Sign in to follow this  
Followers 0
VP605

El. spojka kompresoru klimy

5 posts in this topic

Pánové, máte někdo potuchy jaký má být ohmický odpor cívky ve spojce kompresoru klimy? Podle mýho měření ten můj krám vykazuje 3,10 ohmu. Proud, který tam pak teče je na ty 0,5 mm2 dráty na mý gusto krapet větší. (Pokud tam je 12 V)

Moh bych tam mít mezizávitový zkrat. Takže pokud jste to někdo měřil, tak prosím dejte vědět. Je to na 2,5TD

[Editován dne 6/11/03 VP605]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smrdi to, nebo se z toho huli? To je civka nejakyho elektromagnetu? Pokud to je jenom civka, tak ten odpor odpovida - je to med (cuprum - nechci zapinat ceskou klavesnici:)) Nemam klimu, tak nevim, ale mam elektrotechnicke vzdelani :cool::cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesmrdí. To u mezizávi?áku není podmínkou, ale mohou téct větší proudy a z dlouhodobého hlediska může vlivem toho dojít k proražení na kostru. Tahle spojka z konstrukčního pohledu silně připomíná spojku na starších motorkách. Jen přítlačnou sílu místo pružin vyvíjí el. magnet. Když máš el. vzdělání- kolik je povolené proudové zatížení-trvalé na průřez 0,5 mm2 ?

[Editován dne 6/11/03 VP605]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bych pocital 6A/mm2. Vic asi ne. Takze prumer toho tvyho dratu je 0,8mm? Jestli znas rozmery ty civky tak jsou tabulky ze kterych se da odecist jeji ohmicky odpor. Nebo to jde spocitat. Ale takovym magnetem by mel tyct slusnej proud, aby vyvinul silu, ktera udrzi tu spojku sepnutou. Proc to vlastne resis? Zlobi to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak už jsem psal v pokecu, krapet jsem zahořel a odnesla to šalina. Deď mám rozhozenou elektriku v motoru-musím vyměnit dráty i vyhozenou palubku-dráty se natavily až na pojistkovou skříňku. Silové vedení- napájecí vede kolem celého motoru a není vůbec jištěné až po skříňku.Navíc mi už před tím průserem při zapnutí klimy po poklesávalo palubní napětí-pohasla světla. To mohl do jisté míry dělat prokluzující řemen-ukroucený šroub napínáku nebo nějaký nadnormativní odběr. To už nikdo nezjistí. Proto se snažím před rekonstrukcí šaliny eliminovat potenciální problémy abych zbytečně nemrhal časem i penězi.

Až to zase rozchodím dám na fórum sohrn poznatků. Třeba se budou někomu hodit. Určitě je lepší učit se z průserů jiných než svých.

Jeden poznatek dám k dobru hned. Alespoň podle mých zkušeností dávají v servisech při výměně drátů normální licnu-CY a ne autovodiče s příslušnou tepelnou odolností izolace. Pokud nedávají origoš svazek. V menší metráži je kovbojka je sehnat a to nemluvě o barevném značení. Dobrý výběr mají v www.LAPPKABEL.cz, ale tam to chce odběr alespoň 100 m. Stejně však doporučuji pokud někdo dělá víc šaliny prohlídnout jejich nabídku. Podobně lze řešit s Kablo Vrchlabí-FLY, FLRY atd. , ale tam na prodejně mají jen občas něco když zbude něco co jim nevejde ve výrobě do sudu ( v tom jsou km drátu). Jsou však velmi ochotní a když je něco tak pošlou na dobírku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.