Sign in to follow this  
Followers 0
Scholtz

1.9D - zámena čerpadla Lucas za Bosch

21 posts in this topic

Zdravím,

tečie mi čerpadlo Lucas (viď predchádzajúci dotaz). Viacerý ľudia mi odporúčajú výmenu za Bosch. Nikto však nevedel povedať, či stačí vymeniť čerpadlo alebo nie resp. čo všetko treba vymeniť. A keďže to zaujíma viacerých ľudí (napr. dodino sa na to tiež pýtal) tak som trochu skúmal a zistil som toto:

- oddie mi písal, že bude treba zrejme vymeniť aj ozubené koleso - to nie je pravda (obe kolesá majú rovnaké katalógové číslo tak predpokladám, že teda budú rovnaké).

- uchytenie je tiež rovnaké

- bohužiaľ ale treba vymeniť všetko medzi čerpadlom a spalovacou komorou alebo ako to mám pomenovať - proste čerpadlo+trubky ku tryskám+trysky+ešte zopár drobností.

Jasnejšie to asi bude s priložených obrázkov.

Bol som rozhodnutý vymeniť to čerpadlo za Bosch. teraz o tom začínam silno uvažovať resp. výmena prichádza do úvahy jedine v tedy ak by som za nejaký rozumný peniaz zohnal tento komplet.

No a moja otázka je: Mám možnosť zohnať takýto komplet za 4500,- Sk (čerpadlo+trysky) lenže sa jedná o čerpadlo Bosh VE4/8F22300R425-6 (0 460 484 070, 0 986 440 095). Jedná sa o čerpadlo z motora XUD9 (pritom do týchto motorov sa montovalo viacero Bosch čerpadiel). Ja mám motor DW8 a tam by malo ísť čerpadlo VE4/9F2425R804-1 (0 460 494 467, 0 986 440 164) (do týchto motorov sa montoval len tento jeden druh čerpadla, dokonca sa toto čepradlo montovalo aj do motora DW8B). Neviete niekto náhodou, či je medzi týmito čerpadlami veľký rozdiel? Možem ho použiť aj keď sa nejedná o orig. čerpadlo pre môj motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolo nevím, musíš přendat štefty v držáku do těch druhých děr, musíš mít jiné trubky, vstřiky můžou zůstat, akorát nechat přejet tlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mě to předělat nešlo pác když se to nastavylo tak přečuhoval klínák. Takže jsem musel koupit lucase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záměna Lucase za Bosch je možná, jak už někdo psal musíš posunou upevňovací šrouby čerpadla, vyměnit vstřikovací trubky a buď nechat přeštelovat vstřiky na vyšší tlak nebo je vyměnit za bosch. Jinej problém by v tom neměl bejt. Velikost předvstřiku se dá najít v katalogu, podle čísla na čerpadle, takže i když tam dáš jiný čerpadlo než tam bylo bude to jezdit bez problému, teda po seřízení:D:D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pokud je to čerpadlo z XUD9, tak na DW8 bych ho asi nedával. Přeci jen nějaká odlišnost v těch motorech je - ale když to někdo zkusí, aspoň budem vědět.

Co se týče kola, je jich víc a liší se vysazením a průměrem díry (čerpadla mají různě dlouhou hřídel a různé průměry, a to i od jednoho výrobce! - jen Bosch má určitě 2 různá kola, možná i 3) - takže to sedět může a nemusí.

Co se týče otevíracího tlaku vstřikovačů - u atmosférického dieselu bývá pro oba systémy 13MPa, takže v tom případě mohou zůstat původní - pokud ale má to staré a nové čerpadlo odlišné, je lepší vyměnit (nebo přeseřídit) i ty vstřiky.

Trubky ke vstřikovačům jsou skutečně u různých čerpadel různé, ty je třeba vyměnit taky.

Jiná poloha šteftů v držáku byla již zmíněna, já dodám, že jsou dva druhy držáku - zadní úchyt čerpadla může být ve dvou vzdálenostech, takže i toto je třeba zjistit předem.

Suma sumárum - pokud se to čerpadlo nedávalo na DW8, nešel bych do toho a opravil to původní.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie má pravdu kola na čerpadlech jsou opravdu různá, z mojí zkušenosti vím, dělali sme to na 1.8td kámoš tam měl lucase a chtěl bosche takže sme vyměnili komplet čerpadlo i s kolem, držák čerpadla a trubky ke vstřikům a jezdí to úplně v pohodě, nebál bych se toho:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkial si zohnal tie obrazky cerpadiel?mna by este zaujimalo ci sa lucasy ktore sa davali do peugeotov davali aj do inych aut trebars do fordov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lucasy su citlive na necistoty a vodu v nafte.preto by asi nebolo na skodu este jeden maly a priehladny (aby sa mohlo zistit zavzdusnenie systemu)filter priamo pred cerpadlo a nejake aditivum ktore viaze vodu v nafte--ak take existuje-mozno denaturovany lieh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodino:

- všetky obrázky sú z service.citroen.com

- či sa dávali tie Lucas čerpadlá aj do iných aut to neviem ale našiel som, že do týchto motor sa dávalo asi 10 podtypov (či čo) týchto čerpadiel

oddie:

- súhlasím s tebou - pokiaľ to nie je orig. čerpdalo na môj typ auta tak ho tam nedám

Takže som začal zhánať komplet sadu (teda aj s tým kolesom) + som sa informoval koľko by stálo pretesnenie toho môjho čerpadla - potom sa rozhodnem podľa rozdielu cien. Samozrejme zatiaľ sa prikláňam k prerobeniu na Bosch.

Oddie ešte navrhoval, že keďže mi to tenčie len popri oske (zatiaľ ;), tak že by som to mal skúsiť pretesniť. Ale v predchádzajúcom dotaze ma ľudia od toho odhovárajú:

- Marcel505: Tipuji to na o-ring. Vyměnit to jde, jenže to čerpadlo musíš fakt rozpůlit, a pak když ho dáváš dohromady tak musíš opatrně něco nějak aby ti tam drželo dohromady, a je tu nebezpečí, že ti to vypadne a ty to čerpadlo pak tak smontuješ, a pak kdo ví co by se stalo.

- filas1: přetěsnit to snad lze ale není to jednoduchý, musí se rozpůlit čerpadlo

Tak ako to teda je, dá sa to podomácky pretesniť alebo nie?

A ešte jedna otázka: píšete tu niečo o nastavení vstrekov. Keď vymením komplet (koleso+čerpadlo+trubky+trysky) budem musieť niečo štelovať/nastavovať? To ale doma asi nenastavím alebo áno?

PS: všetkým som vám veľmi veľmi veľmi ... povďačný, že sa mi snažíte pomôcť a ospravedlňujem sa ak dávem zlé/blbé/sprosté otázky. Nie som totiž vyučený automechanik ale zasa som manuálne zručný+trošičku tomu rozumiem+som chápavý+už som opravoval Fiat 126p a Fiat 500+bežná údržba iných aut (Multicar M25, Peugeot 106 1.5d). Píšem to aj kvôli tomu aby ste vedeli zhodnotiť, či to dokážem doma sám spraviť alebo nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

az su na ozubenom kole cerpadla nejake rysky ktore sa maju kryt s ryskami na telese motora a je to take iste cerpadlo tak si to urobis aj sam. ale ak nie ako dosiahnes aby cerpadlo vstreklo palivo do toho valca ktory je prave v hornej uvrati?pozor na to aby sa nestretol piest z prave otvorenym ventilom .radsej nech ti to urobi nejaky diesel odbornik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kolech a na bloku nejsou rysky, ale v kolech jsou přímo díry na 8M šrouby a proti tomu musíš najít v bloku motoru závity a tim si zablokuješ rozvod a zároveň ho máš pořádně nastavenej a třetí díra je v bloku dole za starterem přímo do setrvačníku. Pokud se ti tyhle tři kryjou tak se ti to nemůže potkat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak som si zisťoval čo a ako:

- pretesnenie by stálo caa 7.000,-Sk (ponuka z dvoch firiem)

- použité neviem zohnať, na inzerát som volal asi 8 ľudom a všetci majú Lucas

- na jednom vrakovisku mi ponúkajú komplet (aj truby a trysky) Bosch za 12.000,-Sk :(

Takže neviem neviem čo mám robiť. S tým ma napadlo: je najaký rozdiel v prevádzke tých čerpadiel? Ja som našiel toto:

- Po studenom štarte má nepríjemný chrapľavý zvuk, za čo môže vstrekovacie čerpadlo Lucas. Oproti predchádzajúcemu spoľahlivému čerpadlu Bosch je ekologickejšie. Emisie sú jednoducho emisie. (http://automix.centrum.sk/jazdene/clanek.phtml?id=100000965)

- niekde som čítal, že schlapík mal 2 autá Citreon Xsara 1.9d - jednos čerp. Lucas a druhé s čerp. Bosch. No a s tým Boschom mal ževraj o 0,5l menšiu spotrebu.

- niekde som čítal, že motor s Lucasom lepšie ťahá v nízkych otáčkach

Tak som sa zamýšľal, či sa mi neoplatí dať pretesniť ten Lucas a mám na 10 rokov pokoj (najazdíme ročne cca 15.000km) ako kúpiť použitý Bosch, ktorý aj tak bude treba po 2-3 rokoch dávať pretesniť. Našiel som však toto od oddieho: Jinak mám dojem, že vyjde levněji koupit na inzerát celé čerpadlo Bosch, a nechat rovnou zrepasit - a furt to vyjde levnějc než repase Lucasu :( ()

Cez víkend som bol rozhodnutý dať repasovať ten Lucas ale teraz keď som našiel ten oddieho výrok tak som zasa za výmenu za Bosch. Neviete mi niekdo náhodou pomôcť s kúpou toho Boscha?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co najdeš ve starších diskuzích ohledně záměn těchto čerpadel se ale všechno týká motorů XUD, tedy starších verzí 1,9D do r.98. Tam se to čerpadlo dá skutečně koupit relativně levně, okolo 2tis Kč, takže i když dáš dalších 2,5 za repasi, pořád se to vyplatí. Ty ale řešíš novější motor DW8, což je dost rozdíl - na DW8 ti nikdo čerpadlo takhle levně nedá, takže tady ta poslední věta, co jsi našel, neplatí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže čo odporúčate pri týchto cenových reláciách: repas Lucasa alebo výmenu za Bosch?

Keď dám zrepasovať ten Lucas, vydrží tých cca 150.000km? Alebo je to taký "šrot" že v ňom môže kedykoľkek čokoľvek rubnúť?

Neviete mi poradiť, kde by mi to lacnejšie pretesnili - poprípade aj v CZ? Tu ľudia píšu, že ich pretesnenie stálo 5000,3000 dokonca 1800 a no po mne chcú 7000Sk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.