Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Laserová geometrie, co mohli zdrbat???


r.dasylva

Recommended Posts

Zdravím,

Včera jsem byl na lejzru, protože mi vůz táhnul do prava. Přijel sem, řekl sem, pán nahodil lajzry na všechna kola, seřídil, vytlačil protokol že vše oké a odjel sem. No jenže vůz táhne do prava stejně, možná ještě víc.. zkrátka když pustím volant, jedu hned na příkopu. Mohli to ojebat nebo zdrbat když jim počítač ukazuje kolik s tyčema na předcích potočit??? Kuláky nové, vše bez vůle, předek tedy ok, zadek je mírně šiblej, ale to mi říkal že když už, tak to bude točit auto do leva... Dneska tam za něma zajedu znova, ale co mohli zrobit zle?

[upravil dne 13.11.2007 r.dasylva]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kdyby to bylo pneumatkami, tak by měl být rozdíl když sem minulý týden přehodil zimní za letní. Jsou jen sezonu jeté, sjeté rovnoměrně. Rozdíl nebyl žádný.. No a zadní geometrie je mírně rozhašená, pravé zadní jde do mínusu, tzn. že zatáčí do prava. Takže kdyby to mělo být znát při jízdě, tak by to předek zatáčelo do leva a né do prava..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, vod tý doby co mi na lejzru /ještě na starým wehiklu/ "odborně" upravili sbíhavost si to měřím sám - sice mechanicky .

Stačí kus úhelníku větší než rozchod kol přední nápravy , navařit na něho dvě stojiny o výšce přes půl kola na vrchní straně upravené dle foto.

Bez jakékoli zátěže a správně nahuštěných pneu na rovném terénu párkrát zatlačit z vrchu na tlumiče aby se vozidlo srovnalo dát přípravek ze zadu k přední nápravě, změřit pomocí šuplery na přední nápravě zadní vzdálenost kraje disku od přípravku, odnačit křídou disk kde bylo měřeno, postrčit vozidlo o polovinu otáčky kola, přesunout přípravek před vozidlo a totéž opakovat z přední strany na křídové značce.

Srovnat obě změřené hodnoty - zadní musí být pochopitelně MENŠÍ - jinak se kola nesbíhají ale rozbíhají, při zjištění hodnot, které neodpovídají / u mě 306 XTdt má být 1 mm +-0,5 mm/ upravit sbíhavost - dělá se to opravdu "velice dobře" vytočit kolo a štelovat tyčky, odhadovat o kolik závitů otočit.

[upravil dne 13.11.2007 myryn]

Pravá strana - výřez na zobáčku zapadá do disku

[upravil dne 13.11.2007 myryn]

post-0-1410959697752_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak ty vinkle sice řešení jsou,ale tak na faťanu.navíc je třeba měrit víc věcí,než jen sbíhavost....

ale zpět k problému:lejzrovka je fajn věc,ale dělají to stejně jen lidi.už jsem osobně zažil auto co jelo z lejzrovky a bylo udělané špatně.

za prvé je důležité spráně uchytit na disk ten přístroj a za druhé je třeba vybrat hodnoty na správné auto.no a za třetí -sračí s tím přístrojem párkrát klepnout a rozhasí se nastavení,musí přijít technik a provést kalibraci....

takže jestli chceš mít jistotu,musíš zajít jinde.....

no a jen tak mimochodem-jestli máš nějakou ohlou zadní nápravu,tak to klidně může být ona.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

táta byl taky na geometrii před 0,5 rokem a od tý doby má pneu totálně sjetý k jedný straně.odjakživa mu dělali sbíhavost a teď najednou u tý samí firmy mu udělali rozbíhavost.takže je klidně možný že ti mdělali něco podobnýho a pak ti to může táhnout ke straně.a co vůle v čepech(ramenech) to taky může dělat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silentbloky a čepy mám měněné, bez vůle, vše ok. Dneska sem tam za maníkem sjel znovu, ať mi to vysvětlí a nedokázal to. Na předním levým kole mám ještě svislý odklon 10minut od mezí normálu, tak to svedl na něj. Tomu sem ovšem moc nevěřil, bo jen 10 minut.. Tak to začal házet na zadní nápravu, sám ale včera tvrdil, že když už, tak by to auto zatáčelo do leva kvůli toho zadku a navíc při jízdě (jel to se mnou projet, mimochodem ti servisáci jsou na auta strašné hovada ikdyž člověk jede s nima :bojim) taky zpozoroval, že to dělá více pod plynem. Tak sem ho poslal znovu do pryč, že to zadní nápravou bude těžko.. Ale říkal mi že pro klid duše mi to nahodí klidně znovu, jenže hafo lidi... Tak sem odjel.

Asi možná chyba, bo ten co mi to robil, tak do teho kompa ťukal jak datel do duba a prd věděl co tam má dát za hodnoty :(. No a jestli to neupnul dobře.. kurde robota s nima

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No naštěstí arogantní nebyl, ale vykrutit se z teho zkoušel.. ještě zkusím hodit na předky nové pneu s jinými dysky které mám již na cestě a kdyžtak tam zkusim sjet znovu ať mi to natočí.. Protože platit pětikilo znovu se mi zatím moc nechce. No a s tím jak se chovají mechanici k autům asi víme všeci. Nejhorší že už jsou schopní taktdle hovacky jezdit i s majitelem. Co se děje když to jedou projet jen tak. No rve mi to srdce..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: r.dasylva

No naštěstí arogantní nebyl, ale vykrutit se z teho zkoušel.. ještě zkusím hodit na předky nové pneu s jinými dysky které mám již na cestě a kdyžtak tam zkusim sjet znovu ať mi to natočí.. Protože platit pětikilo znovu se mi zatím moc nechce. No a s tím jak se chovají mechanici k autům asi víme všeci. Nejhorší že už jsou schopní taktdle hovacky jezdit i s majitelem. Co se děje když to jedou projet jen tak. No rve mi to srdce..

proto se snažim servisům vyhýbat pokud to není nutné a když tak servisák jede vedle mě.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...