Sign in to follow this  
Followers 0
Gargamell

Vlečný vozík

24 posts in this topic

Chtěl bych vyjasnit jak je to. Potřebuju nějaký speciální záznam v ŘP o tom, že můžu táhnou vozík - klasický nepbržděný. Pořád mi to není jasný. Někdo tvrdí že ano, někdo že ne. Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 750 kg Ečko nepotřebuješ, skupina E je potřeba u vleků přes 750 kg (pokud pak souprava přesáhne celkovou hmotnost 3500 kg, potřebuješ i Cčko)

Share this post


Link to post
Share on other sites

§ 81

Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění

(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.

(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.

(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm

3

a o výkonu nejvýše 11 kW.

(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,

b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.

(5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm

3

nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.

(6) Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.

(7) Řidičské oprávnění podskupiny C1 opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 7 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.

(8) Řidičské oprávnění skupiny D opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.

(9) Řidičské oprávnění podskupiny D1 opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, avšak ne s více než 16 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.

(10) Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).

(11) Řidičské oprávnění skupiny C + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 6 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.

(12) Řidičské oprávnění podskupiny C1 + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 7 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

(13) Řidičské oprávnění skupiny D + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 8 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.

(14) Řidičské oprávnění podskupiny D1 + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 9 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg a nejsou v něm přepravovány osoby. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

(15) Řidičské oprávnění skupiny AM opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km.h

-1

.

(16) Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných; k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo.

2) Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z toho pro tebe plyne do 750kg B nad B+E a nikoli C, protoze stale je vlecne vozidlo podle odstavce 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: buml

neni to nahodou trochu jinak?

pokud celkova hmotnost soupravy neprekroci 3500kg staci B, ale pokud celkova hmotnost 3500kg prekroci je potreba B+E. Bavime se stale o tom ze vlecne vozidlo je katregerie OA

Určitě E je na vleky přesahující 750 kg a je jedno, jakou celkovou hmotnost má souprava, pokud přesáhne celkovka přes 3500 kg (stačí povolenou, nemusí být ani skutečná) je potřeba C+E. Ještě dodatek, vlek přes 750 kg MUSÍ být samozřejmě bržděný!!!

Pamatuju si, když jsem jezdil vodní slalom, tahali jsme za autobusem nebržděný jednoosý vlek na lodě, který prázdný vážil 980 kg a projeli jsme s ním celou Evropu bez problémů - pravda, vlek měl první registraci v roce 1965, tak by se to dneska možná dalo uhrát jako u veteránů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tím výtahem ze zákona jsi byl rychlejší

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak mi tedy predsedo vysvetli >

(10) Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).

v pismenu c) se mluvi maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg

[upravil dne 11/11/07 buml]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zjednodušeně samotná skupina B stačí v těchto případech:

Když je vozík do 750 kg, tak celková hmotnost soupravy může přesáhnout 3500 kg

Když je vozík nad 750 kg, tak celková hmotnost soupravy nesmí přesáhnout 3500 kg

[upravil dne 11.11.2007 P607Olda]

RidicskeopravneniskupinBaBE.doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je presne co rikam zadny C viz tato veta z dokumentu

Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Predsedo nemas nahodou kazdy rok povine skoleni kdyz pouzivas sluzebni vozidlo:D

[upravil dne 11/11/07 buml]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: buml

tak mi tedy predsedo vysvetli >

(10) Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).

v pismenu c) se mluvi maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg

[upravil dne 11/11/07 buml]

4. Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla.

Když převyšuje 3500 kg, je prostě potřeba Cčko - zeptej se kdyžtak těch, co tahají auta, rádi Ti o tom povyprávějí

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: buml

(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.

(10) Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).

Z tohy mi jasně vyplývá, že na OA+ vozík s celkovou hmotností do 3500kg (odst. 4, písm, c) mi stačí ŘP sk. B a pro OA+ vozík s celkovou hmotností nad 3500kg (odst. 10) potřebuju ŘP sk. B+ E.

Kolega občas nějakou tu káru dotáhne a má B+ E jen a pouze kvůli tomuhle, jinak by si sk. E prý nedělal;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

takze srozumitelny vyklad B+E z dokumentu ministrstva dopravy, ktery poskytl P607Olda

Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Zjednodušeně samotná skupina B stačí v těchto případech:

Když je vozík do 750 kg, tak celková hmotnost soupravy může přesáhnout 3500 kg

Když je vozík nad 750 kg, tak celková hmotnost soupravy nesmí přesáhnout 3500 kg

[upravil dne 11.11.2007 P607Olda]

Tak tohleto akceptuju, máš pravdu

Pokud chtěl Buml říct totéž, pak tedy i on má pravdu

Mě šlo o to, že můj kámoš platil v německu Velikou pokutu za to, že za Sharanem táhl plaťák (bez auta!!!) a NEMĚL Cčko a nějakou spešl knihu jízd. Tak se na to ptal následně v ČR a opravdu mu řekli, že bez Cčka ani u nás na silnici s touhle soupravou nesmí

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejsem si jist jak to maj nemci, ale myslim ze prave to b+e to resi i unich.

jinak tohle ti tady povidam celou dobu, proste spada li vlecne vozidlo do kategorie RP skupiny B pak rozsireni je logicky B+E a ne C coz jsou jina vozidla

jo a knihu jizd musis mit u nemcu vzdy jestlize celkova hmotnost vozida nebo soupravy prekroci 2.8t

[upravil dne 11/11/07 buml]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten dokument, co jsem uveřejnil - jedná se prý o změkčení tvrdosti zákona, protože auta jsou čím dál těžší, a za chvíli by se nedalo nic tahat...

Je to v ČR, o zahraničí nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

Původně zaslal: buml

tak mi tedy predsedo vysvetli >

(10) Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).

v pismenu c) se mluvi maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg

[upravil dne 11/11/07 buml]

4. Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla.

Když převyšuje 3500 kg, je prostě potřeba Cčko - zeptej se kdyžtak těch, co tahají auta, rádi Ti o tom povyprávějí

Můžu ti zkontaktovat někoho, kdo už asi 10let tahá auta soupravou mající celkovku hodně přes 4 tuny (Frontera + sklopka od Paraganu), a má jen BE - klidně ti povypráví :)

Vlastně ani nevím, kolik ta souprava má - ta sklopka má určitě 2,5, kolik má celkovku Frontera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tam uz jde o to aby vlek nemel vic jak myslim 1.5nasobek pohotovostni hmotnosti vlecneho auta, a ano stale jen B plus E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, tak jsem to schválně vyhledal - ta Frontera má normálně na kouli 2,8t a hmotnost soupravy 5,2 tuny... hezkej osobák :)

Toho mám v záloze, kdybych potřeboval odvézt skutečně těžké auto - 1300kg prdítko totiž naloží kdekdo, ale 1800kg krávu na rozumný peníz už hned tak někdo neodveze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.