Georginho_cz406

Co na chladič paliva? Názory, zkušenosti?

34 posts in this topic

Tak jsem tak přemýšlel zda-li jde také u normálních vozů znát chlazení paliva (myslím tím benzínu nebo nafty) na výkonu, jako je tomu u formule:D

Asi málokdo nezaslechl něco o aféře ve formuli 1, které se zůčasnil novopečený mist světa. Prý snad měli podchlazené palivo a tím hned několik výhod!

Bude znát chlazení paliva i na normálních vozech? Všiml jsem si, že některé vozy chlazení paliva mají. Např. Nisan Z, nějaké ferrarko (nevím ale které - jestli ne vůbec všechny), carrera aj... Taky jsem koukal na service boxu, že snad i některé 406té :-)

Dle mého soudu by stačil použít chladič podobný na chladivo (ale asi menčí) a přidělat na podovzek před nádrž do toho výklenku. Asi bych na něj udělal z laminátu zástavbu a přívodní lamely, aby ho celý kryli. Napojení na palivo by problém nebyl i když 406tá má ty hadice s bajonetama (alespoň moje).

Ale nejspíš se do takových harakiri asi pouštět nebudu, jelikož je výsledek nejistý. Nebo máte někdo jiný názor?

Jen, že se pořád řeší přívod vzduchu, odvod spalin, zapálení, aletrasa pro palivo nic moooc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

poustej LPG rovnou do valcu pres nejaky redukcni ventil - to bude takove ochlazeni, ze ti mozna zamrznou ventily :D

chladic paliva u 406 je u HDicek na zpatecce do nadrze, pac se nafta pri tom stlaceni na vysoky tlak ve vstrikovaci rampe zahreje, tak aby zase zchladla

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co takovy chladič těsně před vzduchovim filtrem , dnes jsem to viděl a nevypada to špatne a nějakej konik to taky jistě přida:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

a co takovy chladič těsně před vzduchovim filtrem , dnes jsem to viděl a nevypada to špatne a nějakej konik to taky jistě přida:D

Pred vzduchovym filtrem? A nebude to spis zpomalovat proudeni zvduchu do motoru? To uz tam raci dat turbo a IC ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: f3Rd@

Původně zaslal: Pe.Tr

a co takovy chladič těsně před vzduchovim filtrem , dnes jsem to viděl a nevypada to špatne a nějakej konik to taky jistě přida:D

Pred vzduchovym filtrem? A nebude to spis zpomalovat proudeni zvduchu do motoru? To uz tam raci dat turbo a IC ;)

ta se směješ ale ja to dnes viděl v Elitu ! čuměl jsem na to jak pero z gauče , ale nebyl to chladič vzduchu před filtrem ale dva male ventilatorky vzduchu za resp. pod filtrem , asi nahrada turba:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

a co takovy chladič těsně před vzduchovim filtrem , dnes jsem to viděl a nevypada to špatne a nějakej konik to taky jistě přida:D

a ceho tim prosimte dosahnes, kdyz vzduch o teplote okolniho vzduchu pozenes chladicem o teplote okolniho vzduchu? krome toho, ze tim teda ucpes sani?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: .mycTD

Původně zaslal: Pe.Tr

a co takovy chladič těsně před vzduchovim filtrem , dnes jsem to viděl a nevypada to špatne a nějakej konik to taky jistě přida:D

a ceho tim prosimte dosahnes, kdyz vzduch o teplote okolniho vzduchu pozenes chladicem o teplote okolniho vzduchu? krome toho, ze tim teda ucpes sani?:myslim

Vydelku :super:mrk:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kdyz jezdil dieselem, tak se nafta v zime predehrivala:myslim je videt, ze doba pokrocila:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale v té F1 aféře šlo o to, že podchlazený palivo se rychleji dostalo do nádrže - tím pádem šlo o uspoření času při tankování, ne o zvýšení výkonu motoru, ne?:roker

Jinak by mělo smysl ochlazovat vzduch nasávaný do válců - ale nejspíš ne nějakým větráčkem. Intercooler je fajn věc, ale montuje se to do běžných aut jen u dýzl motorů - proč asi? Protože to je vždy jen v kombinaci s turbem.

Jinak sem četl zajímavosti ohledně vstřikování vody do paliva - http://www.techblog.cz/technologie/vstrikovani-vody-do-motoru.html - taky tady dochází k ochlazování spalované směsy.

Nebo rajský plyn N2O -> podobný účinky.

U klasickýho benzínovýho motoru se toho s ochlazováním asi moc vymyslet nedá :nevim Jo, vhánět výstup z klimatizace přímo do vzduchovýho sání :o)))) Ale nevim nevim, jestli by zrovna tohle vedlo k rapidnímu zvýšení výkonu - když ho zapnutá klima vcelku úspěšně ubírá :o)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

Jo, vhánět výstup z klimatizace přímo do vzduchovýho sání :o)))) Ale nevim nevim, jestli by zrovna tohle vedlo k rapidnímu zvýšení výkonu - když ho zapnutá klima vcelku úspěšně ubírá :o)))

Toto mě kdysi taky napadlo :D ale právě tam bude chyba v tom že ta klima nepřidá asi ani to co už ubírá. Možná by se nad tím dalo spekulovat u vykonnějšího motoru ale kdyby to mělo nějakou cenu tak už někdo něco takovýho dělá. Všichni se spíš snaží klimy úplně zbavit kvůli nechtěné váze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak v té formuli to bylo trochu jinak, palivo nechladilo ferrari raikonenovi, ale Williams a Sauber (Rosberg, Kubica, Heidfield - bodovaní).

Pokud by Ti tři byli za toto diskvalifikováni, a pořadí bodovaných jezdců by se změnilo, tím by se změnil dokonce i stávající mistr světa.

Teď ty výhody...

Výhoda ochlazeného paliva nespočívá v jeho rychlejším nalití do nádrže, to je uplně naopak (chladnější palivo je tužšší) palivo se bude lít pomaleji.

Hlavní výhoda chladnějšího paliva spočívá v tepelné roztažnosti látek (laické vysvětlení (středoškolský poučky a definice si už nepamatuji:))

Zvýšíme-li teplotu látek (pevných, plynných nebo i kapalných), pak tím zvětšíme i jejich objem v závislosti na jejich tepelné roztažnosti. Toto samozřejmě funguje i naopak. Zchladímeli nějakou látku v tomto případě benzín, změnšíme tím jeho objem.

Pak když je toto chladnější "hustší" palivo vstříknuto do válců, je ve směsi ve válcích pro detonace více benzínu, než kdyby se vštříklo palivo běžné teploty. (pak se vejde do nádřže i více paliva, či se nemusí líti tolik objemu, či je menší spotřeba v případě určitých nastavení řj, nebo větší detonace ve válcích).

A k chlazení nádrže běžného auta, myslím si že pokud by bylo chlazení pasivní (nevím ale jak by bylo učinné-okolik by chladilo), mělo by to alespoň malinký význam. V případě aktivního chlazení si myslím že by daný systém spotřeboval výce výkonu než by vydával. To snad chladit nějakým dusíkem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Art: hustější palivo - větší hmotnot - s tím si poradí ŘJ, ona si to zadaptuje, jako si zadaptuje 100 oct. benzín.

Chladnější palivo má výhodu z Carnotova cyklu, a proto se ti zvedne "nepatrně" výkon.

Například u tepelných (uhelných, jaderných) elektráren je to v zimě až 15 MW (na 220 MW bloku) oproti letnímu období.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z fyziky jsem sice nikdy nevynikal, ale ve vixovych rovnicich ocividne figuruje palivo jako finalni smes benzinu se vzduchem, zatimco art hodla zchladit pouze benzin, ktery tvori jen 1/14tinu paliva v carnotove pojeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

v obyč autě to udělá tak PRD.formule je něco jiného.....,ale viděl jsem super věc,nacvakne se na benzínovou hadici-je to vlasně magnet a on pěkně urovná molekuly benzínu a jede to líp a míň to žere :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

jo, ekolube. Uplnej zazrak - ale to bylo tak pred deseti rokama a udelalo to velky prd :o))

to byla jina doba, dnes tam ty molekuly rovna nanotechnologie:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.