Sign in to follow this  
Followers 0
Smety

Koupě P106

22 posts in this topic

Zdravím, mám dotaz ohledně P106. Před měsícem jsem koupil 307 SW a potřebuji koupit ještě druhé, menší vozítko do rodiny. Tak manželku napadla myšlenka, pořídit dalšího Peugeota a sice 106.

Tak bych se chtěl poradit s váma, odborníky na tento vůz.

Auto bude jezdit převážně po městě a najede max7tisíc km za rok. Spíš bych to viděl mezi 5 a 6 tisíci...No a cena by měla být kolem 40tisíc. Jaký by jste mi doporučili motor a od jakého roku výroby. Je vůbec reálné koupit za takové peníze 106 v dobrém stavu, abych do ní nemusel nacpat dalších 20 tisíc za servis?

Díky za rady a typy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 40 to nebude nic extra. 106ky si celkem drží cenu (např. oproti Cliu) takže reálné rozmezí je tak 50-60 za nový model (který se ženským líbí mnohem víc). Prvotní servis potřebuje každé auto, takže výměna náplní, rozvodů + vodní pumpy bude další náklad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj! ak narazíš na 106ku v dobrom stave, neváhaj. je to vďačný voz nielen do mesta. síce neviem ako v ČR, ale u nás na SK toho za 40-50tis. moc nezoženieš. :myslim

ja som 7 tis. km spravil za necelý pol rok - mimo iného aj trasu Nitra-Praha a späť. ak si priaznivec dieslov odporúčam zainvestovať pár "kaček" naviac, pri Tvojom km-nábehu by sa Ti to mohlo vrátiť za nejaké 2-3 roky. a pre manželku ber jednoznačne model so servom, inak hrozí, že sa jej vyformujú bicepsy. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakliže to bude jako městské vozítko, pak doporučuju motory do 1.4 (ten už je ve vyšší taxe povinného ručení). Nekupoval bych starší model, koupil bych určitě novej, tj. od roku 1996. Těch 40tisíc bude šibeničních, myslim si že bude nutno ještě min. 10 připlatit. A teď pár rad :-)

- vůbec nekoukej na najetý km, jelikož 90% aut v ČR je mají stočený, koukej na stav auta. Vyplatí se minimálně vzít s sebou ke koupi někoho znalýho, nebo domluvit v peugeotu servisní prohlídku, kam s majitelem dojedeš a za nějakej v porovnání s koupí auta nevelkej peníz ti pověděj přesně, co s autem je a není.

- ještě k předchozímu bodu - já jsem před rokem koupil 106 96" 1.4, najeto 78000km se servisní knížkou z DE, nicméně byla to pěkná kasička na peníze :-)

- radši nekupuj 106ku ve 3díře, jelikož jestli budeš chtět mít 2sady kol - letní plus zimní, tak by se taky mohl ukázat jako celkem problém sehnat ty 3dírový ;)

Jinak hodně štěstí při výběru :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych jen doporučil si auto před koupí pořádně prolézt. Zaměřil bych se určitě na hučení - mohou být špatná ložiska

Klepání za jízdy - stabilizátory (čepy) při záběru - špatné poloosy

Brzdy - klasika tloušťka kotoučů - desek

A samozřejmně zadní náprava, to je kapitola sama o sobě ...

Může se stát, že koupíš 106 s pěkným vzhledem např. za 50tis, ale pak do ní 20 vrazíš právě kvůli těmto závadám :myslim

Co se týká motoru, tak těžko říct. Přítelkyně má tu slabší 1.0 a jede to, ale žádný závoďák to není. Spotřebu má +-6L/100km

Každopádně držím palce při výběru :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za rady... :super

Já počítám s investicí do oleje, filtrů a rozvodů.

Ale nerad bych měnil spoustu jiných "drobností"...

Jakou máte zkušenost s výdrží dílů ( hlavně ložiska, čepy, poloosy, tlumiče... )?

Po kolika tisících km je podvozek zralý na GO?

Je mi jasný že záleží po jakých cestách se jezdí, ale když se vezme taková průměrná Česká silnice...

Jestli je nějaká ta mezní cifra 100.000km a raději si připlatit za auto s nižším počtem km a mít větší pravděpodobnost, že do těchto dílů nebudu muset ještě nějaký rok investovat, nebo vzít levnější auto se 150.000km a vrazit prachy do servisu... Jak je to vůbec s cenama náhr.dílů?

Měl jsem Forda, Fiata a tam byly díly za babku a pak jsem měl Fábku a Octávku a tam to byla darda, hlavně u naftový Octácky.

noner: a jaká je ta tvoje 106 ( rok, km, výbava, cena... )

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to 1.0 37 kw, 5 dveří, bílá barva. rok výroby je 1998. má najeto 75000 km, nový čepy, poloosy, rozvodovej řemen, komplet novej výfuk, zimní i letní pneu. jednou to auto bylo havarovaný, ale je kvalitně opravený, že to na tom není poznat.

je to verze XN - nemá nic v elektrice:nevim ale zase se to nepokazí:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naši maj taky 1.0 a táta s tím jezdí za 4,5. A když si to občas půjčím, abych vyhnal pavouky, tak za zhruba 5,0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ODPOVEDI na tyhle otazky by mne taky zajimaly,odpovi mi nekdo?

Díky za rady... :super

Já počítám s investicí do oleje, filtrů a rozvodů.

Ale nerad bych měnil spoustu jiných "drobností"...

Jakou máte zkušenost s výdrží dílů ( hlavně ložiska, čepy, poloosy, tlumiče... )?

Po kolika tisících km je podvozek zralý na GO?

Je mi jasný že záleží po jakých cestách se jezdí, ale když se vezme taková průměrná Česká silnice...

Jestli je nějaká ta mezní cifra 100.000km a raději si připlatit za auto s nižším počtem km a mít větší pravděpodobnost, že do těchto dílů nebudu muset ještě nějaký rok investovat, nebo vzít levnější auto se 150.000km a vrazit prachy do servisu... Jak je to vůbec s cenama náhr.dílů?

Měl jsem Forda, Fiata a tam byly díly za babku a pak jsem měl Fábku a Octávku a tam to byla darda, hlavně u naftový Octácky.

noner: a jaká je ta tvoje 106 ( rok, km, výbava, cena... )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: xmen

Jakou máte zkušenost s výdrží dílů ( hlavně ložiska, čepy, poloosy, tlumiče... )?

kupodivu drzi. Tlumice jsem na 106ce (tu co mame) delali jen jednou. bacha, po vymene tlumicu zahy na to odchazi jejich horni ulozeni. takova misticka v gume a ta se vymlati. Loziska, cepy, a poloosy se jsme taky zatim delali jen jednou. bylo to vse naraz pri cca 130 000km (ted na ni mame 170 000. Relativne to docela drzi. Zvlaste u maloobjemu (1.0, 1.1) coz bych do mesta doporucoval tu 1.1ku. Tu bych videl jako ideal, ato moc nevazi a s tou 11kou to i docela slusne jede.

Původně zaslal: xmenPo kolika tisících km je podvozek zralý na GO?

Go zadní nápravy jsme delaly na 150 000. ale ozve se sama, az to bude aktualni. Nas vysla na cca 5000czk

Původně zaslal: xmen

Jestli je nějaká ta mezní cifra 100.000km a raději si připlatit za auto s nižším počtem km a mít větší pravděpodobnost, že do těchto dílů nebudu muset ještě nějaký rok investovat, nebo vzít levnější auto se 150.000km a vrazit prachy do servisu... Jak je to vůbec s cenama náhr.dílů?

ceny jsou relativne v norme. rekneme ze jsou srovnatelne s mym bawem. Takze celkme za levno. Zalezi dil od dilu.

jinak na najete km vubec nekoukej. Kupuj podle stavu. Ale kdyz preci jen budes koukat na km, tak kdyz jich bude vic tak mas dve moznosti, ze budto majitel investoval do oprav a ty se vyse popsanemu vyhnes, nebo se to zaclo srat a tak se toho zbavuje. Takze asi tak. Chce to vylozene podle stavu.

ale urcite nejakym prvotnim investicim se nevyhnes.

motory jsou neuveritelne drzaky. Co ame tu 95´ tak za tech 5 let s tim autem nebyl zadny problem. Ze by me nas nekde nechalo.

jedina slabina jsou brzdy. Ktere se rychle opotrebovavaji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem se furt nemohl rozhodnout jestli 306 nebo 106 ale nakonec asi pujdu do novejsi 106 tak do 60000.Zatim sem mnel jen skodovky,znamy ma peugeota a znama citroena saxo.Peugeota sem parkrat ridil a ma skvely podvozek proto ho chci.Jsem z prahy takze kdyby nekdo byl ochotny jit se se mnou podivat zhruba na 5 aut do dvou bazaru,tak bych se i financne odmenil za pomoc pri koupi,ja spis rozumim pocitacum nez autum.No ale treba i nekdo rad pomuze jen tak,uvidime no. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bych mohl tenhle vikend a co vy?No ale ted mam dilema a jmenuje se klimatizace.U motoru 1,1 nebo 1.0 se bojim ze to bude zrat hrozne vykonu,jakej mate nazor?Ma vubec smysl klima,zase se v tomhle bode nemuzu rozhodnout,jinak uz sem si vse vyresil v rozhodovani.A o kolik peugeot s klimou zere vic benzinu?Jinak da se u auta s klimou klima uplne vypnout a funguje tam jen treba ohrivani?Klimu sem v aute nikdy nemnel tak proto tak hloupe dotazy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl sem 106 bez klimy a už bych auto bez klimy nechtěl, protože sem v tom v létě chcípal :-) spotřeba u jinejch aut, co sem tak četl jde nahoru jak u čeho, u velkoobjemovejch motorů to znát není, u 1.0 nebo 1.1 bych tipoval tak +0.5l na sto. Plus samozřejmě menší výkon, ale není to zas až tak markantní - kámoš má 1.2 pandu s klimou a jede to s ní i bez skoro stejně.

A jestli se dá úplně vypnout - ano. Klimu si prostě představ jako lednici v autě, zjednodušeně :-) Zmáčkneš čudlík -> pouští na tebe studenej vzduch (tady se to dělí na manuální a digi klima) -> manuální pouští ten vzduch do tý doby než čudlík vypneš a digi klima má termostat kterej hlídá teplotu, takže když klesne pod dejme tomu nastavenejch 21°C, tak se vypne a opačně - když stopune nad těch 21°C, tak zas chladí a chladí :-) Doufám že sem to napsal srozumitelně :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim, kdyz zde zapatras, servisovani se zde resilo, urcite to najdes i dle autora, take jsem se tam rozepisoval. Ber mne s rezervou, spousta lidi by s vecma, ktere jsem resil klidne jezdila... tzn... vymena ramen by se asi neresila, holt by si to obcas v dire kleplo, volnobeznej ventil by se nemenil, ale vycistil, vyfuk asi zavaril, ale ja to radeji menim hned... Stav km se dnes fakt hodne svindluje, trebas ja mam najeto za letosni rok cca 300km, ovsem poctivejch, autem jezdila bejvalka, ta je paaa, ja mam sluzebni, takze piskot stoji na zahrade, ale olej po roce vymenenej ma :D /je i prezutej, nahoda je blbec a muzu vozejk potrebovat kdykoliv/. Mam jej pouze kvuli taznemu, jednou jsem byl pro nabytek a jednou pro dlazdice, jinak nic. Takze az pujde pristi rok na technickou, bude mit od minule najeto asi 3000km :-) A pokud to je pro pritulkyni, urcite vezmi verzi s posilovacem, je prijemnej, pylik pred spolujezdcem se necha vypnout, takze do budoucna to zvladne i detskou sedacku. Kdyz budou sprdliky, urcite novej model, je celej bytelnejsi /taky tezsi/ nez starej model, ale kdyz te nekdo trefi, kazda vyztuha je dobra. A jeste, neni 1.1 jako 1.1, myslim, ze od r.v. 2000 je vicebod, ma lepsi kroutak a niz posazenej, jede lip. Je to stejnej kousek, jako v P 206. /ja mam totozne s 206 i predni brzdy/. Servis si zde klidne dohledej, ted aktualni... obstojne to topi, se slusnejma zimakama se to vyhrabe temer vsude, ma to lehkej zadek, pri prudkem brzdeni z vysoke rychlosti tomu zadek poskakuje, ale to asi pritulkyne resit nebude :-) Osobni zkusenost po cca 65t km... ani jednou mne nikde nenechal, starty v zime v pohode, novej model i slusne sviti, neni to spatne auti. :D:D:D

... to Hafity ... nevim, jak vyhanis pavouky, ale kdyz vyhanim ja, spapka klidne pres 8l, normalni jezdeni tak 7, moc se neloudam, bejvalka jezdila kolem 6. Starsi model 106 jsem s 1.0 take cca 25t km mel, ale za 4, ani 5 jsem s ni nikdy nejel, spise kolem 6 - 7, mohl bych jeste dohledat tankovani... fakt je, ze jsem moc ekonomicky nejezdil :D J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je super,tak ja uz se soustredil jen na modely s klimou.Na rok 2000 financne nedosahnu ale to mi moc nevadi.Ted jeste premyslim jestli vzit 1,1 nebo 1,4-vim u ni by byla vetsi zabava ale zase ta pojistka no:mad:.Jinak s tou klimou jsi mne fakt potesil takhle mi to asi bude vyhovovat.Ted uz jen aby mi nekdo pomohl pri vyberu a budu spokojenej,a hlavne sel tam se mnou a proklepal to auto jak rizek.Ja jsem si tak maximalne na 120 udelal komplet elektriku,ale to bylo tak vse,jinak autum vubec nerozumim a naletel bych nejakemu smejdovi.Ja zase rad poradim komukoli s pocitacem tam rozumim vsemu a znam i dobre ceny a obchody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasa tie rečičky o spotrebe 4,5 l/km pri benzínových motoroch. To by som chcel, mať takú 1,1 tku, čo žere 4,5l a jazdí to super! Načo klamete samých seba??? Si treba vyskúšať aj iné autá...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pysta1

Zasa tie rečičky o spotrebe 4,5 l/km pri benzínových motoroch. To by som chcel, mať takú 1,1 tku, čo žere 4,5l a jazdí to super! Načo klamete samých seba??? Si treba vyskúšať aj iné autá...

To neznamená, že když to žere tobě, že to žere i ostatním.... :D Jinak na tvojí spotřebu má vliv čidlo teploty chladící kapaliny, čidlo teploty nasávaného vzduchu, lambda sonda, správný rozměr pneu a správný tlak v nich a pod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAFITY- chcel by som vyskúšať tých tvojich 4,5l. Ale keď myslíš, hádať sa nebudem. Radšej treba písať reálnu spotrebu, lebo potom koli takým ako si Ty, naletia tak ako aj ja, aj ďaľší, ktorým sa 106 tka páči....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.