Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jaká vykonnová specifikace pro motor 1.9 diesel


bruzkin

Recommended Posts

Tento olej jsem také dával do svého Peugeotu 106 1,5diesel r.r.1998 - domnívám se, že je to kvalitní olej, kterým nic nezkazíš.

Také záleží v jakých podmínkách auto jezdí - podle průměrných teplot a dle tabulky v Čr je polosyntetický olej 10w40 ideální

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MartinR

U benzínu bych se Catrolu nebál, ale do diesela bych ho nedoporučil.Mnohem vhodnější je třeba Total nebo Esso (Mobil), které nakonec doporučuje i samotný výrobce.Pak určitě Shell nebo také Texaco.

To by mě zajímalo jestli máš nějaké racionální důvody k tomu co píšeš. Znáš snad detailně chemické složení těch olejů, účastnil ses prověřování a měření výkonnosti olejů od těchto výrobců ? Jinak to má stejnou hodnotu jako když napíšeš, že Nokie jsou nevhodný lepší je Siemens a Motorola...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Oleje Esso a Total odporuca Peugeot pre vsetky svoje auta, ne len pre dieslove, akurat nejsu rovnake pre dieslove a pre benzinaky. Ide len oto, ze ked sa vyvyja nejaky druh motora, automobilka spolupracuje na vyvoji s nejakou petrolejarskou firmou, aby zistila optimalny olej do motoru podla ruznych kriteriri. Takze z tejto spoluprace sa vyvodzuju aj marketingove dopady. Ale ked tam das olej rovnakych specifikacii, ktori na zaklade spoluprace zistili, je jedno jaku znacku si vyberes. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak tady napsal nade mnou API/ACEA: CF/B3-96.

Je to norma olejů, značka je nepodstatná. Důležité je to označení CF, kdy C je druh oleje a F jeho zatížitelnost.

Už písmeno D je pro běžné diesely dostatečné F je naprosto supr. Nejlepší co se vyrábí pro ne-speciální účely je G.

Pak ještě viskozita 10W/40 je v pohodě. Rozsah 5W je

od -30st. C, 10W je od -25 nebo tak nějak. Hlavně ne syntetiku, ta je do rychloběžných motorů. Na pánvích kliky

je špatný hydro efekt a při větších tlacích u dieselů může rychleji začít klepat. Kvůli delším intervalům výměny polosyntetiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v podstate je uplne jedno, pro jakeho vyrobce se rozhodnete. Dulezite na Oleji jsou pouze :

Viskozitni koeficient : pro tento motor nejlepe - 10W (zimni do -30°C = hranice cerpatelnosti) /40 (letni s viskozitou 12,5 - 16,3 pri 100°C)

u zimni specifikace xW je cim nizsi, tim do nizsi teploty, ale u letni specifikace hraje roli viskozita pri 150°C (zvlast u nafty), takze NEPOUZIVAT jinou letni tridu, nez doporucuje vyrobce pro dany motor !!!!!

potom jsou vykonnostni specifikace ACEA a API (malymi pismeny na lahvi) pro naftovy motor doporucuji ACEA A3/B4 (levny je Paramo nebo Cinol)

- A - je specifikace pro pouziti v benz. motoru a

- B je specifikace pro naftovy motor (B4 = pro vysokou zatez s moznosti prodlouzeni intervalu vymeny, mozno i pro dieselove motory s primym vstrikovanim)

- E jsou pro tezka uzitkova vozidla se vznetovymi motory (i s ohledem na emisni normy) - hodne kvalitni oleje maji E4,E5 - E6 a E7 se vztahuji hlavne k pouzitemu systemu katalyzatoru a systemu spalovani(u nakladaku)

Specifikace API je americkou obdobou ACEA a lze podle ni posoudit vhodnost oleje dle stari vozidla :

SL - Pro vsechny soucasne i starsi motory

SJ - Pro motory 1996 a starsi (doporucuji pro starsi motory - zerou min olej a maji tissi studene starty - olejovy film je tlustsi a odolnejsi - u novych motoru, zvlast vysoko otackovych ale hrozi zhorseny chod ve vysokych otackach - u nafty jsem rozdil nezaznamenal)

Na vyrobci oleje vpodstate nezalezi, protoze stejne musi splnit dane specifikace a vlastnosti oleju od ruznych vyrobcu se pri stejnych specifikacich lisi jen opravdu malo az vubec. Takze neplatte zbytecne za znacku !

Na strankach www.oleje.cz se dozvite spoustu zajimavych veci, ktere Vam pomohou setrit motor i penezenku (mel jsem zname na VSCHT a spoustu veci jsme overili merenim).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

známý,co se zabývá distribucí olejů říkal,že v dané cenové relaci jsou všechny oleje stejné,že to v podstatě teče z jednoho kohoutku.prostě ulej za 200 kč/l je stejný jak od valvoline,nebo shelu a zase stejné je to,když stojí třeba 600kč/l .prostě kvalita stojí peníze a je jedno od koho......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...