Emiš

tlaky 205 1.8D

63 posts in this topic

Nazdarek,

tak jsem se jal letos opet resit problem se zimnima startama.

Mam novou baterku(74Ah 680A) , filtry, zkontrolovany svicky a ted jsem byl na mereni tlaku. Hodnoty mam 1. valec 0,75 MPa; 2V 0,9MPa 3V 1MPa 4V 0,9MPa.

V H+B v Plzni rikali ze je to dobry az na tu jednicku, ale ze by to melo normalne naskocit. A vymeneli mi nekaji tesneni na cerpadle,ale prijde mi ze motor spatne chyta furt. Takl jsem se chtel zeptat kolik ty tlaky jsou normalne a co si o tom myslite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh?

Nemáš to špatně napsané??? Tohle by odpovídalo kompresním tlakům tak na škodu 120...

Na starším 1,9D jsem měl tlaky 2,4 - 2,6, a v mrazech pod -15° už byl problém, jinak na jiném motoru mám tlaky cca 2,9 - 3,0, ten je výborný.

U TD jsou ty tlaky menší, mám na něm 2,4 a 3x 2,6 - solidní motor.

U TD je podle mě kritická hranice tak 2,2 - 2,3, u D to bude tak 2,5. Pod těmito hodnotami už můžou být v mrazech problémy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam to opsany z nakyho grafu co mi jim to vyjelo, takovej papirek a tam je ta stupnice cejchovana do 1,8MPa a ja tam mam max tech 1. Zajedu se jich optat jak to teda je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, to je papírek, co patří do registráku pro benzíny. Papírek do diselového registráku bývá cejchován do 4...

Já mám jen jednoduchý budík, co se nafouká, a po vyšroubování vypustí ventilkem - jako manonetr na pneu - a ten je cejchovaný do 6 MPa.

Koupený nový za plnou cenu v Univeru, brr....

Share this post


Link to post
Share on other sites

U meho motoru je kriticka hranice 2.1MPa. Bylo mi to receno v servisu. Novej ma mit pres 3MPa. Taky jsem koukal, co to je za cisla...:o:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jak rikal oddie tak ty hodnoty jsou vyjety na papir pro benziny a kolik to ma kdyz je to nafta mi nerekly, ach jo trochu me to zklamalo nemuzu to ted porovnat.

No kazdopadne motor furt nechyta, rikali ze mozna jeste zkontrolovat vule na ventilech prej kontrola cca za 200kc. Takze to jeste necham udelat a jinak novej motor.

Nemate nekdo nakej peknej dieslovej moturek pro moji 205-tku? Za kolik by se tak dal sehnat nakej slusnej co mi nastartuje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a chtel jsem se jeste zeptat co tam de vsechno soupnout za motor abych vubec vedel co shanet? Je to 205 1.8D z 1985(starsi model) da se tam dat naka 1.9D a nechat to napsany jako 1.8D kvuli ruceni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emiš: 1,8D od 5tis vejš, počítal bych ale tak 7-8, úplně nejlevnější je spíš podezřelej. 1,9D novější typ od 8 vejš, běžná cena je 10.

Záleží ale na co narazíš, už jsem viděl pěknej motor 1,9D koupenej asi za 3, a komplet agregát 1,9TD (novej model!) za 7 - ale, to buď prodávající netuší, co vlastně má, a nebo je to čorka...

Dát tam můžeš jak 1,8D, tak 1,9D, navenek jsou stejné, a když si přendáš typový štítek, nepozná nikdo nic, \"jen\" ti to líp pojede :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě k tomu kompresiometru - na www.univer.cz, ten nejjednodušší, typ KP63, stál za plnou 3.400,- s dý pý ejč ... kdybych chvilku počkal, mohl být tak o čtvrtku levnější, ale co už. Zas taková hrůza to není, a pár motorů už zkontroloval - aspoň už nemusím nikam jezdit, a nikdo mi nedá pofiderní hodnoty vyjeté na papír od benzíňáku :) To bych se asi po..., kdyby mi tohle udělali - to je měření na hovno, když to vlastně neukáže žádnou relevantní hodnotu. Kolik si za to měření vůbec řekli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo to me taky vytocili a jeste se ne ma tvaril co jako chci vzdyt ze jemu staci ze jeden valec je slabsi nez ostatni a podle toho pozna jak na tom motor je a ze to neni dobry a to mi druhej mechanik tvrdil ze tlaky pohoda ze tim to nebude a menil mi naky tesneni na cerpadle coz vubec nepohlo a vcera rano jem startoval na potreti...

Co stalo mereni tlaku nevim, platil jsem vic veci dohromady, vymena rozvodaku, obou kladek, silentbloku na motoru a vymenu toho tesneni na cerpadle, plus jsem od nich chtel jeste zjistiti proc to nechyta. celkem jsem platil 4300 bez dokladu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vono by mi myslim stacilo sehnat si ten papirek do ty masinky na tlaky pro diesel, jen vedet jak ma bejt ocejchovana ta stupnice a pak uz by se to melo dat z toho benzinu vycist ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, to tam je koukám jeden mechanik lepší než druhej...

Papírek cejchovaný pro diesel někde snad mám, je cejchovaný mám dojem do 4 MPa. V nejhorším na něj kouknu na servise, když si vzpomenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emis, jestli ti to pomuze (jako ze asi ne), mam doma papirek do 24 hodinoveho termografu.

Je to stejne diletanstvi..:D:D:D

I kdyz, proc tem borcum neverit, kdyz ti skvele opravili (neopravili) auto.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se podrzte. Zajel jsem do servisu ke strejdovi a ten kdyz jsem mu rekl jak jsem dopadl tak sehnal pres tri zname manika co prijel a zmeril mi ty tlaky znova, platil jsem symbolickych 50kc. Dva valce meli 2,3 a dva neco malo pres 1. :mad::mad::mad:

Nechapu co v H+B merili a jsem zvedavej co mi v pondeli povi az je pojedu servat predpokladam ze vubec nic, kazdopadne kdyz si ted vzpomenu na toho kluka co mi rikal ze tlaky jsou dobry a ze vymenime neco na cerpadle, tak me chyta amok.

Potom jsme jeste se strejdou vzduchem zjistovali kudy to utika a zjistili ze to fouka nahoru do sani vzduchu (proto asi taky hodne toho oleje ve vzduchovem filtru) a nejsou vubec zadny vule na ventilech. To mi snad o vikendu zpravi a trochu se ty tlaky zlepsi i kdyz pocitam ze to bude stejne skoro na prd...

taky jsme koukli na rozvodak co mi v H+B odborne menili, byl totalne volnej skoro sel sundat rukou jeste ted se divim ze mi nepreskocil. A to ze na pravym kole utahli srouby tak ze nesly poradne povolit ani kdyz jsem skakal na krizovej klic ani nemluve.

Jsem maximalne znechucen uz nikdy k H+B!!!:mad::mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, dobrý...

Těch 2,3 na je atm. diesela málo, i když by byly na všech válcích stejně. Na TD by to v pohodě stačilo, ale atmosférák s těmito tlaky bude dělat dost problémů...

Jinak jeden dobrý 1,9D motor budu mít možná k dispozici, zatím nechci nic slibovat, ale snad vyzbyde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdárek Emiši, to čumim teda, nebyl to náhodou takovej ten kudrnatej a viditelně nejmladší \"technik\" od H!-!B ?? Jak tak koukám příští návštěvu onoho servisu si nejdřív pořádně rozmyslím. Uhlíky v A. mi sice vyměnily za 550,- (tj. 2h práce se mi zdaj hodně na hranici) ale řemen taky nedotáhly jak měli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo takovej ten mladej, s vlasy do cervena. Kazjdopadne me tvrdil ze ten rozvodak je volnej schvalne a ze ta napinacky kladka to vypne sama jak ma. No nevim ja to mel volny vazne hodne ale nedokazes nic pokud to nechas zpravit jinde a jet dalsich 250 km s volnym rozvodakem do Plzne se mi nechtelo...

No jinak z tech tlaku se chtel technik taky prvne vykecat ale pak se omluvil a jako ze omluva staci o zadnym vyrovnani a vraceni penez nechtel slyset. Tak jsem mu rekl at pocita s tim ze si budu stezovat v Ceskym Peugeot clubu, to se mu moc nezdalo a nabidl mi naky slevy pri pristich opravach a nebo pri nakupu dilu.

No ale nevim jestli tam jeste nekdy pojedu, kdybych si ty tlaky nenechal zmerit jeste jednou tak do H+B jezdim furt na \"vyhodne\" opravy...

Jinak po tom co jsme doma vymezily vule na ventilech tak motor chyta jak hodinky. Uvidime az trochu prituhne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napínací kladka ten rozvoďák skutečně napne sama. Jenže se při tom musí dodržet postup, tj. povolit tu kladku, párkrát protočit motor dokola klíčem za šroub řemenice na klice, pak utáhnout napínací kladku, znovu motor protočit klíčem, a pak zkontrolovat napnutí řemene. Už jsem se párkrát setkal s \"mechaniky\", kteří ten motor jsou líní protočit - pak je řemen volnej, a nebo kladce \"pomůžou\" v napínání - a pak je řemen přepnutej, a záhy odejdou kladky, když už ne i řemen...

S těma vůlema, to je teda taky síla, jako by to snad bylo něco složitýho, dát to do cajku. To je fakt teda servis na ho...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.