Ferin007

Jak často si necháváte převážit kola?

29 posts in this topic

Teda samozřejmě, pokud měníte komplet kola.

Před každým prohozením?

Objedno?

Vůbec?

Jen když je problém?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mám kola z minulé zimy plecháče.. nechal jsem je přezout a převážit loni komplet takže je dnes pouze vyměním..pokud bude problém zajedu do pneuservisu jinak mě ani nehne :D:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám zvlášt kola na zimu a na léto. Kola vždy nechávám vyvážit když je dávám na auto, pokaždý se tam něco najde. :myslim

Dřív když jsem jezdil rodinným vozem, používali jsme gumy podivného výrobce a bylo potřeba vyvažovat častěji, nevím čím přesně to bylo, ale jednou začas se prostě ve vyšších rychlostech rozvibroval volant, tak se to dalo vyvážit a byl třeba 3 měsíce klid a pak zas. Ted jezdí náš rodinný vůz na Michelinech a už se vyvažuje opravdu jen když se přehazujou kola. :super

[upravil dne 9.11.2007 Schreek]

[upravil dne 9.11.2007 Schreek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem na tom stejně jako Shreek - mám dvě sady kol a vždy před přezutím je nechávám rovnou i vyvážit, těch pár pětek fakt nehraje roli, chci mít klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

souhlasím se s Shreekem i Medvědem, taky to tak dělám. Jinak doporučeno je převažovat po ujetí 5000 km a stejně tak by se mělo jezdit i na geometrii, ale je to opravdu jen doporučení, neznám nikoho včetně sebe kdo by to tak dělal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mám 2 sady. Liťáky na léto, plechy na zimu. Jelikož jsem letos kupoval nový letní tak vyvažování je z krku, ale jinak na předchozích jsem najezdil 3 letní sezóny (asi 15000 km) a jen jsem je přehazoval a maximálně lehce dofoukl. Přes zimu tlak sjel maximálně o 2 desetiny baru. Nikdy jsem neměl problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

převažovat by se mělo opravdu každý rok.kdo má špičkové gumy a nevymetl v zimě žádnou díru,tak nemusí,ale ostatní by měli.zvláště když jezdí na Debicách a pod.

trpí pak ložiska,čepy.no prostě všechno-takže ani neušetříte.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrovna tak.Nechávám vyvážit vždy před montáží na auto.Na jaře hliníkáče letní a před zimou plecháče.Nevím, jestli na to má vliv typ nebo značka pneumatiky, ale mám oboje Pirelli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teť pojedu první zimu s 307,ale léto jsem odjezdil na Dunlop SP Sport a jak říkal Ladman,tak jsem dofukoval po zhruba těch 5000 km tak tu 0.1-0.2kPa.Teť jsem přehodil na nové ráfky Micheliny Alpin A3,tak jsem zvědav jak budou držet.Zatim mam pocit že jsou i tišší než ty letňáče.V testech si vedou dobře tak uvydíme.Jinak vyvažuju jen pokud je nandavám na auto.Zatim jsem neměl problémy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no,co se týká úniku vzduchu -není to ani tak samotnou pneumatikou,ale většinou stavem disku(v míste kde se dotýká s patkou pneumatiky).Pokud je tato styčná plocha narušená korozí(což je prakticky u každého disku staršího tak 2-3 roky),uniká vzduch právě tam.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

klumir: já mám disky snad 20-ti letý a vzduch neuniká, nebo uniká přes ventilek. Spíš zpuchří guma u ventilku, než zrezne těsnicí plocha disku.

Já to vyvažování nějak neřeší, převažuju při výměně pneumatik (letní za zimní a naopak). Mám jen jednu sadu disků, takže na jaře a na podzim mám ty kola bezpečně převážený :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud dávám nový pneu tak nový ventilky jistota je jistota.Jinak tlak uniká jen pokud si chuligáni hrajou s ventilkama:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: klumir

no,co se týká úniku vzduchu -není to ani tak samotnou pneumatikou,ale většinou stavem disku(v míste kde se dotýká s patkou pneumatiky).Pokud je tato styčná plocha narušená korozí(což je prakticky u každého disku staršího tak 2-3 roky),uniká vzduch právě tam.....

no, mam dvoje disky, letni v pohode, auto je stary 12 let a furt jak novy, zimni po zime cele orezle, tak je najare odru ocelakem a nastrikam. Jinak se mi taky nechce stat fronty v pneuservisech, takze nevyvazuju, ale hodlam to zmenit a zvazuju, ze ted po prezuti kola omeju a necham je vyvazit, aby byly na leto nachystany. Ale na druhou stranu, jezdim zasadne na pneu kupovanych v pneuservisech jako jete, tak se tim netrapim, obvykle mam gumy tak na dve sezony. Pouze zimaky jsem mel jednou protektory a ted funglace, tak uvidim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prestal som vyvažovať letné aj zimné pred 2 rokmi, keď mi v jednom servise s kvalitným vyvažovacím strojom perfektne vyvážili zimné.

Dovtedy mi zimné pneu na 307-čke vždy mierne vibrovali na dialnici pri 130 km/h, ale potom ako ich vyvážili v tom servise, tak vibrácie zmizli a neobjavili sa ani teraz, potom ako boli pneu dvakrát dole z auta.

Pri zimných mám jednoduchú zásadu. Na prednú nápravu idú vždy gumy s najmenšími závažiami. Na zadnú idú gumy s väčšími závažiami.

Samozrejme, gumy, ktoré boli vľavo, nechávam vľavo a naopak.

Túto sezónu som sa celkom vykašlal na pneuservis a prehodil si to sám ročne stručne. Akurát som si v Tescu kupil ten krížový veľký kľúč na pneu, aby sa mi to ľahšie robilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No převažuju jen když přezouvám,jelikož nemám celá kola, jinak bych převažoval vždycky na sezonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ještě otázka. Hážete kola (gumy) zas na stejný místo, nebo to střídáte: přední dozadu, zadní dopředu? S tím, že levý doleva a pravý doprava?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

A ještě otázka. Hážete kola (gumy) zas na stejný místo, nebo to střídáte: přední dozadu, zadní dopředu? S tím, že levý doleva a pravý doprava?

Před výměnou léto-zima je nepřevažuju - kdyby moc házely /přední/ tak to poznám na volantu.

Změna ? Já tzv"podle oliskanosti /ojetí/" - lepší dopředu - přední náhon.

Levý doprava ? Ne. To bych ji přece musel otočit na disku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.