohmy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

miliohmy:myslim, stím jsem se nikde nesetkal, jsem silnoproudař a ani neznám žádný měřák který by to změřil. to je nesmysl proč by tam byly honoty v miliohmeh, a i kdyby tak by mi měřák neukazoval nekonečno ale nula nula nic ohmů.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: papa

ještě jedna ostřejší:

:superTak, už vím, ta součástka je \"tepelná pojistka\" jenže nevím:myslim jak zjistím jaká tam byla tepelná hodnota.http://www.gme.cz/cz/index.php?page=electronic&id=06166

Share this post


Link to post
Share on other sites

dle serviceboxu jsou tam dva ty odpory data jsou tu

10

1267 E3

01 ODPOR

0,8 OHM

NR - ČERNÁ

- VZNĚTOVÝ MOTOR TURBO DW10TD

11

1267 A9

01 ODPOR

0,54 OHM

GR - ŠEDÁ

- VZNĚTOVÝ MOTOR TURBO DW10TD

ale nedostal jsem se dál kolik stojí

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jo , ale v serii jsou tepelné pojistky a nevím při jaké teplotě se mají přerušit. ta pojistka stojí kolem 15,-kč ty pojstky jsou různé, asi od 70 do 240 stupňů. Těď se chystám do GM elektonik a neco koupím.:D:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mi to jasné na tom není někde něco napsáno ? koukal jsem že tam jsou jen ohmy a obj číslo ,škoda že tam nejsou i st.Koukal jsem i na citroeny forum ale data jsem zatím nenašel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koupil jsem pojistky TSF 172, tedy na 172st. myslím že při poruše se zvedne proud tím se odporový drát zahřeje, nebo rozžhaví a pojistka se přeruší. Nebo myslíte že by ty stupně měly být nižší:myslim

post-0-14109606980215_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto jsou tepelné pojistky, které se používají například v některých ohřívačích vody. Je jich několik druhů podle proudu (max. proud, který přes ně může trvale téct, ale ne proud při jehož překročení chrání) a pak podle max. teploty. Teplota, na jejíž překročení chrání je maximální teplota v prostředí ve kterém jsou umístěny - jinak se nevratně přeruší. Toto je ta správná ochranná funkce. Takže při závadě se odporový drát rozpálí a teplota povrchu se přenáší i na tepelnou pojistku a ta vykoná co vykonat má.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.