Sign in to follow this  
Followers 0
Fusion

Elektrikáři - teplotní čidlo/aut. sytič

15 posts in this topic

Zajímalo by mě z teoretickýho hlediska co by bylo potřeba "udělat" s teplotním čidlem aby se udělal elektrosytič na spínač.

K čídlu vedou dva dráty, podle všeho jeden je teplota pro budíky, druhej teplota pro aut. sytič.

Kdyby se odstříhl ten sytičovej tak jak by se to dalo zapojit?

Kdyby bylo potřeba tak vyhledám schéma toho teplotní čidla dál do auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tahle myšlenka mě hlodá už dost dlouho, koukám, že nejsem sám.... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) na jakym aute to resis?

2) cidla jsou vetsinou separatni - jedno pro ridici jednotku ( dvoudratove - jeden drat napajeni cidla +12V, druhy drat signal v podobe odporove teplotni zavislosti ) a druhe pro ukazatel na budicich ( jednodratove - pouze signal odporove zavislosti pres termistor proti kostre ) u aut s klimatizaci byva jeste treti cidlo v podobe tzv. "bitronu"

3) k cemu to ma slouzit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) 605

2) sem si myslel

3) já mám špatný teplotní čidlo, který má zapojení jenom na ukazatel budíku, je mě jasný že bych mohl koupit to správný ale napadlo mě udělat to přes tlačítko abych si řídil sytič z kabiny jak v scháde akorat tlačítkem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrknu se na schéma.

Spíš mě de o to, čím čidlu řeknu "teplota je nula".

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak už jsem to pochopil i já ,takže tam jde jen o to že sytič jde či nejde asi tam není regulace jako u škodovek ,tam se reguloval páčkou

Share this post


Link to post
Share on other sites

sarkomi: když je to správně zapojený tak prostě při studeným motoru to hodí otáčky na nějakých 1200 na chvílu a pokud je motor zahřátej tak se nic neděje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak pak by měl sytič vypnout a to ti nedělá asi rozumím??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nebo zbytečně dlouho cáká víc benzínu. Akorát si myslím, že ta změna pro ŘJ by neměla být skoková, ale plynulá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sarkomi: ne, mě to nefunguje vůbec což má za následek že pod 10° musím po startu hned přidat plyn jinak to zdechne.

Tam stačí 10 vteřín aby se to drželo na 1200ot. a pak plynule spadlo na 750 a vše je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to stačí jen 10 vteřin a pak drží volnoběh?i když je pak pod nulou? Nějak v tom drobet tápám budu se muset mrknout jestli něco neobjevím ve svých tajnostech:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nebudu to tvrdit na 100% jak je to třeba na -10° ale teďka kolem té 0 to stačí.

Správně by tam mělo být nejspíš todle:

fc73524.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.