Sign in to follow this  
Followers 0
uulik

Startování přes kabely.

32 posts in this topic

Původně zaslal: Go-Zila-Go

pri startovani auta přes kabel auto z ktoreho sa startuje musi bežat na volnobeh :aut

A z jakého důvodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já myslím že je to jakýkoliv start. Jenže to jde přez vybitou baterii. Tak napájím i tu jeho baterii?

No ale to sem odbočil mimo původní otázku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Výkon baterie" se tím nezvýší. Nicméně co jsem tak četl, tak je doporučováno před startováním toho druhého vozu (s kaput baterkou) nechat motor prvního běžet alespoň minutu se zvýšenými otáčkami. Jestli šlapeš na plyn prvního, když druhé startuješ, už je myslím celkem jedno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

baterie ma 12V , s nastartovanym motorem vyleze na max 13,9 při volnoběhu i při max otačkach ,jestli se s otačkami zvyšuje i napěti třeba na 15,16 apod ,tak to je špatně a baterka se přebiji , tzn papa baterie papa i altik .

když startuješ přes kabely total vybitou baterii tak ti moc šanci nedavam že to naskoči , možna s 400A kabelama a min 70 Ah baterkou v nastartovanem aute .

jinak zvyšenim otaček při startovani toho druheho auta dociliš jen toho že odběr z baterie nezpusobi chcipnuti motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manipulácia, skladovanie a dobíjanie

1. Montáž do vozidla konečného užívateľa by mala byť uskutočnená najneskôr 3 mesiace od dátumu výroby. KI'udové napätie (namerané voltmetrom na svorkách batérie bez záťaže) by malo byt vyššie než 12,4 V. V takom prípade, však vozidlo musí uskutočniť dlhú cestu a nesmie byt po montáži takejto batérie ďalej neprevádzkované.

2. Dobitie batérie sa doporučuje v prípade dlhšieho skladovania, kedy kl'udové napätie pokiesne pod 12,5 V. Dobíjanie musí byt prevádzané podľa odporučenia uvedenom v záručnom liste a pri rešpektovaní bezpečnostných predpisov (najmä je nutné nosiť ochranné okuliare) v dobre vetranej miestnosti.

2.1 Doporučujeme kontrolovať kl'udové napätie pri skladovaných batériách po uplynutí 3 mesiacov od dátumu výroby. V prípade, že kl'udové napätie pokleslo na menej ako 12,5 V musí byť v prípade ďalšieho skladovania batéria dobitá tak, aby dosiahla kl'udové napätie 12,7 až 12,8 V.

2.2 Predpísané meracie prístroje pre meranie kl'udového napätia. KI'udové napätie musí byt merané digitálnym multimetrom s presnosťou na 10 mV. Cenovo dostupné prístroje máme v ponuke. KI'udové napätie by sa malo merať pri okolitej teplote prostredia cca 20°C.

2.3 Doporučenie pri nabíjaní. V prípade, že kl'udové napätie je menšie ako 12,5 V musí byt batéria dobitá. Doporučený nabíjací prúd by mal byt 1/10 menovitej kapacity (napr. batéria s kapacitou 80Ah - 8A). Dobíjacia doba závisí od nasledujúcich prípadov. V prípade, že potrebujeme batériu založiť veľmi rýchlo do auta, postačuje kratšie dobíjanie, ktoré nám umožní auto naštartovať (tj. napätie 12,4 až 12,5 V). K tomu potrebujeme cca. 1 hod. Pokiaľ' batériu nabíjame opakovane, mala by batéria dosiahnuť plných znakov nabitia (vid'. 2.1).

Napr. batéria s kapacitou 44Ah, ktorá mala kl'udové napätie 12,45V bude potrebovať k úplnému dobitiu pri nabíjaní 1/10 (tj. 4,4 A cca 2,7 hod.). Potom by mala mat kl'udové napätie Uo = 12,8 V.

Starostlivosť a údržba

1. Uskladnenie a preprava

· Batérie sú naplnené elektrolytom.

· Skladujte ich vo vodorovnej polohe a zabezpečte ich proti nakláňaniu počas prepravy.

· Skladujte ich na chladnom a suchom mieste.

· Ponechajte ochranný kryt na plusovom póle.

2. Prvé použitie

· Naše batérie sú dodávané pripravené k použitiu, naplnené elektrolytom už v závode s hustotou elektrolytu 1,28 g/mi.

· Pokiaľ' pri naštartovaní nastanú problémy, dobite batériu (viz bod č. 4).

3. Inštalácia do vozidla

· Neodstraňujte ochranný kryt z plusového pólu, pokiaľ' batéria nie je nainštalovaná v automobile a vy nie ste pripravení pripojiť káble. Ochranný kryt umiestnite na starú batériu, zabránite tak prípadnému skratu.

· Očistite póly batérie spolu so spojovacími káblami.

· Pripojte najskôr plusový pól a uistite sa, či je spojenie dotiahnuté .

· Odstráňte pomocné prvky ako napr. pólové krytky, odplyňovače, svorky.

· Príslušenstvo ako napr. odplyňovacia trubička typu L a zaslepovacia zátka, je možné objednať.

· Nechajte otvorený aspoň jeden odplyňovací otvor na strane batérie, to platí aj pri preprave vyradenej batérie.

4. Nabíjanie

· Vyberte batériu z vozidla alebo odpojte káble batérie a to tak, že najskôr mínus a potom plus.

· Nabíjanie prevádzajte iba na dobre vetranom mieste.

· Používajte iba zodpovedajúce jednosmerné nabíjače.

· Spojte plusový pól batérie s plusovým vývodom nabíjačky, rovnako tak mínusový pól batérie s mínusovým vývodom nabíjačky.

· Nezapínajte nabíjačku pokiaľ' nie je batéria pripojená. Po nabíjaní najprv vypnite nabíjačku a potom odpojte batériu.

· Doporučený nabíjací prúd: 1/10 (A) kapacity batérie v (Ah).

· Prerušte proces nabíjania, pokiaľ' teplota elektrolytu dosiahne 45°C.

· Batéria je plne nabitá pokiaľ' špecifická hustota elektrolytu (iba u batérií so zátkami) a nabíjacie napätie nerastie behom 2 hodín.

· Pri batériách, kde sú zátky, preverte hladinu elektrolytu, prípadne doplňte destilovanou vodu. V žiadnom prípade nedoplňujte elektrolyt alebo kyselinu sírovú.

5. Údržba

· Udržujte batériu čistú a suchú .

· Pravidelne kontrolujte úroveň elektrolytu a doplňujte destilovanou vodu (iba pri batériách so zátkami). V prípade vysokej spotreby vody, nechajte prekontroloval' dobíjaciu sústavu Vášho auta v odbornom servise!*

· Nepoužívajte žiadne tzv. batériové či elektrolytov prísady!

· Batériu dobite vtedy, keď' nie je možné naštartovať prip. pri dlhšom odstavení.

· Pri náhrade prip. výmene zátok (iba pri batériách so zátkami), použite zátky rovnakého typu!

6. Pomoc pri štartovaní

· Používajte iba štartovacie káble DIN 72553 a postupujte podľa návodu k ich použitiu.

· Použite iba batériu s rovnakým napätím.

· Vypnite obidva motory.

· Prepojte najskôr plusové póly medzi sebou, potom pripojte kábel k mínusovému pólu pomocnej batérie.

· Následne pripevnite druhý koniec kábla k neizolovanej kovovej časti vo vozidle s vybitou batériou - ďalej od batérie (postupujte podľa návodu od výrobcu).

· Naštartujte vozidlo s nabitou batériou, potom štartujte motor vo vozidle s vybitou batériou max. na 15 sekúnd.

· Štartovacie káble odpájajte v opačnom poradí.

7. Uskladnenie batérie

· Batériu nabite a uložte na chladnom a suchom mieste, alebo odpojte záporný pól, pokiaľ' budete batériu skladovať vo vozidle.

· Kontrolujte stav nabitia v pravidelných intervaloch a pokiaľ' je to potrebné, batériu dobite (viz bod č. 4).

* POZNÁMKA:

V dôsledku podstatného zníženia spotreby vody pri uzavretých batériách nie je možné, ale ani nevyhnutné kontrolovať hustotu elektrolytu, prípadne doplňovať destilova­nou vodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Go-Zila-Go

bod čislo -- 6 --

A kde je v něm napsáno, že "pri startovani auta přes kabel auto z ktoreho sa startuje musi bežat na volnobeh"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě to, že zvýšíš otáčky u "pomocného" auta ničemu neškodí, naopak spíš pomůže - budeš využívat proudu, který dává altík a nebudeš cucat baterku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

Podle mě to, že zvýšíš otáčky u "pomocného" auta ničemu neškodí, naopak spíš pomůže - budeš využívat proudu, který dává altík a nebudeš cucat baterku.

což je ve zkratce to co jsem psal:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

Podle mě to, že zvýšíš otáčky u "pomocného" auta ničemu neškodí, naopak spíš pomůže - budeš využívat proudu, který dává altík a nebudeš cucat baterku.

Přesně tak, pokud se startuje pomocí kabelů druhý auto, tak je lepší tomu prvnímu přidat plyn.

Vysvětlení:

Baterie prvního auta poskytne proud, který se při dvojstartu moc měnit nedá.

Alternátor při nízkých otáčkách dává konstantní napětí, ale proud záleží na jeho otéčkách, ty jsou melá a tudíž i proud bude "malý".

Alternátor při vysokých otáčkách dává konstantní napění, ale proud je samozřejmě větší, jelikož i otáčky jsou značně vyšší.

Z čehož plyne, že když se provádí dvojstart, je lepší u prvního auta přidat plyn. Požadovaný proud je totiž odebrán ne jen z baterie ale zároveň také z alternátoru.

Pokud by první auto bylo nastartované, ale mělo baterii v neuspokojivém stavu, mohlo by se stát, že při dvojstartu bez přidání plynu by první auto chcíplo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím s Medvědem a Vopičím.

Sice nevím co se píše v teoretických básních ale praxe vše vysvětlí nějlíp. V pátek jsme s bratrem potřebovali nakopnout totálně vyfluslou M3 (E46, 3.2l) "startovací" auto s objemem 2.8l a aby to všechno proběhlo tak jak má bylo potřeba startovací auto držet pár minut na 2000 ot. jinak to nemělo cenu. Taky pokud se nahazuje auto s velkým objemem a startovací auto je třeba 1.4i se 44ah baterkou tak to auto s vyšším objemem je schopný to startovací chcípnout pokud nejsou zvýšený otáčky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S Daihatsu Cuore, které mělo takovou tu pidi, jakoby motocyklovou, baterku, jsem dokázal nastartovat 205 D a Kadet D. Samozřejmě se zvýšenými otáčkami. Takže také bude záležet jakému autu se pomáhá a jakým autem se pomáhá.

[upravil dne 28/10/2007 Hafity]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: Medvěd

Podle mě to, že zvýšíš otáčky u "pomocného" auta ničemu neškodí, naopak spíš pomůže - budeš využívat proudu, který dává altík a nebudeš cucat baterku.

Přesně tak, pokud se startuje pomocí kabelů druhý auto, tak je lepší tomu prvnímu přidat plyn.

Vysvětlení:

Baterie prvního auta poskytne proud, který se při dvojstartu moc měnit nedá.

Alternátor při nízkých otáčkách dává konstantní napětí, ale proud záleží na jeho otéčkách, ty jsou melá a tudíž i proud bude "malý".

Alternátor při vysokých otáčkách dává konstantní napění, ale proud je samozřejmě větší, jelikož i otáčky jsou značně vyšší.

Z čehož plyne, že když se provádí dvojstart, je lepší u prvního auta přidat plyn. Požadovaný proud je totiž odebrán ne jen z baterie ale zároveň také z alternátoru.

Pokud by první auto bylo nastartované, ale mělo baterii v neuspokojivém stavu, mohlo by se stát, že při dvojstartu bez přidání plynu by první auto chcíplo.

Tak todle znám moc dobře,zažili sme to se synem předloni 2x po14ti dech za sebou a zrovna byly ty pěkný mrazy.To sme kabely pěkně provětraly.V loni sme v letě stejně museli investovat do nových AKU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně je v tom návodu, že se maj ty auta propojit při vypnutém motoru, a pak teprve to pomocné nastartovat. To je docela dobrá cesta k tomu, jak neodjet s ani jedním autem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.