MartinR

Upevňovací šrouby kol

15 posts in this topic

Zdravím.U 307 jsou Alu kola 16" Equinox, ale na zimu chci 15" plecháče.Nevíte, jak je to s upevňovacími šrouby?Dají se použít ty stávající od hliníkáču nebo se musí sehnat nové jen na plechové disky?Díky moc za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MartinR

Zdravím.U 307 jsou Alu kola 16" Equinox, ale na zimu chci 15" plecháče.Nevíte, jak je to s upevňovacími šrouby?Dají se použít ty stávající od hliníkáču nebo se musí sehnat nové jen na plechové disky?Díky moc za pomoc.

Já mám tedy stejný jak na Alu MAM W1 tak na plecháče

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MartinR

Tak pokuď jsou stejné šrouby na Al kola i na plecháče, tak to je velmi potěšující zpráva.Díky.

No nevim jak to kolega z predchoziho prispevku resi, ale obvykle je to takto. Origo elektronu pouzivaji stejne srouby jako jsou na plechy. Vetsinou zakulacena dosedaci plocha sroubu. Kdezto univerzalni elektrony maji srouby s rovnou do\sedaci plochou. Takze pozor na to. Ale jelikoz ty mas origo elektrony, tak by ti to melo sedet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no z origo hliniků na plechy použít ty šrouby jdou ( jinak origo šroub na plechy je jiný a ten použít na hliníky nelze) - mám stejná kola jak ty (equinoxe), takže tam plechy můžeš s klidem dát

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky.Zdálo se mi škoda, jezdit na těhle ALU v zimě.A hlavně tím přezouváním by to nějaké nemehlo v pneuservisu pravděpodobně dříve nebo později poškrábalo nebo odřelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já mám origo hliníkáče (17"), ale šrouby na plechy nendou. Lépe řečeno, účel splní, ale esteticky a zvukově to není ono. Hlava je totiž úplně jiná, takže to z plechů zaprvé trčí a zadruhé, mezi závitem a hlavou zůstane mezera a při jízdě to bouchá (podložka??; už nevím přesně, ale v Peugeotu mi to ukazovali).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.No uvidíme.Mají mi dát vědět,jestli to lze,či nikoli.Přiznám se, že auto ještě fyzicky nemám,ale bude k dispozici ke konci měsíce.Proto raději řeším některé drobnosti teď dopředu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

No, já mám origo hliníkáče (17"), ale šrouby na plechy nendou. Lépe řečeno, účel splní, ale esteticky a zvukově to není ono. Hlava je totiž úplně jiná, takže to z plechů zaprvé trčí a zadruhé, mezi závitem a hlavou zůstane mezera a při jízdě to bouchá (podložka??; už nevím přesně, ale v Peugeotu mi to ukazovali).

Tak to zas vypada na nejake specialni reseni ala Peugeot. Napriklad koncernova auta maji stejne srouby na plechy a na origo elektrony. Ale vubec bych se nedilil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delší by být měli, ale doufám, že jen o tolik, aby bylo možné bez problémů je použít i k plechovým diskům.Oboje originál Péžo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

právě jsem byl přezout a můžu vám říct, že jsem se dost zděsil. Jsem druhým majitelem auta,které bylo koupeno komplet v ČR (myslím včetně litých kol a dalšího příslušenství)

Od prvního majitelel jsem dostal auto na letních, tedy na litých kolech. Také jsem dostal komlet sadu zimník kol, to jsou plecháče a tak jak jsem očekával, dostal jsem i sadu 16 šroubů pro ty plecháče.

Zajel jsem tedy do pneuservisu. Chtěl jsem nechat všechny kola komplet převážit (původní závaží pryč a znovu vyvážit)

Plecháče byly hned hotové, jelikož ty jsem měl v kufru. Bohužel problém nastal s litými koly. Věděl jsem, že by měl být na každém kole jeden bezpečnostní šroub (klíč jsem měl).

Servisák oběhl auto a říká. Vlevo jsou všechny šrouby normální a vpravo je jeden bezpečnostní a jeden je nějaký podivný. Začal kola demontovat. Normální šrouby bylo vpohodě. Pak přišel na řadu ten pojistný a najednou byl problém, nešel vůbec povolit. Po 15 minutách to povolilo - bohužel ne celý šroub, ale jen ta pojistná hlava.

Dodatečně odmontoval ještě ten jeden "divný" a pak bylo hned jasné, proč je tak "divný". Už se asi předchozímu majiteli něco podobného stalo a nechal naprosto "prasácky" navařit nějakou jinou hlavu na utržený dřík, který zůstal v náboji. Shodou okolností nám toto pomohlo nakonec demontovat i ten pojistný, který se utrhl nám při výměně.

Hoši bleskurychle zakryli celý prostor okolo náboje, vzali jakousi velkou matku a během 1é minut byla přivařená na místě. Následně závit obstříkli nějakou vodičkou a cca po 5 munutách byl šroub venku - vyšroubovaný

Teď tedy aktuálně sháním 2 ks klasických kolových šroubu pro litá kola - plochá dosedací plocha.

Na zimní plechová kola jsou šrouby s kuželovou dosedací plochou.

Víte prosím někdo, jaký rozměr mají ty šrouby pro litá kola. V servisu mi sice nějaké nabídli, ale chtěli 85Kč za jeden. Za tuhle cenu mám na internetu 2x 4ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

No, já mám origo hliníkáče (17"), ale šrouby na plechy nendou. Lépe řečeno, účel splní, ale esteticky a zvukově to není ono. Hlava je totiž úplně jiná, takže to z plechů zaprvé trčí a zadruhé, mezi závitem a hlavou zůstane mezera a při jízdě to bouchá (podložka??; už nevím přesně, ale v Peugeotu mi to ukazovali).

je to napsané i v manuálu, to že podložka je volna mezi hlavou sroubu a plech diskem je OK. Origo sroub na ALU je i na plech. disk a origo na plech je jen na ten plech - mam dve auta tak to musim vedet :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co se týče mého problému,tak dobrý,protože budu mít originál ALU Peugeot už s novým autem a originál plechové jsem dokoupil na zimu.Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.