Sign in to follow this  
Followers 0
DJJD2

405 1,9GRDT 94 - koupit nebo ne?

11 posts in this topic

Zdravim všechny peugeoťáky.

Chtěl bych se Vás zeptat na názor ohledně koupě 405 1,9GRDT + klima, je z 94roku, 3 roky byl jako služebák (60tis km) a poté dodnes u jedněch starších lidí, kde byl málo užíván (nevhodná investice), takže má najeto jen 137tis km (není přes bazar). Měl jsem doteď 405 1,9GLD /88 a kdybych v úterý neboural, mám ji ještě dost dlouho. Běžné vady 405 již znám (najel jsem 156tis km), ale nevim jak je to přesně s klimou (má prý nová ložiska a gufera v kompresoru) a turbem. Zajímá mě hlavně cenová náročnost repase turba dnes (2003 byla dle fóra cca 10tis malá generálka), na netu jsem nic konkrétnějšího nenašel, máte s tím nějaké zkušenosti ?

Dík moc, Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena Tebou řešené 405ky je dost podstatná - pokud je v tip top stavu, asi bych se nebál do ní jít (když budou problémy s klimou, tak jí při nejhorším vyřadíš, turbo by nemělo stát ranec a určitě se dá sehnat i na vrakárnách). Pokud ale to auto dobře neznáš, možná bych spíš připlatil a šel do 406ky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cena je 60 000 což je sice dost, ale vzhledem k tomu, co jsem slyšel od majitele (Olomouc) a že se nabídl přijet do Jablonce n.n. a předvést jí (i když jsem předem řekl, že 405 znám jak vlastní boty). Navíc jsem z něj postupně vytáhl i to, že je vidět malinko rez na brzdových trubkách pod podlahou a že mu někdo udělal 3cm škrábanec na kapotě .... Je nebouraná a od 97 garážovaná, a vše prý bylo měněno v předepsaných intervalech (na něčem to jde poznat, jinde ne) ... Navíc jsem procházel bazary kolem a ty 406 v naftě jsou pod 170tis dost mizerný - zadní nápravy, líný motor, špatně reagující brzdy, divný posilovač řízení , a to byly z roku 2000 a novější s 100 - 160 tis km (tachometrem), začal jsem se jich bát .... neznám to, a co jsem viděl se mi fakt moc nelíbilo ... tak nevim ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zda se, ze nam duchny systematicky vykupuji auta, jen aby s nima pak vuuuubec nejezdili, uz aby byla ta duchodova reforma:D moje GT taky bylo "po duchodci";)

takze jako medved -pokud nemas jistotu, kdo a co s tim autem provadel, tak muzes splakat nad vydelkem:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: .mycTD

zda se, ze nam duchny systematicky vykupuji auta, jen aby s nima pak vuuuubec nejezdili, uz aby byla ta duchodova reforma:D moje GT taky bylo "po duchodci";)

takze jako medved -pokud nemas jistotu, kdo a co s tim autem provadel, tak muzes splakat nad vydelkem:myslim

Po důchodci opravdu, nebo ironicky ? K tomu co s jakým autem kdo prováděl, to je nejisté vždycky ... bazary bych řekl, že jsou nejhorší a majitel může také dost mlžit, ale dají se z něho často informace vytáhnout ... teda doufám, přece jen kupuji auto teprve podruhé a to první mělo velice veselou hystorii - Koupeno v RU a 7let tam jezdilo - potom 5let Ukrajina - pak 3 majitelé v CZ a přede mnou s ním jezdil 4 roky taxikář a přiznal se, že před generálkou mělo přes 1mil km - pak 4roky já (158tis km) a zjistil jsem, že první jednička na tachometru je zaseklá :roll:roll , před 3mi dny u srnek na blátě a sněhu bum a oprava neměla smysl ... fakt mi bylo smutno .. :(:( ... ale bylo z bazaru a původního majitele jsem tam potkal náhodou ... a bazarista tvrdil že to má najeto jen 142tis km :o:o ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdyz pujdes do bazaru, tak o vetsine aut ti budou tvrdit, ze je po duchodci, kterej s nim moc nejezdil. takze si to preber, jak chces;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dík moc .... uklidnili jste mě .... nerad kupuji auta, radši se spoléhám na to, co znám a sám si udržuji popřípadě opravuji .... už se těším na tu novou 405GRDT :D ... doufám, že mi vydrží aspoň 10let ;) ... pronajmu garáž a budu o ni moc hezky pečovat .... na peníze moc nehledět, do ceny 406 je ještě dost daleko :super ... a navíc se údržbou auta uklidňuji a odreagovávám :papa ... jen nenávidím, když se něco porouchává moc často, nepředvidatelně nebo je to opravitelné jen v autorizovaném servise :nevim ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro mě je pouze v servise opravitelná drtivá většina závad na autě se časem projevujících a taky žiju (kutat se pod autem na ulici, bejt zadělanej od těch mazlavejch humusů a řešit, jak se dostat k tomu nebo tomu šroubu a jak ho povolit a neurvat - na to je můj čas asi příliš drahej - NEBO JSEM LÍNEJ???)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No abych řekl pravdu, tak oprava mojí rukou je také dost drahá ... teda přepočítaná na cenu za můj čas .... ale je to relax (proti mé práci), a ta radost že to nakonec pěkně funguje :potlesk ... a když nemám čas, tak mám pár známých automechaniků, kteří mě znají a já jim věřím .... jednou jsem dal ale auto z nutnosti do velkého servisu (potřeboval jsem opravu rychle) a jimi provedená výměna rozvodů v 405 GLD mě ve vícenákladech spojených s opravou toho co zničili mě tehdy vyšla na cca 15tis kč :bojim .... člověk by nevěřil, že jim z auta dokáže vypadnout motor :o .... od té doby dál od autorizovaných a velkých servisů :grr ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: DJJD2

No cena je 60 000 což je sice dost, ...

:o no to je sakra dost, to je tak cena před deseti lety, ne?? Do toho bych teda nešel.. Za to koupíš spoustu jiných, lepších aut, které nebudou potřebovat takové investice..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak jste měli pravdu .... popíši situaci :

Majitel byl opravdu přesvědčen o tom že jeho auto je úplně vpořádku ale :

1) Olej nebyl měněný 30000km ...

2) Olej to spalovalo (nejspíš přes turbo - bylo slyšet jak tak divně nezdravě hvízdá), a to i po zahřátí (štiplavý kouř černo modrý).

3) Bouráno a narovnáno Bsloupek a zadek.

4) Pod rezervou a nosníky uvnitř - liška.

5) V minulosti oheň pod kapotou !!! - na nosnících v motorovém prostoru skrabatělý lak, místy stmavlý kouřem a dokonce opálený zinek - povrchová liška - bylo to na straně přívodu nafty u svodů, takže předpokládám, že nafta kapala na svody a tam hořela ....

Když jsem to majiteli všechno vysvětlil, a řekl mu, že když se bude hooodně snažit, je cena toho auta tak 20-30tis .... tak vypadal opravdu zkroušeně a řekl, že to se rodičům nevyplatí a že to radši dojezdí ..... že pod 50tis jít nemůže ....

Tak jsem jel zase dom (190km), já palice dubová .... jak to bylo s tím mědvědem a hřbetem ???

Ale vše zlé je k něčemu dobré ... v bazaru v Doudlebách (kousek od Častalovic) jsem v bazaru narazil na právě z D dovezenou 406 1,9TD kombi 1998 (liškou netknutá, zvuk jak víno, dobré nápravy, pěkný studený start a nekouří) za 130tis, ujeto údajně 89tis. Akorát nevim jestli je možný pozvolný přechod metalýza-šedivá barva od půlky rezervy dovnitř do auta .... je to normal nebo oprava ? Nějaké nenormální sváry nebo nepřesnosti jsem neodhalil.

Sorry je to mimo téma, ale navazuje to ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.