XiXao

Tlak v pneu, na kolik hustit?

20 posts in this topic

Poridil jsem zimaky 195 Apine Pro 3 a nechal je naprasknout na 2,6 atmosfer. Na kolik mate nahustenov vy jak na zimu tak na let? Vice, nebo mene? Zatim jsem s jizdnimi vlastnostmi maximalne spokojen protoze auto sedi jako pribite a to i na slizkych kostkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: XiXao

Poridil jsem zimaky 195 Apine Pro 3 a nechal je naprasknout na 2,6 atmosfer. Na kolik mate nahustenov vy jak na zimu tak na let? Vice, nebo mene? Zatim jsem s jizdnimi vlastnostmi maximalne spokojen protoze auto sedi jako pribite a to i na slizkych kostkach.

406 má předepsanej tlak 2,3 at. na předku i na zadku, já mám natlakováno v letě i v zimě 2,3;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska mi dorazily presne ty same gumy a jdu prezout,jsem rad,ze jsem zvolil dobre:)Taky nechavam na 2,4

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,3 cely rok mam break tak pokud vezu echt nalož tak zadek na 2,7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sice písí 2,3 na předek i zadek ale je to dost nelogické. Raději dávam na zadek tak 2,2 i míň a předek protože je těžší klidně 2,6. Auto je pak vyváženější a neplave mu předek a zadek u sedanu když člověk jezdí sám je lehkej takže moc nepotřebuje. Jednou jsem dal 2,3 na předek i zadek. Přední kola byli zmáčklí a zadní se ani nepronuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fouká se na 2,3 předek i zadek. :myslim

Když budeš foukat více jak o 0,1 nad předepsanou hodnotu , tak se ti budou více sjíždět gumy na středu, kde máš kontrolní plošky (na ty se sem tam dívají policajti).

[upravil dne 10/11/07 Pinďa]

post-0-14109596964474_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebudou, jezdim takhle už dlouho a nic takového se neděje. Navíc většina dnešních pneumatik má maximální tlak okolo třech atmofer. I při tomhle tlaku by nemělo dojít k vyboulení pneumatiky. Pokud si předek trocu víc nahustís je lepší spotřeba i ovladatelnost. Ale zase se to nesmí přehnat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ještě další je jak souhlasí měřák na pumpě.Já nafoukal u pumpy jak jsem psal 2,7 na zadní a pokud jsem jej přeměřil po týdnu tak byly obě zadní 2,5,přední 2,4 ,takže rozdíl byl 0,2 .Takže raději dle svého.Dnes jsem tam byl a bylo na papíru u manometru napsáno porucha špatně měří:Dtak jsem se jen zasmál

Share this post


Link to post
Share on other sites

break má na zadek předepsáno 2,8, jinak předek je stejně jak u sedanu. Při větším zatížení kufru se doporučuje foukat zadek na 3.2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mám 2,5 vpředu i vzadu, leto zima a nic se mi nesjíždí středem víc. Gumy jsou rovné jako stůl. S tím snížením spotřeby jedině souhlas !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pinďa

Fouká se na 2,3 předek i zadek. :myslim

Když budeš foukat více jak o 0,1 nad předepsanou hodnotu , tak se ti budou více sjíždět gumy na středu, kde máš kontrolní plošky (na ty se sem tam dívají policajti).

[upravil dne 10/11/07 Pinďa]

Tak se musím omluvit jsem to blbě napsal (sem se sekl, to je když si člověk nepřečte co napsal) mělo tam být toto: ....foukat více jak o 0,3 nad předepsanou hodnotu , tak se ti budou více sjíždět gumy na středu, .....

Zimní se mohou foukat až o 0,2 více.

viz. http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php (citace: M+S pneumatiky mohou být přehuštěny o 20 kPa více než letní pneumatiky).

Já sám letní foukám cca o 0,1 a zimní cca o 0,2 více. Navíc nezapomínat, že při delší jízdě se ohřátím gumy, ještě zvedne tlak (0,1 až 0,2).

Letní gumy jsem foukával o 0,3 více a tak jsem přišel na to sjíždění gum na středu (vlasní skušenost). :(:myslim:(

[upravil dne 11/11/07 Pinďa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono taky záleží na gumě, ale vidíš, že je možné foukat prakticky až do třech a nic by se dít nemělo. Co se týče těch rad pneuservisů, je třeba je brát malinko s rezervou, oni chtěj hlavně vydělat a ne poradit a tak ti klidně budou tvrdit, že když do kol napustíš dusík tak to poznáš na nižší spotřebě, hlučnosti a nebudou ti utíkat molekuly skrze gumu. S čim určitě souhlasim, jsou podhuštěné gumy, ty jdou do hajzlu velmi rychle, ještě to žere a nedrží stopu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladman

break má na zadek předepsáno 2,8, jinak předek je stejně jak u sedanu. Při větším zatížení kufru se doporučuje foukat zadek na 3.2.

tak se omlouvám:mad:, údaj 2,8 na zadní kola beru zpět. Správně je 2,4, dnes jsem se na to koukal. Jinak 3,2 při zatížení platí:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.