Sign in to follow this  
Followers 0
Luig

Jak se projevuje špatný krokáč?

60 posts in this topic

Ahoj, zajímalo by mě jak poznám že odchází krokový motorek volnoběhu. Ptám se proto, že se mi po důkladném prohřátí motoru (podle teploměru oleje, ne vody) stává že auto jakoby cukne, kolikrát docela dost. Dneska přestal táhnout snad sekundu uplně, pak cukne a zas jede. Napadl mě tu stále řešený krokáč ale ten má vliv jenom na chod motoru při volnoběhu nebo má vliv na motor i při zátěži motoru jízdou? Díky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím jak krokáč ale potenciometr otraoval i při jízdě, jak píšeš prostě sem tam takový škubnutí jak se mu zachce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď mě ješte napadá s tim potenciometrem. Když jedu bez plynu jenom setrvačností a chci opět zrychlovat, pomalu sešlapávám plyn a ale nic se neděje až po chvíli, řekněme po 2-3 cm chodu pedálu teprv motor začne přidávat, nemůže to být taky příznak něčeho v nepořádku s tim potenciometrem? Myslel jsem že to je vůlí na lanku plynu ale kdo ví. Ale když zatahám za lanko plynu u škrtící klapky tak vůli nemá, ani na pedále. Prostě jakoby lanko otvíralo klapku ale reagovalo to až po chvilce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mi napadá... to že mi (zahřaté) auto drží otáčky na cca 1500 když jedu na neutrál třeba z kopce a jakmile zastavím, klesnou na volnoběh, je vlastnost nebo vada? Myslel, jsem že je to vlastnost, ale nikde jinde jsem tohle neviděl...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Luig

Prostě jakoby lanko otvíralo klapku ale reagovalo to až po chvilce.

Nejsem odborník, ale logicky mi vyplývá, že když šlápneš na plyn a otevřeš klapku, aniž by o tom ECU kvůli vadnému potenciometru věděla včas, tak je spíš velká šance, že ti to chcípne na chudou směs. Ikdyž si popravdě nejsem jistej, jaký je vztah mezi váhou vzduchu (resp. snímačem podtlaku) a potenciometrem klapky z pohledu ECU...:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fakir

Původně zaslal: Luig

Prostě jakoby lanko otvíralo klapku ale reagovalo to až po chvilce.

...že když šlápneš na plyn a otevřeš klapku, aniž by o tom ECU kvůli vadnému potenciometru věděla...

To že se při "mrtvém" sešlápnutí pedálu otvírá klapka nevim jistě, to jsem napsal jen tak na popsání, co se ve skutečnosti děje fakt nevim. Možná to s tim cuknutím nemá nic společnýho, jen mě tak napadlo co kdyby

Share this post


Link to post
Share on other sites

jinak, potenciometr = snímač polohy škrtící klapky nebo to jsem někde jinde? Jen tak koukám na kelly a elit a nikde přímo potenciometr nemaj tak jestli to neni tohle akorát jinak nazvaný. Vypadá to jako malá krabička, na dvě díry a zespoda zásuvka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Luig

Ahoj, zajímalo by mě jak poznám že odchází krokový motorek volnoběhu. Ptám se proto, že se mi po důkladném prohřátí motoru (podle teploměru oleje, ne vody) stává že auto jakoby cukne, kolikrát docela dost. Dneska přestal táhnout snad sekundu uplně, pak cukne a zas jede. Napadl mě tu stále řešený krokáč ale ten má vliv jenom na chod motoru při volnoběhu nebo má vliv na motor i při zátěži motoru jízdou? Díky moc

Krokac by mal mat suvis len s volnobehom, resp. udrzanim volnobeznych otacok, ako hovoris. Moze ti auto napr. chcipnut po vyradeni rychlosti, alebo drzi vyssie volnobezne otacky, ak je vadny... A ake mas auto? Napr. na 309 je v krokaci aj spinac volnobehu, ktory urcuje, ako sa bude regulovat predstih na rozdelovaci. Vynechavanie motora moze naozaj sposobovat vadny potenciometer skrtiacej klapky, tiez mozes mat problem so zapalovanim - cievka, kable, sviecky, v horsom pripade modul zapalovania, ale to asi nie, dokonca moze mat problem aj lambda sonda. Ak mas vahu vzduchu, aj ta ma do toho co hovorit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jde o 106 1,6 rok 96, uplně jsem na to zapomněl:) Jinak s volnoběhem problém nemám, takže asi fakt ten potenciometr...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Luig

Jde o 106 1,6 rok 96, uplně jsem na to zapomněl:) Jinak s volnoběhem problém nemám, takže asi fakt ten potenciometr...

Motor TU5J2? NFY/NFW? Magneti Marelli 8P? Pokud ano, tak to ani žádnej krokáč mít s největší pravděpodobností nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele, ja mam 405 2.0 SRI, taky mam problemy s volnobehem, ale asi trochu jiny - kdyz je to studeny, tak OK, drzi si otacky nekde na 1500, ale kdyz se to ohreje, tak nekdy otacky kolisaj a kdyz pridam, tak otacky vbyletej treba na 3 tis - coz je celkem normalni, ale potom spadnou nekam na 500 az pak se teprv ustali na cca 900 ... Potenciometrem nebo krokacem to asi nebude - sem totiz oba konektory zkousel jednoduse odpojit, pak pridavat plyn rovnou v motoru na klapce - motor bezi furt stejne, jako by zadnej potak nepotreboval ... nevim, zas tak moc tomu nerozumim, pristi tejden s tim du na diagnostiku, treba na neco pridou ... hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor TU5J2? NFY/NFW? Magneti Marelli 8P? Pokud ano, tak to ani žádnej krokáč mít s největší pravděpodobností nebude.

motor NFW, magneti marelli 8P to bych kecal ale na ŘJ tutově MM je. Chceš říct že tam krokáč vůbec nemám jo? Ale zas na druhou stranu kdyby tam nebyl, tak vim že tim to neni:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: hribe

hele, ja mam 405 2.0 SRI, taky mam problemy s volnobehem, ale asi trochu jiny - kdyz je to studeny, tak OK, drzi si otacky nekde na 1500, ale kdyz se to ohreje, tak nekdy otacky kolisaj a kdyz pridam, tak otacky vbyletej treba na 3 tis - coz je celkem normalni, ale potom spadnou nekam na 500 az pak se teprv ustali na cca 900 ... Potenciometrem nebo krokacem to asi nebude - sem totiz oba konektory zkousel jednoduse odpojit, pak pridavat plyn rovnou v motoru na klapce - motor bezi furt stejne, jako by zadnej potak nepotreboval ... nevim, zas tak moc tomu nerozumim, pristi tejden s tim du na diagnostiku, treba na neco pridou ... hribe ;)

Prosím vás kde najdu ten krokáč a potenciometr, zkusim taky odpojit ty konektory co to bude dělat ale v elektrice se absolutně nevyznám tak nevim kam sáhnout. Jinak tyhle problémy s otáčkama já vůbec nemám, asi řešíš jinej problém ale každopádně dej vědět jak dopadneš na diagnostice:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak pro info,,potencionmetr škrtící klapky je čidlo,které udáva řj přesné informace v podobě odporu o přesné poloze škrtící klapky(ve stupních),špatný poták se projeví např. pri změně natočení škrtící klapky tímj,že motor buď na určitou polohu vůbec nezareaguje,nebo při natáčení začne škubat motor.....

A snímač polohy škrtící klapky rozeznáva pouze dva stavy(škrtící klapka uzavřena-řj dostava info,že se pravděpodobně jedná o stav-běh naprázdno,nebo dercelerace,,,,,,nebo plná zátěž!škrtící klapka natočena na 90°)

Ale my se bavíme o krokovém motorku=ovladači škrtící klapky,tudíš nikoli čidlo,ale o akčním členu...ten má jednoduchy ukol-nastavovat škrtící klapku,respektive ovládat volnoběžné otáčky,v závislosti na teplotě motoru!(otevřit-při studenem m a přivřit pri zahřátem motoru--respektive upravovat neustale polohu v závislosti na teplotě m......:myslim:):P:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a projevuje se tak že muze byt třeba zatuhly,takže drží při zahřátem motoru vyšší volnoběžné otáčky,nebo je poškoze a volnoběžné otáčky kolísají(houpou)nebo nejde vubec a klapa je přivřena a při studenem motoru nedrží běh naprázdno...

:cool::roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pája> aha:myslim

takže podle tebe by to mohlo být čím, myslím to cukání na které jsem se původně ptal (kolísání otáček tu přidal někdo jiný) když otáčky motoru mám při jakékoliv teplotě v pohodě? Zřejme potenciometrem?

Přiznám se že už v tom mám solidní hokej tak jestli plácám tak se předem omlouvám

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pája Rybišár

potencionmetr,,nejspíš vydřená drážka

OK takže tedy potenciometr = snímač polohy škrtící klapky a co koukám stojí slabšího litra (autokelly), je to tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.