kapa

kouří po chvíli od startu

31 posts in this topic

Motor 1.9TD start po zhasnutí kontrolky žhavení na "otočení" na všechny čtyři válce ale po chvilce na volnoběh začne jeden válec lehce "kecat mimo normální zvuk"a auto začne kouřit bíle a vždy se lehce zhoupne . Po zahřátí je zvuk i chování motoru O.K.Hledám vaše názory čím by to mohlo být. Chystáme se motor(vstřiky a čerpadlo) propláchnout LIQY-MOLY(proplachovač a čistič ) a pokud nepomůže tak kontrola vstřiků na test.stolici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

čerpadlo to nebude.Zkontroluj vstřiky,vyměň žhavičky a pokud to nepomůže-podobné věci to dělá,když někde přisává vzduch.poznáš to ,když dáš před čerpadlo přídavný fitřík s čirého plastu.někdy jsou ty bubninky opravdu miniaturní....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten zvuk se ozývá jen od jednoho válce ,ostatní jdou v pohodě tak bych to na přisávaný vzduch netipoval,to by asi klepotali i ostatní .Klepat to začne až po cca5-10sekundách po startu , pokud jedu tak je to v poho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenhle problém už tu byl řešen asi stokrát, fakt je takovej problém použít hledání??? Nalitím s*aček tomu motoru fakt pomůžete, jen co je pravda :nevim

1. vůle ventilů - je OK?

2. nastavení předvstřiku.

3. změření kompresních tlaků a kontrola vstřiků (pokud předchozí body nepomohou).

Nějaké přisávání vzduchu, co tu někdo píše, je naprostá a totální hovadina, to by to dělalo rovnou, a ne až po pár s. Po těch pár s to totiž dělá kvůli tomu, že se vypne žhavení a vychladnou žhavky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-> oddie : Vypne žhavení a vychladnou žhavky po pár s ? No tak to by mě zajímalo jak jsi k tomu přišel....Já sice schéma motoru a žhavení na 405 nikde zatím nesehnal, ale i u 406 TD je ve schématu systém dožhavování. Na mé 405TD žhavení vypíná až 3minuty po nastartování studeného motoru. Stejně tak na kolegově Xantii se stejným motorem....

Zozsekne nás kapa, když na ty žhavky píchne žárovku a studený motor nastartuje....

Problém se starty mám úplně stejný jako kapa....Nejhorší je, že mě to někdy udělá, jindy zas ne ;) Najel jsem teprve 12tis. takže se v dieslu teprv rozkoukávám...

-žhavky jsem měl dole a žhavily stejně

-nastavení studeného předvstřiku jsem rozhýbal

-přepadové hadičky vyměnil

-palivový filtr samozřejmě

Akorát mě děsí vedení paliva, pod řidičem je smyčka asi nějaké chlazení....a hafo palivových hadiček v neznámém stavu...

...prubnu ten průhledný palivový filtr před čerpadlo a pak se uvidí...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ne všechny modely mají dožhavování, a ne všechny auta ho mají funkční.

2. pokud to bude někde přisávat, nebude zakopávat jeden a ten samý válec. Už jen tohle je spolehlivé rozlišovací měřítko, na co se zaměřit.

A jak jsem k tomu přišel? Asi tak, že už se nějakou dobu právě těmhle autům věnuju, a něco "málo" o nich vím. Ale klidně si bádejte nad již objeveným, váš problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odiie

1. se hned nečetri, nechci zpochybňovat Tvé zkušenosti...

ono formulace že začne jeden válec kecat mimo normální zvuk...taky bych to takhle popsal ale já teda nevím který, abych mu domluvil :) ...to poznáte vy odborníci. Prý se dá lecoc poznat hmatem přes kovovou tyčku....já tak akorát slyším, že to nejede jak má....

jestli není nafta, přidírá se vstřikovač, špatná ventilová vůle.... ? Nejjednodušší mi příjde ten průhledný filtr....(obzvlášť když ten nepravidelný chod studeného motoru není pravidlem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je jedno, který je to válec, důležité je, že to dělá jen jeden. To je dáno buď slabším kompresním tlakem na něm (většina případů), a nebo hodně špatným vstřikovačem (ale to už musí být opravdu K.O, aby to mělo takový vliv). Obojí se zjistí při jednom - vyndat vstřiky, dát je na stolici, a změřit kompresní tlaky - a jsme doma. Ovšem důrazně upozorňuji, že předem je třeba mít jistotu, že jsou OK ty ventilové vůle - protože ten tlak může být menší právě kvůli nim.

Na druhou stranu, když to někde netěsní a palivová soustava přisává vzduch, motor nezakopává, ale jakoby se "houpe", nedává takové ty tvrdé rány jako při vynechávání jednoho válce. Rozezná se to opravdu snadno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, a jen tak na okraj, kdyby chtěl někdo koupit kompresiometr na měření těch kompresních tlaků, tak jej klidně prodám, už jej nepotřebuji. Typ KP63, rozsah 0-6MPa, závity M12, M14 a nástavec místo pažoutího apod. vstřikovače, málo používaný, nechám jej za 2tis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak kapa psal že auto začne kouřit a vždy se lehce zhoupne.....

Díky oddie za ten popis...

Při kontrole vůle ventilů je stejně třeba vyndat vstřikovače, nebo žhavky...sehnat nové podložky pod vstřikovače....

Tou stolicí myslíš manometr s pumpičkou a sleduješ při jakém tlaku otevře vstřikovač a taky tvar paprsku?

tlaky ve válcích jsem se pokoušel změřit přes žhavky jak jsem je měl dole, ale ten přístup tam....výsledek 0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při kontrole vůle ventilů se sundavá jen víko ventilů, nic jiného, při seřízení vůle ventilů je třeba vyndat vašku - tzn. rohodit rozvody. Proto je to vhodné dělat vždy při výměně rozvodů.

Stolice - ano, naftová pumpa s tlakoměrem, sleduje se otevírací tlak a tvar paprsku.

Měření kompresních tlaků - ten kompresiometr je lepší našroubovat místo vstřikovačů, je tam lepší přístup.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: JaZa

Akorát mě děsí vedení paliva, pod řidičem je smyčka asi nějaké chlazení....a hafo palivových hadiček v neznámém stavu...

Ta smyčka pod řidičem je chlazení servo kapaliny z posilovače řízení;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Oddie -- hledání jsem nepoužil - mea culpa

Sháním zatím info na co se zaměřit , protože do dílny se umístím až příští víkend ( snad bude mít brácha čas a místo )tak aby jsme toho zkoukli co nejvíc( shrnu-to -ventilové vůle , žhavky popř. vstřiky )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud ta dílna má stolici na vstřikovače a kompresiometr, přejeď rovnou i to, aspoň budeš mít komplet přehled, a můžeš kvalifikovaně rozhodnout co dál - většinou je to všechno v pohodě a stačí nepatrně zvětšit předvstřik pootočením čerpadla, ale není nad to mít komplexní přehled.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Oddie -bohužel brácha má autodílnu(jižní čechy) ale zaměřený je spíš na karosářské a lakýrnické práce , stolici na vstřiky má jiný a bohužel pouze přes týden a to já jsem jinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, tak holt zkoukni ty vůle, a kdyžtak malinko posuň to čerpadlo - označ si nejdřív původní polohu! a posuň tak 0,5mm do plusu (tj. nahoru). Aby to neběželo moc tvrdě - to se pozná podle sluchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Tenhle problém už tu byl řešen asi stokrát, fakt je takovej problém použít hledání??? Nalitím s*aček tomu motoru fakt pomůžete, jen co je pravda :nevim

1. vůle ventilů - je OK?

2. nastavení předvstřiku.

3. změření kompresních tlaků a kontrola vstřiků (pokud předchozí body nepomohou).

Nějaké přisávání vzduchu, co tu někdo píše, je naprostá a totální hovadina, to by to dělalo rovnou, a ne až po pár s. Po těch pár s to totiž dělá kvůli tomu, že se vypne žhavení a vychladnou žhavky.

Tvoje reakce mně fakt baví...

"Nějaké přisávání vzduchu, co tu někdo píše, je naprostá a totální hovadina, to by to dělalo rovnou..."

Kdyby jsi napsal,že jsi o tom nikdy neslyšel,nebo že se to stává zřídka .....

Ale hovadina??

Tak si přidej do svých zanalostí,že se to opravdu stává a projevuje se to právě takle podobně....

Nějaký mechanik s dlouhou praxí Ti to jistě potvrdí....

Nejedná se mi o Tebe,ale zbytečně pleteš jiné...... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdíl mezi tím, jak se projevuje přisávání vzduchu a vynechávání spalování jednoho válce tu bylů popsán naprosto přesně, a platí vždy.

Pokud vynechává jeden válec a projevuje se to tvrdým zakopáváním, NENÍ to přisáváním bublin. Pokud motoru kolísá běh (podotýkám BEZ rázů, prostě se houpe a je znát, že vynechává více cyklů a ne jen jeden válec), znamená to přerušování dodávky paliva. A schopný mechanik by toto měl být schopen rozlišit okamžitě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.