Sign in to follow this  
Followers 0
gogogo

material bloku motoru

13 posts in this topic

Zdravím

Nevíte někdo náhodou zda součástí facelitu peugeot 205 byla i změna materialu bloku motoru z hliníku jehož valce tvořily vyměnitelné litinové vložky,na litinový monoblok který měl válce vrtané přimo do odlitku bloku?

Jde o 1.4 55 kw typ KDY jednob.vstřik r.v 93

Doted jsem považoval motory rady TU za celohliníkové.

Díky za objasnění.

post-0-14109596904641_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

rad se pridam k tem zvedavym, celolitinovy blok jsem u 205 jeste nevidel ackoliv v praci uz jich par bylo. mj i hlava je litinova nebo hlinikova slitina? dekuji taky predem za odpoved.

[upravil dne 5/11/07 lukas.mach]

[upravil dne 5/11/07 lukas.mach]

Share this post


Link to post
Share on other sites

mno uz jsem to nasel. u novejsich modelu je hlinikovy blok motoru a u starsich modelu litinovy. od jakeho roku se datuje novy a stary typ jsem se bohuzel nedozvedel. jestli sem se spletl, tak me prosim opravte. z chyb se clovek uci :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lukas.mach

mno uz jsem to nasel. u novejsich modelu je hlinikovy blok motoru a u starsich modelu litinovy. od jakeho roku se datuje novy a stary typ jsem se bohuzel nedozvedel. jestli sem se spletl, tak me prosim opravte. z chyb se clovek uci :-)

do roku 90 starý model, od roku 90 nový, podívej se třeba na stránky clubu - http://www.peugeot205club.com/evoluce.html

[upravil dne 5/11/07 renm]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavu(motoru) mám z lehké slitiny.

Peugeot 306 by měl mít schodné 3 pohonné agregáty 1.1 , 1.4 , 1.6 v knize o tomto voze udávají pro prví dva hliníkový blok s vymenitelnýma litinovýma vložkama pro obsah 1.6 litinový monoblok.(válce vrtané přímo do odlitku)

Právě by mne zajímalo jestly ten muj motor není náká slátanina.

V odlitku bloku my chybí i otvor pro aretaci setrvačníku.Ten zas asi nebude chybjet u hliníkového bloku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná blbě koukám, ale na tý fotce zůstalo těsnění hlavy válců, nebo se mi to jen zdá?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Možná blbě koukám, ale na tý fotce zůstalo těsnění hlavy válců, nebo se mi to jen zdá?

Taky bych byl toho názoru, ale těžko říct, že by otlak byl tak velkej a zůstalo tam i tak znatelný to červený těsnění:myslim:myslim:myslim.

Ale gogogo už to starý těsnění sundal.

Nebo že by tam bylo těsnění daný omylem dvakrát:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Těsnění je sundaný,ten oranžový pruh patří k těsnění něco zustalo na něm něco na bloku.

Našel jsem další informaci o tom co mne zajímá v anglickém manuale na p 205 v pdf souboru :

On all except TU3FM engines, the cylinder

block is made of aluminium, and replaceable

wet liners are fitted to the cylinder bores.

Sealing O-rings are fitted at the base of each

liner, to prevent the escape of coolant into the

sump.

On TU3FM engines, the cylinder block is

made from cast-iron, and the cylinder bores

are an integral part of the cylinder block.

Řek bych že se tam jasně píše,že všechny TU motory kromně TU3FM měly material bloku motoru hliník.

TU3FM litinový

Podotýkém že i podle manualu má jít o 1.4

Další co jsem našel v Elitu,při udávání typu moru nikde nemají uvedeno TU3FM pouze TU3M(typ KDY a KDZ),ale když jsem hledal těsnění pod hlavu tak to,které bylo určeno pro litinový blok tam už měly uvedeno TU3FM kde hliník TU3M.

Takže ted se mužu domnívat v techničáku mám typ KDY pokud mám tedy auto z roku r.v 93(nový model)což mám určitě podle data na všech plastech znamenalo by to tedy podle toho jak psal -lukas.mach-,že bych tam měl mít hnliníkový blok.KDY je tedy označení motoru s hlikovým blokem KDZ s litinovým:myslim

Jenže zase třeba v knize o 306 udávají typ motoru s litinovým blokem je vyražen přímo na bloku u hliníku je na štítku.

No a já mám na bloku vyražen typ KDY.Což my vyvrací muj prvotní usudek.

Bud nemám puvodní motor nebo blok a nebo si někdo pohrál s papírama a nebo prostě mé hypotézy o typu poturu nejsou správné.

Sem z toho už nákej zamotanej a proto toho nechám:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pokud nejsi první majitel, tak se u takhle "starejch" aut nemůže člověk divit ničemu.

:D:D:D:DTen udělal to a ten zas tohle :D:D:D a nakonec má auto půlku dílů jinejch;):D:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muže se mi tu prosim někdo podívat jaký máte typ motoru pokud máte hliníkový blok,nebo litinový,jen motory 1.4 55 kw jde my o (KDY nebo KDZ).

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.