Sign in to follow this  
Followers 0
mbleho

Nefunkčné žhavenie 307 2,0 Hdi 66 kW

23 posts in this topic

Mam problem zo studeným startom.:bojim

Zistil som ze mi nejde stava z rele žhavenia na žhavice. Tak som to vsetko popremeraval a zistil som ze mi nechce zopnut rele tak, aby presla stava na zhavice..

Rele je umiestnene na poistkovej skrinke v motorovom priestore.. vedu don dva hrube a 4 tenke kable.

Prvý hruby je stály privod napatia 12 V. Druhy je odvod z rele na zhavice, po s pravnom zopnuti rele je v nom prud. 4 tenke kabliky su farebne odlidsne. Jeden je zeleno-žlty , druhy ružový a dva su biele.. Premeral som ze v tom zeleno-zltom je kostra, nakolko sa do rele nedostane inak, tak ju tahali kablikom. Jeden biely, hned nasledujuci od kostry, je kablik v ktorom je prud po otoceni kluca v spinacej skrinke. Dalsie dva neviem kam vedu.... A to prave potrebujem od vas zistit....malo by to ist na nejake cidlo alebo neviem kam, podla coho rele vie ze teraz ma zopnut...Rele som otvoril a kukal som nan ako blazon...Auto ma 150000 km a rele je ako nove, neopalene, otec je stary mechanik a povedal ze toto dlho nechodilo....:roker

Len tak na kratko som rele odskusal, pekne zopne ak na RUZOVY kabel pryvedem kostru. Cize spinanie je zabezpecene kostrou....

úposielam aj taky moj maly nakres aby som to podrobnejsie vysvetlil......ty co su v peugeotoch zdatný, poradte...... vsetko si robím doma sam, takze ma neposielajte do peugeot servisu.....

Moja otazka. : KAM VEDIE TEN RUZOVY A JEDEN BIELY KABEL:::VOPRED DAKUJEM, A VERIM ZE SA TU NAJDE NIEKTO CO MI PORADI S TÝMTO PROBLEMOM.

RIESME SKUTOCNE PROBLEMY A NIE BANALNOSTI AKO VYBRAT KRYTKU Z ELEKTRONU :P:potlesk

tu je slubeny nakrsés

http://img3.imgup.eu/307.JPG

[upravil dne 13/11/07 mbleho]

[upravil dne 13/11/07 mbleho]

post-0-14109596976411_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejsem si jisty ale jeden stych kabelu bude asi od nejakyho casovaca nebo spinace ktery da pokyn ze zhavice zhavi na 100% v te chvili zhasne kontrolka a startujes taky bys to mel slyset kdy to cvakne, skusel si uz hledat poistkovou skrinku pro funkconost motoru je tam vse ok nejaky zly kontakt nebo neco

taky je nekde snimac ktery identifikuje nastartovany motor a to pak dava instrukci zhavicum

nevim mozna placam ale se mito zdaze je to tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemas niekoho kto by ti pomohol skusit prehodit to rele z ineho vozu???? a ked pojdes po zvezku tie kable idu z motora alebo niekde pod pristrojovku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to rele je urcite v poriadku, odskusane...len tie zvysne dva kalliky niekam idu...urcite idu na nejaky snimac len neviem na aky....pritom som skusal na jednom z nich najprv priviest prud ci zopne...- ale nezopol...potom som priviedol kostru...a zopol... JA LEN HLADAM KAM IDU TIETO DVA KABLIKY...URCITE SU NA NEJAKY SNIMAC...LEN NEVIEM NA AKY , A KDE SA NACHADZA...TAM BUDE URCITE ZRADA...VSETKO SOSTATNE BY MALO BYT DOBRE....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kam to islo ved som pisal, no nic napisem este raz. skus otvorit kapotu a hladat tie kabliky bud to pojdu k nejakej skrinke alebo k nejakemu cidlu a potom uvidis alebo ich skus hladat u poistkovej skrne:mrk:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este otazka na telo nemas tam nahodou magikcar alebo nejake ine poplasne zariadenie?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

TY KOKSO...TO JE TAM TOTAL ZABALENE.....ALE AK SOM DOBRE ISIEL PO STOPACH BIELEHO A RUZOVEHO KABLIKA...TAK SOM SA DOSTAL NA ELE. LISTU NAD VSTREKOVACMI...TIETO DVA KABLE ISLI NIEKAM PRI MOTOR...A ISLI TAM AJ HADICKY OD NAFTOVEHO FILTRA

NA TOMTO NENI ABSOLUTNE ZIADNY ALARM A ANI NIC PODOBNE

[upravil dne 13/11/07 mbleho]

Share this post


Link to post
Share on other sites

neni to nejaky elektricky regulator paliva alebo nejake elektricke cerpadlo ktore indikuju dostatok paliva a povolia zhavenie?:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

URCITE TO BUDE NA NEJAKY TAKYTO SYSTEM...LEN TO POTREBUJEM VEDIET NA STO PERCENT KED SA DO TOHO PUSTIM...NECHCEM ROZOBERAT VEC CO SA TYKA UPLNE NIECOHO INEHO

Share this post


Link to post
Share on other sites

toto je to rele....

moze mi robit prosblem aj kvalita nafty pri rannom starte v nizsich teplotach...??

post-0-14109597203474_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mbleho

Mam problem zo studeným startom.:bojim

Zistil som ze mi nejde stava z rele žhavenia na žhavice. Tak som to vsetko popremeraval a zistil som ze mi nechce zopnut rele tak, aby presla stava na zhavice..

Rele je umiestnene na poistkovej skrinke v motorovom priestore.. vedu don dva hrube a 4 tenke kable.

Prvý hruby je stály privod napatia 12 V. Druhy je odvod z rele na zhavice, po s pravnom zopnuti rele je v nom prud. 4 tenke kabliky su farebne odlidsne. Jeden je zeleno-žlty , druhy ružový a dva su biele.. Premeral som ze v tom zeleno-zltom je kostra, nakolko sa do rele nedostane inak, tak ju tahali kablikom. Jeden biely, hned nasledujuci od kostry, je kablik v ktorom je prud po otoceni kluca v spinacej skrinke. Dalsie dva neviem kam vedu.... A to prave potrebujem od vas zistit....malo by to ist na nejake cidlo alebo neviem kam, podla coho rele vie ze teraz ma zopnut...Rele som otvoril a kukal som nan ako blazon...Auto ma 150000 km a rele je ako nove, neopalene, otec je stary mechanik a povedal ze toto dlho nechodilo....:roker

Len tak na kratko som rele odskusal, pekne zopne ak na RUZOVY kabel pryvedem kostru. Cize spinanie je zabezpecene kostrou....

úposielam aj taky moj maly nakres aby som to podrobnejsie vysvetlil......ty co su v peugeotoch zdatný, poradte...... vsetko si robím doma sam, takze ma neposielajte do peugeot servisu.....

Moja otazka. : KAM VEDIE TEN RUZOVY A JEDEN BIELY KABEL:::VOPRED DAKUJEM, A VERIM ZE SA TU NAJDE NIEKTO CO MI PORADI S TÝMTO PROBLEMOM.

RIESME SKUTOCNE PROBLEMY A NIE BANALNOSTI AKO VYBRAT KRYTKU Z ELEKTRONU :P:potlesk

tu je slubeny nakrsés

http://img3.imgup.eu/307.JPG

[upravil dne 13/11/07 mbleho]

[upravil dne 13/11/07 mbleho]

Na starych klasikach je krabicka v ktorej je okrem relatka co pripaja stavu na zhavice aj elektronika, ktora riadi dlzku zhavenia. Ocakaval by som podobny system, keby ..., ale precitaj si STUDENY START vs ZHAVICE a odpis ci ti to funguje podobne. Tiez mi to blbo startuje pri terajsich teplotach. Mimochodom aka ma byt bateria na 2,0 hdi? dik

Share this post


Link to post
Share on other sites

mbleho - přece jenom řešíš banální věc. Odstranění závady žhavení u motoru HDi je z hlediska servisu Peugeot banální věc.

Mechanik-diagnostik připojí auto k diagnostice a prohlédne paměť závad v počítači motoru, aby věděl co je tam uloženo. Poté vydá pomocí diagnostiky povel ke žhavení - součastně kontroluje průběh napětí na svíčkách. Pokud na svíčkách se neobjeví 12 V, je buďto vadný modul žhavení nebo nemá spojení s počítačem motoru. Prozvoní tedy ještě růžový a bílý drát které vedou do počítače motoru, pomocí nich počítač motoru řídí potřebu a dobu žhavení. Nakonec pomocí zkoušečky žhavících svíček přezkouší jednu po druhé, aby se ujistil jestli některá není po smrti.

Vymění vadné díly a auto odjíždí.

Tak ať si tady tím domácím laborováním metodou pokus-omyl nezničíš modul žhavení.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vlado-.m

Původně zaslal: mbleho

Mam problem zo studeným startom.:bojim

Zistil som ze mi nejde stava z rele žhavenia na žhavice. Tak som to vsetko popremeraval a zistil som ze mi nechce zopnut rele tak, aby presla stava na zhavice..

Rele je umiestnene na poistkovej skrinke v motorovom priestore.. vedu don dva hrube a 4 tenke kable.

Prvý hruby je stály privod napatia 12 V. Druhy je odvod z rele na zhavice, po s pravnom zopnuti rele je v nom prud. 4 tenke kabliky su farebne odlidsne. Jeden je zeleno-žlty , druhy ružový a dva su biele.. Premeral som ze v tom zeleno-zltom je kostra, nakolko sa do rele nedostane inak, tak ju tahali kablikom. Jeden biely, hned nasledujuci od kostry, je kablik v ktorom je prud po otoceni kluca v spinacej skrinke. Dalsie dva neviem kam vedu.... A to prave potrebujem od vas zistit....malo by to ist na nejake cidlo alebo neviem kam, podla coho rele vie ze teraz ma zopnut...Rele som otvoril a kukal som nan ako blazon...Auto ma 150000 km a rele je ako nove, neopalene, otec je stary mechanik a povedal ze toto dlho nechodilo....:roker

Len tak na kratko som rele odskusal, pekne zopne ak na RUZOVY kabel pryvedem kostru. Cize spinanie je zabezpecene kostrou....

úposielam aj taky moj maly nakres aby som to podrobnejsie vysvetlil......ty co su v peugeotoch zdatný, poradte...... vsetko si robím doma sam, takze ma neposielajte do peugeot servisu.....

Moja otazka. : KAM VEDIE TEN RUZOVY A JEDEN BIELY KABEL:::VOPRED DAKUJEM, A VERIM ZE SA TU NAJDE NIEKTO CO MI PORADI S TÝMTO PROBLEMOM.

RIESME SKUTOCNE PROBLEMY A NIE BANALNOSTI AKO VYBRAT KRYTKU Z ELEKTRONU :P:potlesk

tu je slubeny nakrsés

http://img3.imgup.eu/307.JPG

[upravil dne 13/11/07 mbleho]

[upravil dne 13/11/07 mbleho]

Na starych klasikach je krabicka v ktorej je okrem relatka co pripaja stavu na zhavice aj elektronika, ktora riadi dlzku zhavenia. Ocakaval by som podobny system, keby ..., ale precitaj si STUDENY START vs ZHAVICE a odpis ci ti to funguje podobne. Tiez mi to blbo startuje pri terajsich teplotach. Mimochodom aka ma byt bateria na 2,0 hdi? dik

ja tam mam novu bateriu 72 Ah, 640 A . kupil som ju novu bez dane za 1756 SK priamo vo výrobni autobaterii v Hornej Kralovej.....prakticky v susednej dedine...je to pobocka nejakeho madarskeho vyrobcu....ale neni problem, bateria je super....tieto 72 Ah su pomerne drahe.....isli cenami hore....takze kupit obycajnu bateriu od priemerneho vyrobcu za 2800SK nieje problem

precital som si tvoju temu STUDENY START vs ZHAVICE....tiez to nestartuje pri poklese teploty...ked je zohriaty ,alebo ked idem este raz nastartovat a vonku je -15, tak to chyti v pohode...len musel byt nedavno nastrtovany aspon 2 sekundy:roker

problem mam vzdy so startom ked auto dlho stoji.....vecer zaparkujem , rano sa ide prec a je problem to nastartovat na supu

[upravil dne 20/11/07 mbleho]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam mam jiné relé mohlo by to byt tim třeba tímto

[upravil dne 16/4/08 petaneubauer]

post-0-14109599984145_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja tam mam jiné relé mohlo by to byt tim třeba tímto

[upravil dne 16/4/08 petaneubauer]

Nevie mi niekto poradiť aké napätie má dávať riadiaca jednotka motora na ovládanie relé žhavenia ???

Ja som nameral na pätici 7 V. Relé nezopne. Teraz neviem či je vadné relé alebo riadiaca jednotka dáva nízke napätie. Na silových kontaktoch pätice relé nameriam 12V. Ďakujem za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyristor - aký motor ? A presne!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyristor - aký motor ? A presne!

V technickom píšu RHY 66kW 2HDI

vin VF33HRHYB83618450

viac o motore tam nie je :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prikladám aj foto ak by niekto vedel poradiť čo v tom obvode premerať? čo by mohlo byť vadné a dalo by sa nahradiť.

Relé je typ: G.CARTIER

51 252 002

96 404 696 80

12V

post-30929-14109634297258_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.