Sign in to follow this  
Followers 0
OK406

Vnitřek středového tlumiče výfuku u 406

10 posts in this topic

Po výměně středového výfuku u mé 406, jsem se rozhodl, že se podívám, z čeho se skládá (vypadá) střední tlumič. Za pomoci flexi jsem po obvodu horní části po okraji rozřízl tlumič. Vrchní část obalu tlumiče byla na několika místech od rezu (prorezivělá), i když byla oboustranně opatřena pohliníkovaná. Druhý plech (klasický 1,5mm černý) byl nedotčen rzí. Po ohnutí obou plechů, byly vidět celkem tři přepážky. Přičemž obě krajní byli vyplněni dlouhou skelní vatou, kterou baly vedena děrovaná trubka. Střední část tlumiče byla prázdná. Nakonec jen taková rada, pokud vám uhnije koncovka spoje výfuku, lze si koupit novou a navařit např. CO2 a vydrží déle než sám výfuk.

post-0-14109596902623_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detail výplně přepážky skelnou vato. Používá se i speciální výplňová tkanina:

post-0-14109596903061_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajímavé. :):super

Když už to tu je, tak se zeptám na něco trochu jiného: jakou roli ve výfukovém potrubí hraje střední tlumič?

U mojí 206ky mám katalyzátor přímo na motoru, pak střední tlumič a pak koncový. Kdybych chtěl udělat sportovní svody a projít s tím emisema, musel bych tam někam dát i sportovní katalyzátor a jediné místo, kam by se vešel, je místo středního tlumiče. Dá se to takhle udělat, nebo je to větší věda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To opravdu nevím, jak vypadá vnitřek u diesla. Ale jinak ten tlumič si můžeš udělat. Já jen přidám dlouhou skelnou vatu a nebo tlumící tkaninu a kamarád mi to CO2 zavaří a je opět plně funkční výfuk s tlumičem. Koncovku už navařenou mám.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi bude největší problém výfuk přesně vycentrovat - nastavit úhly a sklony koncovek. Už jsem výfuk sám měnil u jinýho auta na heveru (ne Š 120!!!) a byl jsem fakt rád, že to bylo z výroby přesně nastevený. Pak to byla brnkačka. Práce na půl hodiny.

Na díře by to bylo ještě snažší.

Ale jinak přeju hodně štěstí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

To opravdu nevím, jak vypadá vnitřek u diesla. Ale jinak ten tlumič si můžeš udělat. Já jen přidám dlouhou skelnou vatu a nebo tlumící tkaninu a kamarád mi to CO2 zavaří a je opět plně funkční výfuk s tlumičem. Koncovku už navařenou mám.:super

Rozhodně to za tu námahu s prací nestojí, protože to jen o tom, vyrobit výfuk, ale hlavně dodržet všechny míry, i úhlové. Pokud něco z toho nedodržíš, je pak montáž takového výfuku jen ke zlosti, nehledě k tomu, že i výkonově to bude jinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fakir

jakou roli ve výfukovém potrubí hraje střední tlumič?

Ten první díl není vlastní tlumič, ale tzv. rezonátor. Jeho úkolem je zklidnit výfukové plyny, které z motoru jdou v rázových vlnách, jak se vyprazdňují jednotl. válce tak, aby do vlastního tlumiče, nebo tlumičů už šel kontinuální proud plynů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.