bruzkin Odesláno 14. listopad 2007 Sdílet Odesláno 14. listopad 2007 Čau, potřeboval bych poradit jakou výkonnovou specifiakci oleje pro Peugeot 206 a motor 1.9 diesel. R.v. 2001 Chtěl bych tam dát Castrol Magnatec 10W/40. Dík za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikagen Odesláno 14. listopad 2007 Sdílet Odesláno 14. listopad 2007 Tento olej jsem také dával do svého Peugeotu 106 1,5diesel r.r.1998 - domnívám se, že je to kvalitní olej, kterým nic nezkazíš. Také záleží v jakých podmínkách auto jezdí - podle průměrných teplot a dle tabulky v Čr je polosyntetický olej 10w40 ideální Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 14. listopad 2007 Sdílet Odesláno 14. listopad 2007 U benzínu bych se Catrolu nebál, ale do diesela bych ho nedoporučil.Mnohem vhodnější je třeba Total nebo Esso (Mobil), které nakonec doporučuje i samotný výrobce.Pak určitě Shell nebo také Texaco. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondr4 Odesláno 15. listopad 2007 Sdílet Odesláno 15. listopad 2007 Původně zaslal: MartinR U benzínu bych se Catrolu nebál, ale do diesela bych ho nedoporučil.Mnohem vhodnější je třeba Total nebo Esso (Mobil), které nakonec doporučuje i samotný výrobce.Pak určitě Shell nebo také Texaco. To by mě zajímalo jestli máš nějaké racionální důvody k tomu co píšeš. Znáš snad detailně chemické složení těch olejů, účastnil ses prověřování a měření výkonnosti olejů od těchto výrobců ? Jinak to má stejnou hodnotu jako když napíšeš, že Nokie jsou nevhodný lepší je Siemens a Motorola... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxo Odesláno 15. listopad 2007 Sdílet Odesláno 15. listopad 2007 Ahoj. Oleje Esso a Total odporuca Peugeot pre vsetky svoje auta, ne len pre dieslove, akurat nejsu rovnake pre dieslove a pre benzinaky. Ide len oto, ze ked sa vyvyja nejaky druh motora, automobilka spolupracuje na vyvoji s nejakou petrolejarskou firmou, aby zistila optimalny olej do motoru podla ruznych kriteriri. Takze z tejto spoluprace sa vyvodzuju aj marketingove dopady. Ale ked tam das olej rovnakych specifikacii, ktori na zaklade spoluprace zistili, je jedno jaku znacku si vyberes. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 15. listopad 2007 Sdílet Odesláno 15. listopad 2007 API/ACEA: CF/B3-96 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest zdhof Odesláno 15. listopad 2007 Sdílet Odesláno 15. listopad 2007 jak tady napsal nade mnou API/ACEA: CF/B3-96. Je to norma olejů, značka je nepodstatná. Důležité je to označení CF, kdy C je druh oleje a F jeho zatížitelnost. Už písmeno D je pro běžné diesely dostatečné F je naprosto supr. Nejlepší co se vyrábí pro ne-speciální účely je G. Pak ještě viskozita 10W/40 je v pohodě. Rozsah 5W je od -30st. C, 10W je od -25 nebo tak nějak. Hlavně ne syntetiku, ta je do rychloběžných motorů. Na pánvích kliky je špatný hydro efekt a při větších tlacích u dieselů může rychleji začít klepat. Kvůli delším intervalům výměny polosyntetiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 15. listopad 2007 Sdílet Odesláno 15. listopad 2007 Řekl bych, že je na každém, jak a co se rozhodne použít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DJJD2 Odesláno 15. listopad 2007 Sdílet Odesláno 15. listopad 2007 No v podstate je uplne jedno, pro jakeho vyrobce se rozhodnete. Dulezite na Oleji jsou pouze : Viskozitni koeficient : pro tento motor nejlepe - 10W (zimni do -30°C = hranice cerpatelnosti) /40 (letni s viskozitou 12,5 - 16,3 pri 100°C) u zimni specifikace xW je cim nizsi, tim do nizsi teploty, ale u letni specifikace hraje roli viskozita pri 150°C (zvlast u nafty), takze NEPOUZIVAT jinou letni tridu, nez doporucuje vyrobce pro dany motor !!!!! potom jsou vykonnostni specifikace ACEA a API (malymi pismeny na lahvi) pro naftovy motor doporucuji ACEA A3/B4 (levny je Paramo nebo Cinol) - A - je specifikace pro pouziti v benz. motoru a - B je specifikace pro naftovy motor (B4 = pro vysokou zatez s moznosti prodlouzeni intervalu vymeny, mozno i pro dieselove motory s primym vstrikovanim) - E jsou pro tezka uzitkova vozidla se vznetovymi motory (i s ohledem na emisni normy) - hodne kvalitni oleje maji E4,E5 - E6 a E7 se vztahuji hlavne k pouzitemu systemu katalyzatoru a systemu spalovani(u nakladaku) Specifikace API je americkou obdobou ACEA a lze podle ni posoudit vhodnost oleje dle stari vozidla : SL - Pro vsechny soucasne i starsi motory SJ - Pro motory 1996 a starsi (doporucuji pro starsi motory - zerou min olej a maji tissi studene starty - olejovy film je tlustsi a odolnejsi - u novych motoru, zvlast vysoko otackovych ale hrozi zhorseny chod ve vysokych otackach - u nafty jsem rozdil nezaznamenal) Na vyrobci oleje vpodstate nezalezi, protoze stejne musi splnit dane specifikace a vlastnosti oleju od ruznych vyrobcu se pri stejnych specifikacich lisi jen opravdu malo az vubec. Takze neplatte zbytecne za znacku ! Na strankach www.oleje.cz se dozvite spoustu zajimavych veci, ktere Vam pomohou setrit motor i penezenku (mel jsem zname na VSCHT a spoustu veci jsme overili merenim). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
klumir Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 známý,co se zabývá distribucí olejů říkal,že v dané cenové relaci jsou všechny oleje stejné,že to v podstatě teče z jednoho kohoutku.prostě ulej za 200 kč/l je stejný jak od valvoline,nebo shelu a zase stejné je to,když stojí třeba 600kč/l .prostě kvalita stojí peníze a je jedno od koho...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.