C.J.

škoda Favorit odvzdušnění

16 posts in this topic

Potřeboval bych poradit s takovým off topicem.. :xvul

Vyměnil jsem ve favoritu chladící kapalinu, nastartoval, motor se asi odvzdušnil sám (expanzka je výše než motor), ale topení moc netopí (předtím topilo o polovinu více). Dá se u favorita nějak odvzdušnit topení?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedá. Odvzdušní se samo (pokud tam není další problém) - takže jezdit a mělo by být líp. ;)

edit: při ježdění topit a hlídat hladinu, pochopitelně!

[upravil dne 11.11.2007 Kurt]

Share this post


Link to post
Share on other sites

přesně tak odvzdušnovala se jen 120 a podobné u Favorita po jízdě jsme zkontrolovali a pak dolili co ještě chybělo,udělali 2x3x pak topil pěkně

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, topení bylo otevřené a včera jsem s tím najel cca 30km a topí podstatně hůř.. Nebo to je tím, že se podstatně ochladilo.. Chtěl jsem dát Fávo do pucu před zimou, zatím mojé nejspolehlivější auto.. :D Je vždy v záloze jako druhý vůz, nikdy nezklamal.. :super

jo a termostat je samozřejmě dobrý a těsní..

[upravil dne 11.11.07 C.J.]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jsem daval na chladic kus dektury,nechaval jsem volnych 6-7cm na levy strane. Vetšinou az když mrzlo, ale nikdy se to nepřehřívalo ani do těch +8-10C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hlavne musis mit naplno otevrenej kohout od topeni, a odvzdusnuje se jedine kdyz mas zavrenou expanzku, musi tam byt tlak.. kdybys ju mel pri odvzdusnovani otevrenou tak neodvzdusnis nic..

postup je asi takovej, ze nalijes plnou expanzku, zavres, nastartujes, a jak se to bude zahrivat tak to zacne ubyvat.. az bude prazdna, tak dolit a takhle porad dokola nez prestane ubyvat.. uvidis ze aji to topeni zacne topit dobre, ale favo netopi az zas tak uzasne jako treba felda..

Share this post


Link to post
Share on other sites

znova vypusti náplň a vytiahni hadicu ohrevu sytiča je to asi najvyšší bod okruhu,nalej chladiacu kapalinu,keď začne vytekať cez hadicu zapoj hadicu a favorit musí topit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejsi zhýčkaný jinými auty? Po pořádném projetí by problém s bublinou být neměl.

Mně také Favorit ze začátku netopil, a tak jsem tam dal nové topení (staré topení bylo v horní části zanesené rzí). Pak to topilo dobře, ale Peugeot topí lépe. Někdo to řeší topením z Felicie jak tu bylo zmíněno, ale podle mne je topný výkon dostačující pokud je vše v pořádku.

Jakou máš teplotu chladící kapaliny? Často bývá problém také v termostatu – otevírá moc brzo.

Další věc je zda máš naplno otevřený kohout na topení (může prokluzovat lanko).

Koberec před chladičem jsem měl pouze v době, kdy jsem měl špatný radiátor. Po výměně (za 500,-) už nebyl potřeba a topení jsem musel spíš ubírat (a to teplo spotřebovávalo ještě LPG).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se naštval, před chladič dal karton a už topí o dost lépe.. :D Termostat jsem měnil někdy na jaře, dřív než jsem dnes ráno nastavil navigaci, tak už teplota chladicí kapaliny byla ve 1/4 (ještě bez zakrytého chladiče), za jízdy teplota přesně v 1/2 (tam kde vždy), ale topení jen hřálo, na nohy byla kosa. S kartonem je teplota na teploměru pořád v 1/2 ale fouká už horký vzduch.. Faťasem už jezdím 10 let, ale zatím jsem ani nemusel zvedat kapotu, takže vlastně netuším, jak je topení vyřešeno. Jak je vyhříván radiátor topení ? Je zapojen na "malém" okruhu nebo až na velkém a začne se ohřívat až se otevře termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Martin.405

na malém, já osobně nemám (naštěstí) zkušenost s autem který by začlo topit až při otevřeným termostatu :D

No ale pak teda nechápu, proč se na zimu na těch starých plechovkách překrývají chladiče? Přece když je funkční termostat, tak by se měl motor bez problemů zahřát a udržet na provozní teplotě, ne? Takže by to nemělo mít vliv ani na topení, protože malý okruh by měl mít stále cca 90st.. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: C.J.

Tak jsem se naštval, před chladič dal karton a už topí o dost lépe.. :D Termostat jsem měnil někdy na jaře, dřív než jsem dnes ráno nastavil navigaci, tak už teplota chladicí kapaliny byla ve 1/4 (ještě bez zakrytého chladiče), za jízdy teplota přesně v 1/2 (tam kde vždy), ale topení jen hřálo, na nohy byla kosa. S kartonem je teplota na teploměru pořád v 1/2 ale fouká už horký vzduch.. Faťasem už jezdím 10 let, ale zatím jsem ani nemusel zvedat kapotu, takže vlastně netuším, jak je topení vyřešeno. Jak je vyhříván radiátor topení ? Je zapojen na "malém" okruhu nebo až na velkém a začne se ohřívat až se otevře termostat?

Radiátor je na malém okruhu hned za motorem. ale špatně konstrukčně řešen a to tak, že dole je vedle sebe trubka na vstup i výstup chladící kapaliny. Uvnitř radiátoru není jedna trubka vedená celým tělěsem, ale několik trubek spojených, takže vstupující teplá voda nemusí projít celým radiátorem (jako třeba u chladiče), ale může se rovnou vrátit zpět do motoru.

Jinak, že jsi měnil termostat na jaře jenom potvrzuje moji teorii:

1. Ještě jsi s tím termostatem nejspíš nezkoušel v zimě topit.

2. Že je měněn neznamená, že je dobrý (Z vlastní zkušenosti mají tyto termostaty – hlavně od druhovýrobců, velké odchylky a potom jeden otevírá při 90C a druhý při 80C).

3. Není novinkou, že měněný termostat dlouho nevydrží a špatně otvírá třeba po půl roce.

4. Pokud vše funguje jak má, tak není zakrytí chladiče potřeba (vždyť ještě není žádná zima). Čím by to jinak bylo, když ne termostatem, když pomůže zakrytí motoru?

Zkus ho vyndat, dát do hrnce s vodou na sporáku a změřit při kolika stupních se otevírá a zavírá (stačí otevírání jenom trochu nebo se nemusí dovírat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

přikláním se k názoru že je vadný termostat - tchán si ho na Fačku měnil minulou zimu a letos ho to opět čeká - zas mu to netopí. Zainvestuj 100,- do nového kusu a uvidíš že to pomůže....nebo jestli se s tím chceš "dupat" tak ten starý vytáhni a zjisti si pomocí varné konvice a teploměru při jaké teplotě se otevírá/zavírá jak píše Leo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.