C.J. Odesláno 11. listopad 2007 Sdílet Odesláno 11. listopad 2007 Potřeboval bych poradit s takovým off topicem.. Vyměnil jsem ve favoritu chladící kapalinu, nastartoval, motor se asi odvzdušnil sám (expanzka je výše než motor), ale topení moc netopí (předtím topilo o polovinu více). Dá se u favorita nějak odvzdušnit topení? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kurt Odesláno 11. listopad 2007 Sdílet Odesláno 11. listopad 2007 Nedá. Odvzdušní se samo (pokud tam není další problém) - takže jezdit a mělo by být líp. edit: při ježdění topit a hlídat hladinu, pochopitelně! [upravil dne 11.11.2007 Kurt] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 11. listopad 2007 Sdílet Odesláno 11. listopad 2007 přesně tak odvzdušnovala se jen 120 a podobné u Favorita po jízdě jsme zkontrolovali a pak dolili co ještě chybělo,udělali 2x3x pak topil pěkně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
p406b Odesláno 11. listopad 2007 Sdílet Odesláno 11. listopad 2007 jasne, na tohle to bylo bezproblemovy auto. Projel jsi to uz poradne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 11. listopad 2007 Sdílet Odesláno 11. listopad 2007 C.J.: predpokladam, ze topeni jsi mel pri plneni otevrene? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
C.J. Odesláno 11. listopad 2007 Autor Sdílet Odesláno 11. listopad 2007 jj, topení bylo otevřené a včera jsem s tím najel cca 30km a topí podstatně hůř.. Nebo to je tím, že se podstatně ochladilo.. Chtěl jsem dát Fávo do pucu před zimou, zatím mojé nejspolehlivější auto.. Je vždy v záloze jako druhý vůz, nikdy nezklamal.. jo a termostat je samozřejmě dobrý a těsní.. [upravil dne 11.11.07 C.J.] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
p406b Odesláno 11. listopad 2007 Sdílet Odesláno 11. listopad 2007 ja jsem daval na chladic kus dektury,nechaval jsem volnych 6-7cm na levy strane. Vetšinou az když mrzlo, ale nikdy se to nepřehřívalo ani do těch +8-10C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.405 Odesláno 11. listopad 2007 Sdílet Odesláno 11. listopad 2007 hlavne musis mit naplno otevrenej kohout od topeni, a odvzdusnuje se jedine kdyz mas zavrenou expanzku, musi tam byt tlak.. kdybys ju mel pri odvzdusnovani otevrenou tak neodvzdusnis nic.. postup je asi takovej, ze nalijes plnou expanzku, zavres, nastartujes, a jak se to bude zahrivat tak to zacne ubyvat.. az bude prazdna, tak dolit a takhle porad dokola nez prestane ubyvat.. uvidis ze aji to topeni zacne topit dobre, ale favo netopi az zas tak uzasne jako treba felda.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milann1 Odesláno 11. listopad 2007 Sdílet Odesláno 11. listopad 2007 znova vypusti náplň a vytiahni hadicu ohrevu sytiča je to asi najvyšší bod okruhu,nalej chladiacu kapalinu,keď začne vytekať cez hadicu zapoj hadicu a favorit musí topit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kohlla Odesláno 11. listopad 2007 Sdílet Odesláno 11. listopad 2007 Do fáva se dá dát topení z feldy já to tak měl a topilo to 2x líp:D:P Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 12. listopad 2007 Sdílet Odesláno 12. listopad 2007 Nejsi zhýčkaný jinými auty? Po pořádném projetí by problém s bublinou být neměl. Mně také Favorit ze začátku netopil, a tak jsem tam dal nové topení (staré topení bylo v horní části zanesené rzí). Pak to topilo dobře, ale Peugeot topí lépe. Někdo to řeší topením z Felicie jak tu bylo zmíněno, ale podle mne je topný výkon dostačující pokud je vše v pořádku. Jakou máš teplotu chladící kapaliny? Často bývá problém také v termostatu – otevírá moc brzo. Další věc je zda máš naplno otevřený kohout na topení (může prokluzovat lanko). Koberec před chladičem jsem měl pouze v době, kdy jsem měl špatný radiátor. Po výměně (za 500,-) už nebyl potřeba a topení jsem musel spíš ubírat (a to teplo spotřebovávalo ještě LPG). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
C.J. Odesláno 14. listopad 2007 Autor Sdílet Odesláno 14. listopad 2007 Tak jsem se naštval, před chladič dal karton a už topí o dost lépe.. Termostat jsem měnil někdy na jaře, dřív než jsem dnes ráno nastavil navigaci, tak už teplota chladicí kapaliny byla ve 1/4 (ještě bez zakrytého chladiče), za jízdy teplota přesně v 1/2 (tam kde vždy), ale topení jen hřálo, na nohy byla kosa. S kartonem je teplota na teploměru pořád v 1/2 ale fouká už horký vzduch.. Faťasem už jezdím 10 let, ale zatím jsem ani nemusel zvedat kapotu, takže vlastně netuším, jak je topení vyřešeno. Jak je vyhříván radiátor topení ? Je zapojen na "malém" okruhu nebo až na velkém a začne se ohřívat až se otevře termostat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.405 Odesláno 14. listopad 2007 Sdílet Odesláno 14. listopad 2007 na malém, já osobně nemám (naštěstí) zkušenost s autem který by začlo topit až při otevřeným termostatu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
C.J. Odesláno 14. listopad 2007 Autor Sdílet Odesláno 14. listopad 2007 Původně zaslal: Martin.405 na malém, já osobně nemám (naštěstí) zkušenost s autem který by začlo topit až při otevřeným termostatu No ale pak teda nechápu, proč se na zimu na těch starých plechovkách překrývají chladiče? Přece když je funkční termostat, tak by se měl motor bez problemů zahřát a udržet na provozní teplotě, ne? Takže by to nemělo mít vliv ani na topení, protože malý okruh by měl mít stále cca 90st.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 15. listopad 2007 Sdílet Odesláno 15. listopad 2007 Původně zaslal: C.J. Tak jsem se naštval, před chladič dal karton a už topí o dost lépe.. Termostat jsem měnil někdy na jaře, dřív než jsem dnes ráno nastavil navigaci, tak už teplota chladicí kapaliny byla ve 1/4 (ještě bez zakrytého chladiče), za jízdy teplota přesně v 1/2 (tam kde vždy), ale topení jen hřálo, na nohy byla kosa. S kartonem je teplota na teploměru pořád v 1/2 ale fouká už horký vzduch.. Faťasem už jezdím 10 let, ale zatím jsem ani nemusel zvedat kapotu, takže vlastně netuším, jak je topení vyřešeno. Jak je vyhříván radiátor topení ? Je zapojen na "malém" okruhu nebo až na velkém a začne se ohřívat až se otevře termostat? Radiátor je na malém okruhu hned za motorem. ale špatně konstrukčně řešen a to tak, že dole je vedle sebe trubka na vstup i výstup chladící kapaliny. Uvnitř radiátoru není jedna trubka vedená celým tělěsem, ale několik trubek spojených, takže vstupující teplá voda nemusí projít celým radiátorem (jako třeba u chladiče), ale může se rovnou vrátit zpět do motoru. Jinak, že jsi měnil termostat na jaře jenom potvrzuje moji teorii: 1. Ještě jsi s tím termostatem nejspíš nezkoušel v zimě topit. 2. Že je měněn neznamená, že je dobrý (Z vlastní zkušenosti mají tyto termostaty – hlavně od druhovýrobců, velké odchylky a potom jeden otevírá při 90C a druhý při 80C). 3. Není novinkou, že měněný termostat dlouho nevydrží a špatně otvírá třeba po půl roce. 4. Pokud vše funguje jak má, tak není zakrytí chladiče potřeba (vždyť ještě není žádná zima). Čím by to jinak bylo, když ne termostatem, když pomůže zakrytí motoru? Zkus ho vyndat, dát do hrnce s vodou na sporáku a změřit při kolika stupních se otevírá a zavírá (stačí otevírání jenom trochu nebo se nemusí dovírat). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AhMeD_AMD Odesláno 16. listopad 2007 Sdílet Odesláno 16. listopad 2007 Ahoj, přikláním se k názoru že je vadný termostat - tchán si ho na Fačku měnil minulou zimu a letos ho to opět čeká - zas mu to netopí. Zainvestuj 100,- do nového kusu a uvidíš že to pomůže....nebo jestli se s tím chceš "dupat" tak ten starý vytáhni a zjisti si pomocí varné konvice a teploměru při jaké teplotě se otevírá/zavírá jak píše Leo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.