kobliha

Otáčky motoru vs. rychlost

11 posts in this topic

S jedním kamarádem vedeme spor, o to, zda je rychlost přímo závislá na otáčkách motoru. Myslíme hodnoty, které ukazujou budíky na palubovce (nikoliv skutečnou rychlost, která je samozřejmě ovlivněna prokluzem kol, apodobně). Možné prokluzování spojky neuvažujeme.

Jeho priklad \"Při 3000 otáčkách pojedu s autem za normalnich podminek 100km/hod a treba s lodi na strese ktera samozrejme ubira za aerodynamice vozu pojedu jen 95 km/hod pri zminenych 3000 ot/min.\"

Já tvrdím, že poměr musí být stále stejný, protože logicky by jinak někde mězi senzorem otáček a senzorem rychlosti muselo něco prokluzovat (podle mě).

Prosím o rozsouzení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekl bych, ze mas pravdu ty, ale nejsem fyzik, takze si pripis k sve moznosti jen male + a pockej si na nejakeho odbornika.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otazkou je konstrukční provedení senzoru otáček.. když v něm jsou určité odchylky, popř. je částečně nelineární

jinak odpor roste kvadraticky s rychlostí.. vzorec bych našel, ale jsem linej :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mas automat nebo manual? V pripade manualni prevodovky si klepu na celo.

Samozrejme mas pravdu ty, jen nechapu jak nad necim takovym muze nekdo uvazovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podla mna mas pravdu ty. Ak by to bolo podla prikladu, tak by naozaj muselo nieco preklzovat. Pri tych 3000 pojdes rovnako 100, len akurat bude vyssia spotreba - tzn. na rovnaky vykon bude treba vyssi prikon -> znizi sa ucinnost.

Tiez niesom fyzik ale ak sa v tomto mylim tak som asi blby a skocim z mosta :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 David106S16

Podla mna ak ma aj automat aj tak to nic na veci nemeni. Jedine, zeby mal automat ktori nema rychlostne stupne, ale neviem otom ze by Peugeot take vyrabal:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpoveď pro David 106s16.

Je to manuál.

Hlavne, ze ten muj kamarad ma strojni prumyslovku. A nevysvetlite mu to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automat vetsinou nema spojku, ale hydrodynamicky menic. No a pokud pridas lehce plyn, ten menic zacne prokluzovat a otacky se zvysi. Takze na 3ooo ot/min muzes jet 100 nebo i 110. Teprve kdyz pridas plyn poradne tak to podradi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomer otacky a rychlost by mala byt rovnaka. Rozdiel s nakladom a bez bude iba o tom ze budes musiet viac pritlacit plynovy pedal na rovnake otacky a tym aj na rovnaku rychlost... aspon podla mna.

BTW na fotrovej Skodofke je rozdiel podla benzinu na 91 treba viac stlacit plyn na 100km/h oproti 95 benzinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

aby se to dalo srovnávat, tak by mělo být i stejné palivo, olej apod. a stav vozu. I když jezdím určitou trasu pořád stejně, tak určité úseky jedu pokaždé jinak. Hlavně se to pozná v kopci na dálnici na plný plyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pochopil jsem to spravne, ze rikas, ze ten pomer otacek k rychlosti je zavislej na oleji a druhu paliva?

To mi pripada jako naprosta hovadina. Doufam, ze jsem te jen spatne pochopil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.